Reply on: Mike #71842:
Ale čo som chcel poznamenať, že Brno sa vyvíjalo ináč ako u nás historicky, pôvodne boli rozjazdy o 23:25, 0:05 a potom ako dnes do 4tej vždy o :00 a o 4:30 a 5:00. A takto to bolo dlhšie predtým myslím už nejaké to desaťročie. Kdežto Ba mala tradíciu NV z SNPčka o 0:40, 1:40 a ešte jeden alebo dva odchody cca+- po hodine ale to už nebolo centrálne záležalo od linky. (napr 2:35 a 3:30)
Takže závisí od štruktúry mesta a od historických predpokladov, nemôžeme u nás aplikovať brnenský model, len preto že tam to funguje temer ideálne a u nás by to bolo tiež úplne super. Ako som povedal, záleží aj od toho, za koľko sa vyjazdia jednotlivé trasy (smery) a pokiaľ tá možnosť tu je a ona tu skutočne je, ťahať premávku dennych liniek do maximálnej možnej nočnej hodiny, povedzme tak, aby sa vodiči zasa masovo nebúrili. Ako príklad môže ísť napr. Praha.
Mike
Re #71838 El Sergio: Situáciu v Brne poznáme dôverne viacerí. Centrálne rozjazdy z hl. nádraží nočákov sú 23:00, 23:30, 0:00, 1:00, 2:00, 3:00, 4:00, 4:30 a 5:00. v noci pred voľným dňom sú rozjazdy aj o 0:30 a 1:30.
Na každý rozjazd aj nejaký spoj vlky dovezie, teda aj na úplne prvý idú nočné spoje z radiály. (Okolo 22:30 (ale toto sa plánuje aj v tom novom hyopertajnom návrhu NV u nás. ) V tom čase samozrejme ešte normálne funguje denná doprava. Posledné odchody z konečných sú tam okolo 22:50 - teda ten čas, keď a denná prekrýva s nočnou je asi pol hodina (ideálny stav) Podobne je to aj ráno okolo 4:30 - 5:00
No a dnes od poslednej zmeny grafikonu posilňovali tie rozjazdové spoje pred 0:00 museli na všetky dôležité smery pridávať spoje o 23:55. Ale zase rozjazdy denných liniek (tram) z hl. nádraží sa posunuli z 22:50 na posledné o 22:40, čiže tam spravili 20 min dieru