Keď sme na poli fikcie a predpokladáme, že budú postavené plánované trate:
- Drotárska - Matúšova
- Hroboňova - Pražská
predpokladajme ešte realizáciu tratí:
- Vlárska
- Vojenská nemocnica - Patrónka
Potom to môžeme spraviť nasledovne:
44 (alias upravená a predĺžená 203): Vojenská nemocnica - Patrónka - Valašská - Lovinského - Búdková - Mudroňova - Palisády - Hodžovo nám. - Nám. 1. mája - Nám. slobody - Žilinská - Karpatská - Podkolibská - Hlavná - Jeséniova - Vlárska - Limbová - Záhorácka - Patrónka - Vojenská nemocnica
144 (alebo ako to správne nazvať v novom systéme): protismerná 44
47 (spojená 41 a 207): Ružová dolina - Hodžovo nám. - Mudroňova - Drotárska - Matúškova - Hroboňova - Pražská - Hlavná stanica
výhoda: obsluha Drotárskej a Mudroňovej z oboch strán (aj od Pražskej aj od Palisád)
- Drotárska - Matúšova
- Hroboňova - Pražská
predpokladajme ešte realizáciu tratí:
- Vlárska
- Vojenská nemocnica - Patrónka
Potom to môžeme spraviť nasledovne:
44 (alias upravená a predĺžená 203): Vojenská nemocnica - Patrónka - Valašská - Lovinského - Búdková - Mudroňova - Palisády - Hodžovo nám. - Nám. 1. mája - Nám. slobody - Žilinská - Karpatská - Podkolibská - Hlavná - Jeséniova - Vlárska - Limbová - Záhorácka - Patrónka - Vojenská nemocnica
144 (alebo ako to správne nazvať v novom systéme): protismerná 44
47 (spojená 41 a 207): Ružová dolina - Hodžovo nám. - Mudroňova - Drotárska - Matúškova - Hroboňova - Pražská - Hlavná stanica
výhoda: obsluha Drotárskej a Mudroňovej z oboch strán (aj od Pražskej aj od Palisád)
Náklady na výstavbu obojsmernej trate sú tak zanedbateľne vyššie od nákladov na jednosmernú, že sa o jednosmernej trati ani neoplatí uvažovať, vzhľadom na benefit, ktorý za minimálny doplatok prinesie trať obojsmerná. Stĺpy musíš postaviť rovnako, nosné laná/výložníky tiež, napájanie treba vyriešiť takisto, a jediné v čom je rozdiel, je poriahnutie druhej trolejovej stopy, čo je oproti tomu predtým už minimum práce a nákladov navyše
ivanbuto