Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
d3k0> na schodzi som uz poriadne dlho nebol, takze som nepocul 😉
Juro: Bude iba 13 klbovych Karos, vdaka ktorym by sa malo vyradit 15 Ikarusov 280. Ale vsetko sa moze zmenit...

Si: Sadni si do 4400 alebo 3615 a potom uvidis, co je to kurit vzadu (ako pisal Turbo). Okrem toho sa stavim, ze keby si mali cestujuci zvolit najoblubenejsi bus, tak vyhraju Ik4xx, lebo nic lepsie tu nemame. Anketa na iMHD uz nebude, lebo zase budes stokrat hlasovat za Karosu a tym padom budu zmanipulovane vysledky. Ked tvrdis, ze do vozu, ktory ma podlahu 890 mm (Karosa) sa ti nastupuje lepsie ako do vozu so 760 mm, tak uz jednoducho nemam slov... To, ze Ik412 maju konstrukcne nedostatky by som pripisal aj tomu, ze tie sroty poskladali z toho posledneho, co v Ikaruse mali. Preto 1701 a 1702 nemam rad. Ale o takom "drobnom" konstrukcnom nedostatku ako su absolutne nevhodne riesene predne dvere na Karose si sa uz nezmienil. Ani ten Karosak, co som sa s nim bavil na vystave, mi nevedel vysvetlit, ako je mozne, ze Karosa v dnesnej dobe nie je schopna ponuknut inu uzavretu kabinu ako v CityBuse resp. aj v Karosach, ale bez prednych dveri (!). Este ma presviedcal o tom, ako je to dobre a aky je SOR zly... TAMy su podla teba spolahlivejsie ako Ik4xx? Tak preco este pred par rokmi stala polovica v ohrade? Tomu ani Ikarusy nekonkuruju, hoci aj tych stala tretina pre nedostatok nahradnych dielov. Karosy a Ik280 maju podla mna iba to stastie, ze maju 20-rocnu (resp. 30-rocnu) historiu prevadzky v BA, a tak je tu ake take know-how a milion volne pohodenych nahradnych dielov 🙂

KLF: Dik za upozornenie. Trochu (vlastne dost) reorganizujem galerie a chybicka sa vludila. Do tyzdna to poopravujem. Bratislavske fotky Ik415T na nete nie su, ale videl som ich IRL 🙂 Ten voz si mozes pozriet na fotkach z Talinnu (skus dakde vyhladat cislo 309 - adresu si uz nepamatam).

TBC: Hehe, na schodzi si pocul, aky prototyp vyprodukovalo Nove Mesto nad Vahom. To radsej budem nakupovat Ikarusy s detskymi chybami, ako autobusy od firmy, kde odflaknu aj prototyp 🙂
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

este pridavam - lebo oprava moze trvat 5min., ale aj nemusi, takze elina sa odtiahne pre istotu, kdezto troflac neblokuje ostatnu trolejbusovu dopravu.
Tolko moja uvaha k danej teme. 🙂
4x5 su vcelku fajn vozy ked zavrieme nejake to oko 🙂, len chyba bola, ze sa radsej podporila zahranicna tovaren a nedala sa sanca nasim vyrobcom. Ja myslim ze keby sa naozaj chcelo, tak dokazeme vyrobit take busy...

tiez si myslim ze rozobrat a zosrotovat ik280 hned ako sa vyradia (u nas to dokazu expresne) je chyba...aj keby ich uz dpb nechcel tak by ich mohol lacno predat niekomu kto si ich da zgeneralkovat a nejakych par rokov este bude prevadzkovat...ked dokazu v PP prevazdkovat ikarus z roku 1976 tak neviem kde je problem...

heh, zajazdy si uz konecne dali vyrobit vlastne nalepky a prekryli tie povodne dpb (aspon na jednej 735 som to videl):-)
😞 Generálku by už potreboval aj 4505-k dnešnému dňu má približne 3 druhy podláh-hrdzavú, prehrdzavenú a deravúúú...Hlavne schody pri druhých dverách-raz tade nejaký objemnejší cestujúci prepadne...
Anndy008 (Andrej)

Anndy008 (Andrej)

no ja myslim, ze je to jasne. Elina blokuje trat, kdezto trolejbus nie.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

A co tak posielat ikarusy na generlku do madarska? Ved z fotiek, co su tu, je vidiet, ze tam i28x vyzeraju ako nove a uz sa urcite nevyrabaju.

U nas jedine z vonku tak 4510, ci 4507 - ale to je vsetko.
Samozrejme ze to je nezmysel vyradovat vozy. Este k tomu take dobre ako 280ky! Pamatame sa ako to dopadlo s kaciacami, ze? Keby sme ich vtedy neposrotovali, mohli sme mat kludne o 15 viac. Preto som proti srotovaniu. A presne aj viem co robit ked dojde plynak. Nahradit nim nieco ine, to poslat do 4. kolony. Tam tym niecim nahradit jednu 280-ku a poslat ju na generalku. Ale generalku ozajstnu, nie taku a lá DPB. Napriklad do Starka alebo niekdo inde, len nie u nas. Po case sa nam takto zgeneralkuje dost Ikarusov. Teraz sa pytate ze co s nimi. Tak napriklad dat ich do prvej alebo druhej alebo stvrtej kolony a zacat ich vypravovat na linku 50, kde sa naozaj zidu. Staci urobit taku malickost ako hlavne cakanie pri Auparku a je to. Co vy na to??? Nie je to dobre rieseniue? Som zvedavy co DPB vymysli, ale zrejme nic... 😞
Aj tak mi to nie je s tym vyradovanim uplne jasne... poslem voz na GO, kde mi ho splynofikuju... potom sa mi vrati, a miesto neho vyradim a rozpalim iny voz ? ved to mi klesne stav vozoveho parku ! ci ako to vlastne teda je ? (plynaky nie su nove vozy, su to vozy ktore uz v stave vozidiel su a preto sa mi zda nezmysel po ich navrate vyradovat...)
Jednoducho:
Plynak pride na 2 kolonu, odtial poslu voz ktori nahradi na stvrtu kolonu a tam vyradia nejaky Ikarus. Jednoduche, ze? 🙂
ked klynaky idu na 2. kolonu, ako to vymyslia s vyradovanim ik280 zo 4. kolony?
chladenie maju dimenzovane na Liasch, ze by sa plynovy motor viac zahrieval sa mi nezda, ale moze tak byt. Potom ma ale zaujima ako je to s dispecerskymi feldami. Ci maju vylepsene chladenie? Lebo "Embéčky" dost trpia slabym chladenim. Dokonca co som jazdil vautoskol s feldou, tak ta mi vykypela. Este aj instruktor vravel ze aky je to smejd...
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

No mozno tobolo aj tym plynovym motorom - resp. nedostatocnym chladenim toho, lebo niekto hovoril, ze tie karosy maju chladenie dimenzovane na diesel a ne na plyn, a plyn potrebuje lepsie chladenie 😃
tbc:
tak ja sa tak citim ked nastupujem do Karosy B741 vpredu aj vzadu. V Ik4x5 je to velmi podobne, ale aspon to ma pri prvych dverach nizsiu podlahu. 🙂

Co sa kurenia tyka, tak som isiel s plynovym SERBLOM (lebo to SERBEL BOL!) z Lamaca a tam nieze kuril, ale priam tam bublotal gumeny koberac na podlahe! d3k0 to potvrdi, lebo siel tam so mnou. Sedeli sme na balkone a cele sedadlo bolo maximalne vyhriate. Bocnice boli tiez vrele. K tomu vsetkemu ked som otvaral oko takmi este zostalo v ruke. A to je prosim pekne generalkovany voz. Myslim ze to vravi same o sebe (a Karose)...
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

no mozno problem toho kurenia je v tom, ze niekomu sa nechce nieco spravit, ci tak podobne.

Napr. som sa raz pytal nejaho vodica, preco I280 nie su vykurovane, a ze niekedy som to aj zazil - no a on mi tvrdil nieco v tom zmysle (velmi matne si to pamatam), ze ovldanie toho je na podlahe a ze jednak to byva nejako zle nastavne, a ze ked da dobre kurit, tak on ma zase velky hic v kabine a podobne nezmysly. Uz si pamatam iba utrzky, ale takyto nejaky dovod mi uviedol.
turbo, si, beus,...> prosim vas, kolkokrat este rozputate tuto k nicomu neveducu hadku o tom, ktory bus je najlepsi a ktory najhorsi?? 🙂

ale aby som aj ja trosku prilial oleja do ohna... 🙂 turbo, ja osobne mam pocit pri nastupovani do zadnych dveri (a prednych tiez) ik4x5 ako keby som preliezal dieru v plote 🙂
a s tym kurenim...tiez som to v poslednych dnoch zazil v ik415, ze kuril jak divy...
oprava:
9. "Okrem toho su madarske" - tak to bolo napisane. A to ze som spomenul ze Solaris je polsky nebolo myslene v ziadnom pripade zla na poliakov.

Z:
Samozrejme ze to tak je, inac, este by som doplinl, ze v Ik28x je okrem motoru este jeden velky zdroj hluku - hnacie napravy RÁBA. Mimo ineho ich ma aj vacsina trolejbusov, preto tak zavijau.
1. Tak ja som sa pytal co mate proti Ik4x5, o Ik412 som nevravel nic, lebo si myslim ze je to nevydareny autobus.
2. Vyskusam ako to tam kuri.
3. Hrdzvavie vsetko, aj Tam busy su velmi hrdzave...
4. Nezda sa mi ze Tam busy jazdia spolahlivejsie ako Ikarusy 435, ved permanentne stoji nejaky v ohrade.
5. Mne osobne je to jedno v ktorej kolone budu plynove B741, len nech nie su v Petrzalke. Teraz ni z dovodu ze ich chcem kritizovat, ale z dovodu toho, ze na rozdiel od prvej alebo druhej kolony tam nemaju take vybavenie na udzbu a opravy.
6. Kupa Ik4x5 bola mensim zlom, ale keby Maribor ztvladol dodavky Tam busov, tak by sme mali lepsie vozy, lebo Tam Bus, aj pri vsetkych kladoch a zaporoch, je podla mna lepsi.
7. Vykurenu Karosu B741 alebo Ikarus 28x som este nezazil, netvrdim ze neexistuju, iba som to este nezazil (sice ano, ale to bolo v Brne).
8. Do Ik4x5 sa nastupuje lahsie! Ma nizsiu podlahu ako Karosy. To musis priznat. Nie ze sa nastupuje lahsie leda ak tak do ik412. S tym nemozem suhlasit. To sa ti potom nastupuje rovnako do 14Tr-ky a Karosy? Mne nie.
9. Uz samotny argument "Navyse su madarske" je o nicom. Solaris je polsky a to vam nevadi????
Inac, dens rano som si vsimol ze z Colneho skladu uz odisli 3 Sory ktore tam stali, mozno su uz v Krasnanoch...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.