Na toto je jeden pán, čo sedí momentálne tesne vedľa mňa alergický. Za magistrát naprojektoval 3+3 na Vajnorskej + rozšírenie stredového pásu el. tak, aby tam boli dostatočne široké nástupišťa. Aj etapy prestavby boli naplánované tak, aby boli max. najnevyhnutnejšie víkendové výluky el. Ale Polus povedal, že on nič také platiť nebude, že ostane 2+2 a el. v strede a zast. ako sú, a vedenie mesta s nim nedebatovalo o tom, že musí urobiť rozšírenia, ale ustúpilo mu v plnom rozsahu ? Ale ten zelený pás je tam ako rezerva pre prípad, že raz mesto donúti polus a polus bude súhlasiť s tým rozšírením na 3+3 + široké el. nástupišťa. Ale to je dnes sci-fi.
Vodicov busov a tbusov je este vacsi nedostatok ako u elektriciek... A druha vec je ta, kde by sa otacali - snad najlepsia je moznost upravenia dopravneho znacenia v uliciach pri Bielom krizi, potom by sa dalo chodit po Nam. Biely kriz. A aj tak si neviem predstavit cloveka, ktory by odsuhlasil pri obmedzovani mnozstva abus liniek takuto ND s intervalom 5 minut - aby nadvazovala...
Otazka je ako riesit to, ked cast cestujucich hoci aj pri rovnakych intervaloch pojde v smere z Race busom a cast pesi - teda na ZST Vinohrady prichadzaju v priebehu troch minut. O opacnom smere nehovoriac, elektricky rozhodne nacas k ZST Vinohrady neprichadzaju. Nasledne sa meskanie prenasa do vsetkych liniek. Dovolim si tvrdit, ze aj keby bol rovnaky interval 5 minut aj u nahradnej dopravy, tak budu rovnake staznosti, pretoze tak ci tak cast cestujucich nieco nestihne. BTW tie "debilne intervaly" asi nie su len tak pre nic za nic, kedze nie su k dispozicii vodici elektriciek. Otazka je skor taka, preco taketo obmedzenie trva az 37 dni... A otazka je aj to, ci ma zmysel robit nadvaznosti pri meskaniach a intervale elektriciek 5-6 minut (priemerne cakanie do 3 minut) a situacii, ked pocas polovice intervalu prudia ludia z jednej zastavky na druhu... Keby bol prestup na jednej zastavke, tak nepoviem ani n...
Čo sa týka testovania, to neviem, či nie je v podstate bezplatné.
Nové vozy sa kupovať budú v súvislosti s výstavbou trate do Petržalky, čo to bude ťažko povedať. Možno to čo spomínaš, možno Končar. To, že vyhrá Škoda nie je isté a dúfam, že sa tak nestane.
Reko T3 a K2 ale budú pokračovať aj tak. A inak tie reko sú bežné aj v ČR, len u nás sa žiaľ kupuje ako náhradný diel vyskopodlažná skriňa a oni kupujú zväčša NP skrine.
Je možné očakávať, že sa vypíše tender na nové trams po vybudovaní trate do Petržalky.. Keďže sa ale aj toto bude robiť po etapách a najprv sa spraví iba úsek po Farského, je aj v tomto prípade nákup otázny..
Čo sa týka obnovy električiek, ktoré jazdia na súčasných tratiach, žiadne nakupovanie nových vozov sa nechystá, čo je možné si vydedukovať zo sumy, ktorá bola pridelená na nákup električiek: 100 miliónov.. Za to sa kúpi 1 (slovom jedna) električka..
Možno, že rekonštrukcie starých T3 budú pokračovať, čo je ale podľa mňa úplne bezvýznamné, pretože tu bude absentovať nízkopodlažnosť a hlučnosť električiek naďalej zostane..
Ta skusobna Elektricka Skoda T06 bola zatial v BA
Pridu aj tie druhe Bombardier a ine alebo mesto nema penize uz na skusanie a budeme stare T3 a K2 prestavovat ( v BA je to mozne ).
Alebo je uz skoro rozhodnute ( aj keby bol tender, niake vyberove konanie ) tak to urcite vyhra Skodovka ???
ALebo to stagnuje ?
Podľa prieskumu je MHD v BA na chvoste v rebríčku zo 75 výbraných európskych miest. "Predbehli" ju iba Sofia a Palermo... Vedenie mesta by sa mohlo zamyslieť a pochopiť, že verejná doprava je pre rozvoj mesta a kvalitu života veľmi dôležitá. Alebo sa BA snaží získať post najhoršej MHD v EÚ?
Bodaj by sa nesťažovali, keď majú tie náhradné linky také debilné intervaly, že na seba nemôžu rozumne nadväzovať. Ak sú intervaly 6, 10 a 3x15, je "utekanie pred nosom" dosť logické a, dalo by sa povedať, plánované. To je základná chyba. To, že niektorí vodiči nepočkajú, aj keď by mohli, je v tomto prípade, podľa mojej mienky, iba podružné.
hoppusmark