síce som chcela už ísť, ale ešte dodám, že v prípade šetrenia leteckého nešťastia, bolo kompetentným vytknuté, že lietadlo, ktoré sa predsa len nepohybuje po koľajnici, ale hore-dole a do všetkých smerov, nemá takúto signalizáciu...iste je to drahý systém, iste.
Ale existujú aj obyčajné vysielačky - jedna na konci a jedna na začiatku električky. Ak by sa dĺžka signálu skracovala, je dôvod na brzdenie.
Verím, že nejaký vhodný systém znižujúci možnosť havárie by sa našiel. Dobrú noc.
naCeste: Mam pocit, ze si pleties dve veci dokopy. Brzdenie pred prekazkou je zvycajne zabezpecene pomocou senzorou umiesnenych po castiach obvodu auta. GPS je schopne ti iba povedat tvoju sucasnu poziciu. Teda asi navrhujes umiestnenie takychto senzorou na predky (konce) elektriciek. Tu mozu nastat ale aj problemy. AKo bolo spominane napriklad ratat s vplyvom adhezie, rozlisit ci sa predmet pred tebou pohybuje, pripadne, ci to nebol len blazon prebiehajuci popred vozidlo. Vyuzitie GPS na riesenie tychto situacii si nevim moc dobre predstavit, kedze mam pocit, ze nieje dostatocne presne, aby ti povedalo, ci ta elektricka pred tebou stoji v tvojom smere, alebo opacnom.
"Presna poloha" az tak presna nie je. Staci si vypnut pridrziavanie sa cesty (prepocitavanie aktualnej suradnice na najblizsiu cestu na mape v GPS navigatore) a budes sa divit, ako po tej ceste "kluckujes" v zavislosti od toho, ake druzice chytis Napr. pre take zaznamenavanie tras MHD je GPS navigator striednej triedy nepouzitelny, vysledky su dost otrasne.
Pri trolejbusoch udajne nejaky dobrak z linky 208 s oblubou na prievozskom most prehadzoval vyhybku pod nim pre linky 201 a 202. Elektricky vsak prestavuju vyhybky inym sposobom (nedavno to tu BEUS pisal).
nemam rad obojsmerne elektricky, tie dvere po oboch stranach, vsak to je hrozneee ?
podla mna by nic obojsmerne elektricky nevyriesili... keby sa tam dalo prejst z jednej kolaje na druhu po nejakom useku a obist tu nehodu, tak by to bolo uplne OK... podla mna aj keby sa dalo prejst do protismeru aspon niekde pri tuneli a v karlovke, tak by to bolo dobre... pustili by 20 nazbieranych elektriciek hore a po 15 minutach dole ?
GPS? co som cital tak sa vyvyjaju taketo systemy (pre auta) na zaklade nejakej technologie ktora detekuje nejakym vlnenim (asi na principe ako policajne radary - rozne frekvencie...) prekazku pred vozidlom... vyhodnocuje rovnako jej rychlost a zrychlenie a rychlost daneho vozidla a podla toho moze aktivovat brzdy... problem asi moze byt v tom, ze prebehne tesne popred vozidlo chodec, zachytia ho senzory, a elektricka zacne brzdit... tiez asi bude problem pri nerovnej trati, ako zariadit aby senzory vedeli "kde" je trat...
Čo všetko si legislatíva dnes nevyžaduje (som bezpečnostný technik.) ...
myslím si, že v takomto prípade bezpečnosť zabezpečená môže byť, a teda z logiky veci vyplýva, že aj má byť... po prešetrení nehody sa majú urobiť opatrenia, aby nabudúce k ničomu takému už nemohlo dôjsť.
Vlastne je to povinnosť.
U nas je problem dat niecomu co ide po kolajnici a blizi sa to k statickej krizovatke na tej statickej krizovatke zelenu Jednoducho tu sa to tak nerobilo a robit asi ani nebude
Ale radsej k tomu brzdeniu - nie som si isty, ci by sa na sucasnych vozoch dalo vyriesit univerzalne brdenie - pri roznych adheznych podmienkach je ucinne rozne brzdenie a tiez na protismykovu ochranu sa nejako extra spoliehat neda...
To by sa dalo trochu zmierniť nákupom obojsmerných vozov. Napr. by v tomto prípade tramvaje, čo ostali v KV a Dúbravke premávali z Dúbravky/KV po najbližšiu splietku pred miestom nehody a späť.
Re #93087 Max: Keďže predpokladám, že tramvaje sa točili späť do mesta, nebolo najlepšie vypustiť vlkov na zastávke na nábreží smerom do mesta?
Premýšľam, že vina sa teraz hádže asi na vodiča električky.
Vodič je človek, a je normálne, žiaľ aj prirodzené, že občas KAŽDÝ človek zlyhá. (Veď zlyhá aj stroj.) V prípade šoféra, vodiča to má ale iné následky, ako v prípade povedzme pracovníka v rozmnožovni.
Ako by sa takýmto nehodám dalo predsa len predísť? V dobe GPS-navigácie? Verím, že keby na každej električke bol namontovaný systém, ktorý by v prípade zaregistrovania prekážky počas jazdy začal brzdiť, vylúčili by sme napr. zlyhania z dôvodu mikrospánku, choroby, únavy, nevoľnosti, či povedzme aj smrti vodiča: u električiek, ktoré sa pohybujú po koľajnici, by to nemusel byť až taký veľký problém, či áno?
Nič v zlom, ani v dobrom, ale myslím si, že je toto dosť arogantný názor. Tebe by sa ako páčilo, keby si to musel hradiť a prišiel by si o prácu??? On o prácu pravdepodobme príde, ale hradiť to ne... Všetky vozidlá sú poistené. Poisťovňa je na to, aby hradila škodu.
Inak, teraz už je málo vodičov, a keby za každú hovadinu vyhadzovali vodičov, tak ťa nemá pomaly už kto voziť...!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
intony