Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eripmav #70338:
To o com hovoris je nieco ine. Proste sa robi to ze sa vsetkym nastavi cervena, potom 120-kou cez krizovatku preleti limuzina a az potom niekto dostane zelenu..

Re #70365 Ike: treba si uvedomit ze takto by sme sa daleko nedostali. Lebo by pockal na jeden autobus, ale kym by odisiel, prisiel by dalsi a potom dalsi a na Patronke by tymto stylom nabral take meskanie ze by to uz nedobehol... jednoducho neda sa cakat na kazdy bus
MHD nebude nikdy natolko dobra, dokym IQ niektorych vodicov nedosiahne minimum na to aby pochopili ako by sa mali spravat...

Neviem... patronka je prestupny dolezity uzol, to sa skutocne niektori vodici nevedia dovtipit, ze ked zastavia na patronke (alebo inej vacsej zastavke) a za nim iny bus, ze sa pravdepodobne najdu ludia co maju zaujem prestupit? nieee... oni zavru dvere a bum...
Reply on: Ámos #70348:
čo sa týka tých cieľov v MHD znie to pekne, len sa obávam, že väčšina z toho zostane zas len na papiery. A prevádzkovať dopravu so súkromnou spoločnosťou. To chce privatizovať DPB, alebo najať nejku inú firmu a DPB nechať tak, nech krachne.
Reply on: drink #70362:
minister financii je nahodou velmi do pohody (az sa divim, ze je za smer 🙂, asi isiel pre svoju miliardu )

bajan ? ach jaj, ten urobi iba pre seba... vsak ten uz bol v kss, ksc, vpn, odu, ds, sdk, ano, smer ... ja som len zvedavy kam to este dotiahne 🙂
Reply on: aquila #70345:
"na 4 pismenka S M E R som priam alergicky" - veď práve. Na základe "kompetencie" súčasnej vlády si môžeš domyslieť, ako by to vyzeralo v Bratislave za Beňovej.

PS: Čo urobil pre BID novosmerák Bajan?
Reply on: Chicco #70354:
Ohľadom rýchlosti odporúčam kontaktovať užívateľov iMHD s nickmi "bmko" a "BigMac". A u nich sa ja rozhodne cítim bezpečne.

A tušim sa aj predstavitelia mesta vyjazdrili, že po zavedení električky do Petržalky sa bude musieť v max. pre električky zvýšiť, lebo tou 50tkou by moc veľkú dieru do sveta nespravili.
Už iná otázka je kvalita práce trabustov, pravidelná (ne)údržba; a iná otázka sú obmedzené rýchlosti na výhybke, koľajovom krížení, pri prejazde obratiskom a pod., s tým možno iba súhlasiť.
Reply on: Ámos #70346:
schopny manazer by s tym nemal problem 🙂 ani s tymi 30timi miliardami 🙂

hlavne pri EU fondoch 🙂 ale durkovsky by nedokazal manazovat bez uplatkov ani stanok s hot dogmi :)) to je ten velky rozdiel
Reply on: S499.1023 #70349:
To já mám na Pendolino jinej názor, začal jsem sním jezdit pravidelně. Cesta Praha - Olomouc krásně po koridoru za bezkonkurenční 2 hod 20 min. A jako strudenta mě to stojí 200 Kč. ☺
Reply on: Chicco #70352:
No ja som nepisal, ze som si isty tym rekordom 109 kmh, pocul som aj vyssie cislo, tak neviem.
A preco nemozes spomenut ide cislo ? 🙂 Ved meno k nemu hned pisat nemusis. 🙂
Reply on: Chicco #70351:
Ja som nikde nepisal, ze sa tak da bezne jazdit. Len som spomenul, ze boli dosiahnute v BA aj vyssie rychlosti, ako ste tu spominali.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: eripmav #70338:
Myslím, že u nás sú križovatky diaľkovo riadené odniekiaľ z kancla, nie priamo exPackovou kolónou.
Reply on: Nick #70327:
Zaujimalo by ma, co ta tak pobavilo v mojom PS
Co sa tyka tej rychlosti, spomenul som tam slovo BEZPECNOST, ale to ste vsetci vedelo prehliadali. Tak si piste o com chcete.
Reply on: Nick #70327:
Hned vidno, ze sa vyznas ... ? ?
Reply on: KLF #70340:
Co sa tyka rekordu, tak viem o inom, ale bohuzial ho nemozem spomenut.
Reply on: KLF #70340:
Ale to, ze sa to niekomu podarilo este neznamena, ze sa tak da bezne jazdit, ako to tu bolo navrhnute.
Reply on: Ike #70343:
Samozrejme ze plati ...
Reply on: Ámos #70347:
Vieš, ja nie som žiadny obhajca Pendolina, osobne ten taliansky nepohodlný šmejd neznášam a aj kvôli nemu už prakticky železnicu nepoužívam, ale treba byť objektívny. A akosi pochopiť, že je niečo iné sólo motorový vozeň, ktorý mal na železnici absolútnu prioritu a zastavoval LEN v Brne a niečo iného je vlak bežnej kategórie InterCity (SuperCity je len obchodná kategória, z dopravného hľadiska sa jedná o vlak kategórie InterCity), ktorý zastavuje v Pardubiciach, Brne a Břeclavi a musí sa zmestiť medzi ostatné vlaky.
VLAKY. Prahu a Bratislavu spojí od decembra rýchlovlak.

BRATISLAVA - Do Bratislavy príde vo štvrtok prvý rýchlovlak typu Pendolino.

Vypravia ho k nám České dráhy, ktoré ho od 10. decembra zaradia na pravidelnú linku Slovenská strela. Štvrtková návšteva súpravy prvého rýchlovlaku na slovenských koľajniciach má medzinárodnú linku linku len spropagovať.

Prevádzkovateľmi Pendolina premávajúceho medzi Prahou a Bratislavou bude okrem Českých dráh aj slovenská Železničná spoločnosť. Majiteľom súpravy je český dopravca. Hlavné mestá obidvoch krajín by malo Pendolino spojiť zhruba za 3 hodiny a 47 minút, resp. za 3 hodiny a 49 minút podľa toho, ktorým smerom pôjde.

V porovnaní so súčasným spojom EC Slovenská strela vedeným klasickou súpravou bude cesta o 22 minút kratšia. Cesta najrýchlejším autobusom potrvá oproti Pendolinu dlhšie najmenej o pol hodiny, hoci vlak musí vinou vedenia železničnej trate prejsť o 60 kilometrov dlhšiu vzdialenosť.

Rýchlovlak bude na trati z Prahy do Bratislavy dosahovať priemernú rýchlosť prevyšujúcu sto kilometrov za hodinu. Maximálna rýchlosť sa vyšplhá na 160 kilometrov za hodinu.

Na porovnanie, keď Československé dráhy ešte len začali prevádzkovať medzi hlavnými mestami federácie linku Slovenská strela vedenú sólo motorovým rušnom triedy M.290, vlak zvládol trasu za 4 hodiny a 20 minút pri najvyššej priemernej rýchlosti 91 kilometrov za hodinu.


Hehe, neviem kedy zacala jazdit ta Slovenska strela (M.290) (tusim 1936), ale za tych niekolko desiatok rokov usetrime neuveritelnych 33 minut ? ? Skutocne uzasne...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.