Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

este pridavam - lebo oprava moze trvat 5min., ale aj nemusi, takze elina sa odtiahne pre istotu, kdezto troflac neblokuje ostatnu trolejbusovu dopravu.
Tolko moja uvaha k danej teme. 🙂
4x5 su vcelku fajn vozy ked zavrieme nejake to oko 🙂, len chyba bola, ze sa radsej podporila zahranicna tovaren a nedala sa sanca nasim vyrobcom. Ja myslim ze keby sa naozaj chcelo, tak dokazeme vyrobit take busy...

tiez si myslim ze rozobrat a zosrotovat ik280 hned ako sa vyradia (u nas to dokazu expresne) je chyba...aj keby ich uz dpb nechcel tak by ich mohol lacno predat niekomu kto si ich da zgeneralkovat a nejakych par rokov este bude prevadzkovat...ked dokazu v PP prevazdkovat ikarus z roku 1976 tak neviem kde je problem...

heh, zajazdy si uz konecne dali vyrobit vlastne nalepky a prekryli tie povodne dpb (aspon na jednej 735 som to videl):-)
😞 Generálku by už potreboval aj 4505-k dnešnému dňu má približne 3 druhy podláh-hrdzavú, prehrdzavenú a deravúúú...Hlavne schody pri druhých dverách-raz tade nejaký objemnejší cestujúci prepadne...
Anndy008 (Andrej)

Anndy008 (Andrej)

no ja myslim, ze je to jasne. Elina blokuje trat, kdezto trolejbus nie.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

A co tak posielat ikarusy na generlku do madarska? Ved z fotiek, co su tu, je vidiet, ze tam i28x vyzeraju ako nove a uz sa urcite nevyrabaju.

U nas jedine z vonku tak 4510, ci 4507 - ale to je vsetko.
Samozrejme ze to je nezmysel vyradovat vozy. Este k tomu take dobre ako 280ky! Pamatame sa ako to dopadlo s kaciacami, ze? Keby sme ich vtedy neposrotovali, mohli sme mat kludne o 15 viac. Preto som proti srotovaniu. A presne aj viem co robit ked dojde plynak. Nahradit nim nieco ine, to poslat do 4. kolony. Tam tym niecim nahradit jednu 280-ku a poslat ju na generalku. Ale generalku ozajstnu, nie taku a lá DPB. Napriklad do Starka alebo niekdo inde, len nie u nas. Po case sa nam takto zgeneralkuje dost Ikarusov. Teraz sa pytate ze co s nimi. Tak napriklad dat ich do prvej alebo druhej alebo stvrtej kolony a zacat ich vypravovat na linku 50, kde sa naozaj zidu. Staci urobit taku malickost ako hlavne cakanie pri Auparku a je to. Co vy na to??? Nie je to dobre rieseniue? Som zvedavy co DPB vymysli, ale zrejme nic... 😞
Aj tak mi to nie je s tym vyradovanim uplne jasne... poslem voz na GO, kde mi ho splynofikuju... potom sa mi vrati, a miesto neho vyradim a rozpalim iny voz ? ved to mi klesne stav vozoveho parku ! ci ako to vlastne teda je ? (plynaky nie su nove vozy, su to vozy ktore uz v stave vozidiel su a preto sa mi zda nezmysel po ich navrate vyradovat...)
Jednoducho:
Plynak pride na 2 kolonu, odtial poslu voz ktori nahradi na stvrtu kolonu a tam vyradia nejaky Ikarus. Jednoduche, ze? 🙂
ked klynaky idu na 2. kolonu, ako to vymyslia s vyradovanim ik280 zo 4. kolony?
chladenie maju dimenzovane na Liasch, ze by sa plynovy motor viac zahrieval sa mi nezda, ale moze tak byt. Potom ma ale zaujima ako je to s dispecerskymi feldami. Ci maju vylepsene chladenie? Lebo "Embéčky" dost trpia slabym chladenim. Dokonca co som jazdil vautoskol s feldou, tak ta mi vykypela. Este aj instruktor vravel ze aky je to smejd...
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

No mozno tobolo aj tym plynovym motorom - resp. nedostatocnym chladenim toho, lebo niekto hovoril, ze tie karosy maju chladenie dimenzovane na diesel a ne na plyn, a plyn potrebuje lepsie chladenie 😃
tbc:
tak ja sa tak citim ked nastupujem do Karosy B741 vpredu aj vzadu. V Ik4x5 je to velmi podobne, ale aspon to ma pri prvych dverach nizsiu podlahu. 🙂

Co sa kurenia tyka, tak som isiel s plynovym SERBLOM (lebo to SERBEL BOL!) z Lamaca a tam nieze kuril, ale priam tam bublotal gumeny koberac na podlahe! d3k0 to potvrdi, lebo siel tam so mnou. Sedeli sme na balkone a cele sedadlo bolo maximalne vyhriate. Bocnice boli tiez vrele. K tomu vsetkemu ked som otvaral oko takmi este zostalo v ruke. A to je prosim pekne generalkovany voz. Myslim ze to vravi same o sebe (a Karose)...
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

no mozno problem toho kurenia je v tom, ze niekomu sa nechce nieco spravit, ci tak podobne.

Napr. som sa raz pytal nejaho vodica, preco I280 nie su vykurovane, a ze niekedy som to aj zazil - no a on mi tvrdil nieco v tom zmysle (velmi matne si to pamatam), ze ovldanie toho je na podlahe a ze jednak to byva nejako zle nastavne, a ze ked da dobre kurit, tak on ma zase velky hic v kabine a podobne nezmysly. Uz si pamatam iba utrzky, ale takyto nejaky dovod mi uviedol.
turbo, si, beus,...> prosim vas, kolkokrat este rozputate tuto k nicomu neveducu hadku o tom, ktory bus je najlepsi a ktory najhorsi?? 🙂

ale aby som aj ja trosku prilial oleja do ohna... 🙂 turbo, ja osobne mam pocit pri nastupovani do zadnych dveri (a prednych tiez) ik4x5 ako keby som preliezal dieru v plote 🙂
a s tym kurenim...tiez som to v poslednych dnoch zazil v ik415, ze kuril jak divy...
oprava:
9. "Okrem toho su madarske" - tak to bolo napisane. A to ze som spomenul ze Solaris je polsky nebolo myslene v ziadnom pripade zla na poliakov.

Z:
Samozrejme ze to tak je, inac, este by som doplinl, ze v Ik28x je okrem motoru este jeden velky zdroj hluku - hnacie napravy RÁBA. Mimo ineho ich ma aj vacsina trolejbusov, preto tak zavijau.
1. Tak ja som sa pytal co mate proti Ik4x5, o Ik412 som nevravel nic, lebo si myslim ze je to nevydareny autobus.
2. Vyskusam ako to tam kuri.
3. Hrdzvavie vsetko, aj Tam busy su velmi hrdzave...
4. Nezda sa mi ze Tam busy jazdia spolahlivejsie ako Ikarusy 435, ved permanentne stoji nejaky v ohrade.
5. Mne osobne je to jedno v ktorej kolone budu plynove B741, len nech nie su v Petrzalke. Teraz ni z dovodu ze ich chcem kritizovat, ale z dovodu toho, ze na rozdiel od prvej alebo druhej kolony tam nemaju take vybavenie na udzbu a opravy.
6. Kupa Ik4x5 bola mensim zlom, ale keby Maribor ztvladol dodavky Tam busov, tak by sme mali lepsie vozy, lebo Tam Bus, aj pri vsetkych kladoch a zaporoch, je podla mna lepsi.
7. Vykurenu Karosu B741 alebo Ikarus 28x som este nezazil, netvrdim ze neexistuju, iba som to este nezazil (sice ano, ale to bolo v Brne).
8. Do Ik4x5 sa nastupuje lahsie! Ma nizsiu podlahu ako Karosy. To musis priznat. Nie ze sa nastupuje lahsie leda ak tak do ik412. S tym nemozem suhlasit. To sa ti potom nastupuje rovnako do 14Tr-ky a Karosy? Mne nie.
9. Uz samotny argument "Navyse su madarske" je o nicom. Solaris je polsky a to vam nevadi????
Inac, dens rano som si vsimol ze z Colneho skladu uz odisli 3 Sory ktore tam stali, mozno su uz v Krasnanoch...
Turbo: Sadni do lubovolneho ik435 dozadu, hned oproti zadnym dveram do tej 4ky sedadiel (2+2) a skus priblizit ruku k tomu vykurovaciemu telesu. Ak to nebude kurit, mozes sem rovno hodit evidencko toho voza... V zime som zazil uz celkom slusne vykurene aj v dlhej karose, ikaruse 28x aj TAMe (z mnozstva tepla asi v tomto poradi), akurat je to dost zriedkave... (dovod netusim)
Lahsie sa nastupuje leda ak tak do ik412, ale to keby si bol byval na tej piatkovej vystave, tak by si sa aspon dozvedel ze doteraz na tom odstranovali rozne konstrukcne nedostatky (hovoril to vodic ktory ma ten voz prideleny a ktory sa stara o to, aby to vobec jazdilo a vyzeralo tak ako vyzera, pritom ten vodic vobec na ten voz nenadaval, len hovoril co si s ktorym typom vozidla ako uzil...)
Korozia na karosach... skus postavit von na poveternostne vplyvy hoci aj najdrahsi model BMW, jazdit s nim kazdy den, v mraze, dazdi, za slnecna pri iba tej najnevyhnutnejsej udrzbe a ver ze aj taketo vozidlo ti zhrdzavie. Na karosach tie hrdzave miesta uz kricia (ale tie karosy maju v priemere 10 rokov), na starych ikarusoch najdes tiez uz platane plechy z dovodu ze tie povodne boli uz derave, TAMy hrdaveju tiez, ale pomenej a neni to na nich vidiet, tym sa vsak obcas ujde neaky nater (reklama)...
Elektronika vo vozoch: TAMy maju uz v sebe tiez vela elektroniky a sranda je ze jazdia vcelku spolahlivo na rozdiel od serblov4x5...
26xx: ma z cisto osobneho hladiska len tesi, pretoze prevazne chodim linkami (autobusovymi) vypravovanymi z druhej kolony:-)) aspon tam budem stretavat menej serblov :-))
Kupa ik4x5 bola v danej chvili a situacii tym mensim zlom a na mieste DP by som bol byval postupoval rovnako (teda by som ix bol byval kupil), to ale neznamena ze to bola dobra kupa, bola to ale v danej chvili jedina mozna kupa vzhladom na to ze neboli peniaze a jedina moznost ako ich ziskat bol uver na ktory poskytla zaruky madarska vlada (peniaze im pritom v podstate ostali doma, kiez by sa tak spravali aj nasi politici)
Staviam sa na stranu obhajcu ťažko skritizovaných ik435-tiek-som toho názoru, že ich kúpa bola (vzhľadom na finančnú situáciu DP) asi tým najlepším riešením-i z toho uhla, že s Ikarusmi ako značkou náš podnik má dlhoročné (a povedzme si, nie najhoršie) vzťahy.Čo bola možnosť hovoriť s chlapmi, ktorí mohli porovnať jazdné vlastnosti všetkých jazdených typov kĺbákov u nás, myslím, že hocktorý z nich by sa na výmenu svojho voza za 435-ku nenechal dlho prosiť...
A čo sa týka hlučnosti, mám dojem, že asi najburácavejší bol (z automatík) asi Solaris, a tiež nízkopodlažáky 1701 a 1702. TAMy sú hlučnejšie ako B741 a ik435-ale skúste sa povoziť povedzme s takou 1510-kou (ik283) a aj ten najhlučnejší TAMBUS vám bude pripadať ako uspávanka...:) 🙂 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.