Reply on: eripmav #75696:
jedine co mozno urobit, je aby spolu s IGK neskolabovala aj znacna cast MHD - a sice AUTOBUSY A TROLEJBUSY. Lebo pri sucasnom stave kolaps IGK (ktory zarucene pride, zatial to co tu je nie je ziadny kolaps, len taka mierna nedostatocnost...) bude znamenat zaroven kolaps znacnej casti MHD, kedze autobusy a trolejbusy su bohuzial nosna doprava v znacnej casti Bratislavy. A riesenie je najma buduvanie BUS pruhov. Druhe riesenie su inteligentne krizovatky, ktore kolony IGK nechaju na okrajoch mesta, a tam kde su BUS pruhy, aby ich MHD predbehlo a do vnutra mesta budu pustat len tolko IGK aby neupchali krizovatky - to je vysoko ucinny mechanizmus, ktory vsak v Bratislave v dohladnej dobe nepredpokladam... jednoducho kolony treba nechat stat tam kde je siroka cesta a vedla nej bus pruh, aby tam kde bus pruh nemoze byt (vacsinou v centre, kde su mnohe vysoko vytazene ulice jednopruhove) bola doprava akurat na hranici zvladania, nie za nou...
)
Z
Bohužiaľ buspruhy nie sú jedinou záchrannou baštou. ? Skúsme sa zamyslieť, PREČO vlastne vzniká základná potreba buspruhu a prídeme na dosť šokujúce zistenie-a týka sa Bratislavy veľmi špecificky. ? PREČO vzniká tam masová potreba vlastniť individuálny gumokol? Prečo si mám kúpiť niečo - u nás stále v podstate nadpomery drahé - ak mi v meste funguje sieť kvalitných služieb v oblasti prepravy? Prečo sa mám zadĺžiť na kus života a moje príjmy preivnestovať niekde v lízingovke, keď sa môžem za prijateľnú cenu odviezť v prijateľnom komforte? Nie je potreba buspruhov v našom meste v najväšej miere len riešením dôsledkov niečoho, čo za nekoncepčného plánovania a prevádzkovania nemá možnosť konkurovať aj celoživotnému splácaniu automobilu? Automobilista nerieši v prvom rade problém, kde budem parkovať a či som ekologický. Automobilista rieši primárny problém - prepraviť sa, hlavne do práce. Som tichého názoru, že ak sa nevyrieši globálny problém, lepenie náplastí v podobe buspruhov nebude adekvátne k rozmachu, ktorý Bratislavu čaká. ?
?