Myslím že väčší problém ako problém technický je problém politický. Totiž pozemky ktorými by viedla trasa "viedenskej električky" radšej predajú investorom a developerom aby tam stavali obludy. A úplne scifi je obnovenie trasy presne po pôvodnom násype veľa colnice Berg, mostom nad diaľnicou, cez Sad Janka Kráľa (po Viedenskej ceste) okolo AuCafé s napojením na starý most. To by bolo skutočné sci-fi.
Technicky predstaviteľné, možné, avšak finančne dosť náročné a hlavne v našich podmienkach veľké sci-fi.
To aj ja môžem napísať že v roku 2020 už bude okolo Bratislavy 0tý okruh, a v roku 2050 budeme mať metro v definitívnej podobe dvoch trás ako je to v ÚP. ?
Pravda zasa zaspala. Alebo to niekto naozaj myslí vážne. V tom prípade si však pletie pojmy električka a prímestská železnica. Asi sa sníva o akýchsi kočkopsoch ktoré sú schopné jazdiť na 600 V js a 15 kV 16 2/3 Hz. V Bratislave to zrejme budú chcieť ukončiť na ŽST Petržalka, avšak keď to bude schopné jazdiť na 600 V js (kvôli tomu že to chcú ťahať po tratiach WLB z centra mesta), tak by mohli rovno spraviť koľajovú splietku dvoch rozchodov a točiť to po starej trase okolo reduty. Starý most bude niesť trať o dvoch rozchodoch. Nevidím v tom problém. Len aby sa na to pri rekonštrukcii myslelo, aby bol jasný profil vozidla, etc... Technicky je to možné, ale nebude to električka ako ju poznáme v BA alebo na WLB.
To dával fobust link na Rakúsku stránku ktorá prvý krát písala o predĺžení Badenskej električky do BA. Ale oni to mysleli ako silvestrovský žart, pravda to asi myslí vážne. ?
Jo ale ocividne nechodia ludia z Bratislavy za pracou v Samorine...
Ja nevravim ze to je logicke, ale musi to tak byt aby sa verejne financie nepouzivali na rozvoj podnikania spriatelenych skupin...
No veď, ak viem, že nejakých 100 ľudí mi chodí z mojej obce do mesta u susedov do práce, tak je spoj v záujme môjho kraja a mojich obyvateľov, aj keď väčšinu trasy prejde u susedov. Druhá vec je, že ak má spoj po ceste nejaké obce aj u susedov, požadoval by som od susedného župana, aby aj oni primerane prispievali na tento spoj.
lebo pri dopravnej obsluznosti sa jedna o dotacie vo verejnom zaujme daneho kraja pre obyvatelov daneho kraja.
Myslim si, ze sa museli dohodnut ze dotovane linky medzi zupami, sa museli zacat dotovat podla ubehnutych km na uzemiach toho ktoreho kraja.
Ja nevravim ze to nie je hlupost...
Ved napríklad pred dvoma rokmi, ked som bol na vychodnom Slovensku cca 2,5 km od Margecian, kedze som bol v PSK musel som ist busom do PO a odtial vlakom do Margecian, kedze neexistovalo ziadne ine normalne spojenie medzi Margecanmi a obcou uz v PSK.
Inak toto sa mi v tom sci-fi páči najviac: "Robotníkov tu nevidno, nakoľko majú plné ruky práce s dokončovaním stavby rovnakého developera na Hodžovom námestí."
Mám na to rovnaký názor, ak tú prestavbu bude robiť IPR, nedokončia to ani za 10 rokov... Stačí sa pozrieť na to, ako vyzerá podchod na Hodžovom námestí. Je tam už 2.mesiac špina a bordel, nie sú vôbec schopní to dokončiť.. Také niečo ako logistika výstavby asi nepoznajú...
Okrem toho si myslím, že rekonštrukciu Predstaničného námestia malo urobiť mesto, pretože je tam potrebné vytvoriť viac priestoru pre MHD, veľké obratisko, pretože si neviem predstaviť, kde inde je ešte voľná plocha pre obratisko, ktoré v centre tak veľmi chýba..
Komerčné aktivity v tomto priestore mali byť až na poslednom mieste... ?
??? Prosím číslo a paragraf.
Nevidí sa mi, že by povedzme BSK nemohol dotovať linku z Plaveckého Mikuláša do Senice, aby sa ľudia dostali do práce. Alebo TSK linku zo Šamorína do BA. A podobne.
Uz bolo take popoludnie, ked jazdil historicak na 13ke, ale efekt bol taky, ze
- bol velky problem spomalit/zabrzdit na Imricha Karvasa
- spoje naberali take meskanie, ze niektore cestujuce arogantne napadali vodica
Take San Francisco ma vyhodu v tom, ze linka F nejazdi po kopcoch a viac-menej sa mota po pesej zone, kde by ani normalne elektricky nesli ovela rychlejsie. No a samozrejme, po trase linky F nejdu ziadne ine linky, pre ktore by boli historicaky brzdou. Okrem toho ma SF celu plejadu historicakov poskupovavanych (najma PCC z USA), takze nemaju ani problem s tym, ak nejaky nabura (co sa uz neraz stalo). Pred 3 rokmi mali zaujem aj o nejaku T3ku pre tuto linku, ktovie, ci v tejto veci pokrocili
Andy