Andrej (Anndy008): S chapanim narodnej hrdosti u niektorych ludi je to divne, krasny prikladom hokej: Ked Slovensko na olympijade skoncilo dost zle, mnohi hokejovi "fanusikovia" im nadavali a znosili ich pod ciernu zem, ze su hambou naroda. Zato ked sa stalo Slovensko majstrami sveta v hokeji, mnohi kricali "sme majstri" a do urcitej miery sa da povedat, ze sa chvalili cudzim uspechom (ved majstrami sa stal hokejovy team a nie fanusikovia). A preco uz tak horlivo nepriznavali svoju vinu a nevykrikovali pocas olympijady "sme debili" alebo "- Kto je predposledny? Slovensko!" ...
A nech nie som uplne off-topic (ako mnohe prispevky za poslednych 24 hodin:-). Podla mojho zbezneho odhadu je zbytocne prestavovat trate z 1000mm na 1435mm, ak ratame len s prevadzkou elektriciek na elektrickovych trasach. Ale v pripade, ze by sa zvolila kombinacia zeleznica-elektricka, bolo by to nutne.
Kombinacia elektricka-vlak by splnala aj kriterium obsluhy sirsieho regionu, tak ako je to v "kovalcikovom" nosnom systeme. Len este s drobnym vylepsenim, ze z Kamenneho namestia do Trnavy by som sa nedostal len na zeleznicnu stanicu, ale elektrickou by som sa mohol zaviest az na konkretne trnavske sidlisko (tam, kde by sa to oplatilo). Elekrtickovo-zeleznicna rychlodraha by sa dala na koncovych usekoch doviest az do oblasti, ktorej obsluha sa pozaduje, pripadne vo vacsich mestach rozvetvit (Trnava). Dokonca by bola mozna aj rychlodrazna trat z Pezinku cez Vinosady do Modry, ci z trate na Dunajsku Stredu (Kvetoslavov) do Samorina. A ako vedlajsi efekt by sa ujo Roman mohol vozit elektrickou do Jura
Pri vyuziti zeleznicnych trati je otaznou ich priepustnost, ale to je problem aj pri metre s vyuzitim zeleznic. Neviem si celkom dobre predstavit, ako sa na taku trat 110 vojdu este dalsie vlaky, ked uz aj teraz je tam dost husto ...
A nech nie som uplne off-topic (ako mnohe prispevky za poslednych 24 hodin:-). Podla mojho zbezneho odhadu je zbytocne prestavovat trate z 1000mm na 1435mm, ak ratame len s prevadzkou elektriciek na elektrickovych trasach. Ale v pripade, ze by sa zvolila kombinacia zeleznica-elektricka, bolo by to nutne.
Kombinacia elektricka-vlak by splnala aj kriterium obsluhy sirsieho regionu, tak ako je to v "kovalcikovom" nosnom systeme. Len este s drobnym vylepsenim, ze z Kamenneho namestia do Trnavy by som sa nedostal len na zeleznicnu stanicu, ale elektrickou by som sa mohol zaviest az na konkretne trnavske sidlisko (tam, kde by sa to oplatilo). Elekrtickovo-zeleznicna rychlodraha by sa dala na koncovych usekoch doviest az do oblasti, ktorej obsluha sa pozaduje, pripadne vo vacsich mestach rozvetvit (Trnava). Dokonca by bola mozna aj rychlodrazna trat z Pezinku cez Vinosady do Modry, ci z trate na Dunajsku Stredu (Kvetoslavov) do Samorina. A ako vedlajsi efekt by sa ujo Roman mohol vozit elektrickou do Jura

Pri vyuziti zeleznicnych trati je otaznou ich priepustnost, ale to je problem aj pri metre s vyuzitim zeleznic. Neviem si celkom dobre predstavit, ako sa na taku trat 110 vojdu este dalsie vlaky, ked uz aj teraz je tam dost husto ...
Turbo