Na temu zakopavania tu bolo uz niekolko debat. Bola by to sice financne aj organizacne narocna vec, kazdopadne, ak chceme elektricky ako NS MHD, bude asi nutna.
Opäť sa snažíš zahnúť za roh, ako v predchádzajúcom príspevku. Nespochybňujem, že pri systéme jednej linky sa výpadok radiály prejaví aj na protiľahlej radiále. Ale úplný výpadok radiály nie je až taký pravidelný jav, ako pomalá jazda (ktorá je každý deň furt), alebo zápchy (opakujúce sa každý deň v istom období). Okrem toho, výpadok radiály sa dá riešiť otáčaním linky v centre, čím pri systéme jednej linky opäť nijako nenarušíš interval. V dnešnom systéme, ak otáčaš linku v centre, rozhodíš na radiále v smere z mesta intervaly podstatne viac. Takže ani výpadok radiály nie je argumentom proti tr3mpovmu návrhu.
Nebavili sme sa o tom, či zmeny trasy v centre niečo riešia alebo nie. Bavili sme sa o tom, čo je to prelinkovanie a ty si vzniesol námietku, že ak zo zdroja do cieľa existuje jediný sled hrán, nemožno prelinkovávať. Ja som ti na príklade ukázal, že v bratislavskej električkovej sieti je možných viacero variantov trás a teda prelinkovanie možné je.
Z akého dôvodu je nutné neustále opodstatňovať nosný dopravný systém ? Keď počujem NDS, to je ako Al-Káida. ☺
Ešte sa niekto nezamyslel nad akoukoľvek etapizáciou zákopových prác v centrálnej mestskej oblasti, ale hlavne, že má skoro každý plné ústa takýchto riešení. Nemožné na počkanie a zázraky za pár dní. Je mi blitno z takých teórií.
Menovite:
Re #96368 810zssk: tak prosím ukáž, ktorý úsek zakopeš ako prvý.
Re #96364 Marcelllooo: Akú máš predstavu o NS MHD ? A keď už napíšeš, že sa jedná o neviem koľko percent z objemu prepraveného substrátu v takej a takej vlnovej dĺžke, opýtam sa, na čo Ti to je ? Aj keď postavíš ďalšie trakcie, bez ohľadu na čokoľvek, tie električkové radiály tam vždy nejak budú. A nikoho nezaujíma či sú nosné alebo budú hovnosné. Preferencia a stav tratí s tým výslovne sprostým označením nemá nič spoločné.
Re #96370 Marcelllooo: "Povrchova elina ma uplne ine urcenie, nie ako NS MHD a to duplom v centre. Je to lokalna doprava na kratke vzdialenosti..." - Tak to by si sa divil.
Re #96371 Marcelllooo: práve Filiálka - Petržalka svojim rozsahom - napojením sa širokú železničnú sieť nebude mať charakter MHD. Napriek tomu, že potenciál železnice je na území BA pomerne vysoký, jej dostupnosť bude stále nízka a to aj výhľadovo. Dva narvaté smery pozostávajúce z kancelárskych krýs Petržalka - Nivy a späť, Trnava - Nivy a späť NDS ešte netvorí ?
Re #96373 810zssk: ten tunel nenávidím z duše, ukážka centralistickej svojvôle EÚ. Povedzme si ale úprimne, zberba by dopravu do zlikvidovaného cintorína industrialu v okolí nív neriešila vôbec. Takto tam budú 2 zastávky (jeden variant väčšie zlo ako druhý) a aspoň... škoda reči.
1. Elektricka v BA nemoze byt NS MHD. Hlavne dovody som uz uviedol.
Situaciu v Brne nepoznam dostatocne dobre, ale viem, ze sa Brno lisi dispozicne, topologicky i z ohladu politickeho a financovania verejnych sluzieb. Hovorit ze kedze to ide v Brne ide to aj v BA je znazcne zjednodusujuce a mozno aj zavadzajuce.
Ukaz na konkretnom navrhu riesenia Bratislavy ze to ide, potom sa o tom mozeme bavit.
2. Lenze mali by sme hladat riesenie problemov a nie len presuvat problem z jedneho miesta na druhe.
4. Iste a ja nic ine ani nechcem. Zatial jedina koncepcia dopravneho riesenia v BA je ta, ktoru vypracovali ZSR a v sulade s ktorou sa ide stavat aj trat Filialka - Nivy - Petrzalka.
Vsetko ostatne su len nekoncepcne navrhy alebo ine uvahy.
TUNEL. Iste, tunel sam o sebe neriesi nic. Je to trat Filialka - Nivy - Petrzalka, ktora riesi spadovu aj taziskovu dopravu vyse polovicky Bratislavy a to aj v suvislosti s aglomeraciou smerom na Trnavu.
Toto tvrdenie nie je len tak z vetra - je na zaklade koncepcie rozvoja zeleznicnej dopravy v BA aglomeracii. Je v sulade s UP. Je v sulade so zamyslanym povodnym metrom BA - sice len jedna vetva, ale aj to je uz jedna polovicka. Takze nielenze riesi to co riesit ma, je navyse vypracovana v sulade s nadvaznostou na ostatnu MHD. Overene to bolo uz dokonca aj na urovni DUS, aj ked nebola celkom dokonala.
Je pravdou, ze absentuje podrobnejsie rozpracovanie v podobe projektu, ale to sa riesi postupne. Vyhrady ku konkretnemu technickemu prevedeniu mozem a zrejme budem mat aj ja, ale to je uz o inom.
1. Lenze Brno nie je Bratislava a Bratislava nie je Brno. Dispoziciou, topologiou ani zvolenymi rieseniami.
P.S. A ked uz ideme do medzinarodnych porovnani, preco si nezoberieme priklad z este lepsich rieseni?
2. Samozrejme a hned vo viacerych rovinach. Ucelom NS MHD je poskytnut ludom alternativu k IAD.
Dalsou rovinou je, ze ked riesis krizovatku s viacerymi druhmi dopravy a chces nieco preferovat, nieco ine musis potlacat. Ci uz je to jeden smer, ci uz jeden druh dopravy.
4. Jedinou koncepciou a systemovych navrhom dopravy v BA je ta, co vypracovali ZSR...
Ci je lepsie stavat novy system a ci je lepsie stary prebudovat ma byt vysledkom analyzy. Ty tvrdis, ze to vychadza zhruba rovnako vo vyslednych efektoch. Mozes mi, prosim, povedat, ake ciele si optimalizoval a ako si sa k vysledku dostal?
VUD sa vsak vyjadrilo a gulatou peciatkou ostemplovalo, ze tzv. docasny variant, co nie je nic ine ako terajsia klasicka elektrickova doprava rozsirena do Petrzalky cez Stary most, je neekonomicka, nehospodarna a neodovodnena aj dopravne.
Re #96373 810zssk - staznosti: Okej, pripustam, ze sa nevyjadrujem celkom presne a ze z casti mas aj pravdu v . Urcite vsak treba vediet pricinu nespokojnosti a poziadavku akym smerom ju zlepsit, co je zadanie vypracovania riesenia.
Re #96373 810zssk - Filialka-Petrzalka: Samozrejme, ze tunel neriesi vsetko, lebo to nie je ani jeho ucelom. Vsespasitelske riesenia vlastne ani neexistuju a uz vobec nie v doprave. Preto hovorime o NS MHD, ktori riesi hlavne a spadove relacie, ostatne veci ako taziskovu MHD, doplnkovu MHD, IAD, taxi atd riesime samostatne ako dalsimi dopravnymi subsystemami.
Dolezite v tomto ohlade vsak je, ze je to prva vetva a zhruba polovicka NS MHD, a riesi mnozstvo dopravnych problemov koncepcne a systemovo. Ze to nebude dotiahnute hned do 100% finale je zrejme pravda, co usti do toho, ze platanie v podobe nekoncepcnych elektriciek a busov tam, kde zatial NS nebude sa stane nevyhnutnou nutnostou, co vsak elektricky nepovysuje do role NS MHD, prave naopak, o to okatejsie poukazuje na nutnost vybudovania plnohodnotneho NS MHD. To nijako neznizuje potrebu a zasluhu elektriciek - len im presne vymedzuje miesto v komplexnom dopravnom rieseni ako taziskoveho dopravneho prostriedku v ramci mestskych casti, kde maju trate, ale nie ako NS MHD.
A mimochodom, Budes mat vyriesene tieto hlavne tahy: DNV - Lamac - Hlavna st. - Nove mesto - Petrzalka alebo - Raca alebo - Podunajske Biskupice. To je uz dost dobre pokrytie.
Re #96373 810zssk - UP: ved nevie, az do doby, kym nieco im nejdu stavat rovno pod domom. Preto je nasratost izolovana a roztriestena.
Re #96374 810zssk: Budem sa sice opakovat, ale samozrejme, ze neriesi vsetky dopravne problemy a potreby mesta a ludi ako to nerobia ani busy, ani trolejbusy ani eliny. Riesi vsak to co ma riesit - Nosny dopravny system, ci aspon jedho cast v severojuznom tahu v nadvaznosti na bratislovsku aglomeraciu smerom na Trnavu. Nikto ani netvrdil, ze ma vyriesit vsetko.
Dolezite je vsak, ze je sucastou koncepcneho a systemoveho riesenia a riesi to co ma.
Ine je vediet pomenovat pricinu a ine navrhnut riesenie.
Ad Re #96368: Tunel Petrzalka - Filialka je praveze absolutne nekoncepcny kedze okrem danej relacie neriesi vobec nic z hladiska mestskej dopravy. Neriesi situaciu v Dubravke, Vajnorskej radiale, Lamaci atd. Zatial co elektricky maju skvely zaklad a skvele moznosti rozvoja.
Ad Re #96369: Polovica ludi vobec nevie co v uzemnom plane je. Preto nereagovali na kritiku ohladne UP.
1. Bol si v Brne? Elektricka byt NS MHD moze byt a tam je to jasne viditelne.
2. To je otazka priorit - MHD, alebo IAD?
4. Preto treba tu koncepcnost zaviest a sucasne trate prestavat tak aby boli vhodne. Opakujem, je to vsak lacnejsie a jednoduhsie ako uplne novy system. A efekt je cca rovnaky.
Nie, ak nevies, co ti presne vadi, tak sa nemas pravo stazovat. Staznost ma smerovat proti nezhode medzi deklarovanou (pozadovanou) kvalitou a jej realnym stavom. Teda vies pomenovat pricinu a zdroj nespokojnosti a nekvality.
Re #96368 810zssk:
1. Ano, je to lahsia robota a preto sa v BA praktikuje. A to je aj dovod, preco doprava v BA aj tak vyzera. Znovu sa budem opakovat: Od koncepcie a systemoveho riesenia smerom dolu.
Zaroven by ma zaujimalo akym sposobom si dospel k zaveru, ze vysledok je priblizne rovnaky.
2. Lenze zakopanie v centre spolu s vyriesenim vyustenia na radialach cini minimalne dve tretiny nakladov na NS MHD. Radialy su mensou nakladovou polozkou...
Prave preto som navrhoval a nastastie sa to prijalo, ze NS MHD sa ma riesit v tunely od Filialky az do Petrzalky. To systemove a koncepcne riesenie, v sulade aj s jednou vetvou odjakziva uvazovaneho NDS Bratislavy. To, ze dopravcom budu ZSR resp. BID, je druhotny problem a mna ako uzivatela nezaujima, kto je prevadzkovatelom a drzitelom licencie... Ked mesto tvrdi, ze na to nema, tak nech to nerobi.
Re #96369 810zssk: Mylis sa, ked tvrdis, ze UP ludi netrapi. Trapi, ale vzdy individualne, ked sa nieco ide stavat v ich blizkosti, preto je nasratost roztriestena a rozlozena. Naopak, problemy dopravy seru vsetkych a zhruba rovnako, preto je to pre nich vacsi problem.
To vsak nevyvracia (skor potvrdzuje) moje slova, ze mesto nepostupuje tak, ako by malo.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
grgnet