Reply on: ivanbuto #75795:
pokial mam informacie parkovanie na chodniku a verejnej zeleni nie je porusenim zakona o premavke na pozemnych komunikaciach, ale len porusenie VZN mesta. Vysledok je zrejme ten, ze vozidla nelegalne parkujuce na inom mieste ako cesta (napriklad na chodniku, trave, cudzom pozemku, pozemku mesta...) nemozno ani len odtiahnut, alebo ulozit "papucu", a tym padom je aj dost obtiazne zistit osobu, ktora vozidlo zaparkovala (ktora sa nemusi zhodovat s majitelom, najma ak majitel je s.r.o.). Zaroven samozrejme tu hrozi velmi nizka pokuta oproti pokute za porusenie zakona... Zaujimalo by ci sa konecne nechystata toto niekto vyriesit! Aj ked riesenie je zrejme na vyssej nez mestskej urovni - zrejme je potrebna zmena zakona. Ale mozno by stalo za to aj VZN, ktore by konecne okrem ulozenia pokuty dalo pravo prekazku aspon odstranit odtiahnutim na naklady porusitela zakona...
ten koncept som si precital a ak sa to zrealizuje tak ako sa tam pise tak sa velmi tesim
ivanbuto
Netúžim po kvalitnej a poloprázdnej VHD, ktorá bude mať 15% podiel na prepravných vzťahoch. IAD a MHD môžu koexistovať iba tak, že sa pre IAD stanovia jasné "mantinely" a pravidlá, či už je to priestorovým obmedzením (BUS pruhy), parkovacou politikou alebo aj financovaním dopravných stavieb MHD/IAD. Je treba veľmi jasne povedať, že automobilová doprava môže fungovať maximálne ako doplnková/príležitostná/menšinová, ale je úplne nevhodná ako masový dopravný prostriedok v mestskom prostredí. A to aj ak verejná doprava ani neexistuje, ako je to napr. na mnohých miestach v USA.