Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #69736:
Isteže by to chcelo súčasnú L32 posilniť. Zlúčenie s L204 považujem ja osobne za výborný nápad. V špičke majú interval takmer zhodný, akurát v sedle je L32 trochu slabšia. Ale je až taký problém ju posilniť? Km nárast by bol minimálny, ide vlastne len o úsek Valašská - Molecova, keďže úsek Molecova - Kuklovská sa dá vyriešiť len reorganizáciou spojov, že čo je L204 a čo L33. Na druhej strane by sa zlúčením eliminoval paralelný úsek Valašská - Hlavná stanica, čo by km nárast ešte zmiernilo.
Keď si predstavím také možnosti, ako sadnúť na Trnku na priamy spoj na Dlhé Diely, viem si predstaviť, že už zakrátko by sa musel interval dlhej 204-ky buď skracovať alebo kompenzovať kĺbovými vozidlami.
Reply on: Martin Fundárek #69715:
No presne o tom hovorím. transparenty sú pekné, len k nim ešte treba aj ľudí, ktorí aj vedia, ako ich využiť... ?
Ku scrollovaniu: Myslím, že to nie je veľmi nutné pri čase a pásme, a keď už, tak to spraviť systémom napr. čas/time 00:00 pásmo/tarif zone 1, vzhľadom na to, že slová ako time a zone pozná polovica sveta a tá druhá do Bratislavy asi nikdy nezavíta. ? A scrollovať sa nemusí vobec nič. ?
Ak by dačo malo scrollovať, tak to spomínané hlásenie o dojazdoch do vozovne, zmena obvyklej trasy, pri zastávke na znamenie, možno pri prechode do iného pásma a pri sci - fi úvahe, že električka sa v Bratislave stane nosným systémom, tak prestup na ňu (prípadne pri zastávkach ako Hodžovo námestie aj "prestupný uzol").
A trochu zaujímavostí ohľadom týchto vecí z Brna:
Na vnútorných transparentoch sa objavujú piktogramy daného dopravného prostriedku (napr. v električke obrázok električky). Asi pre prípad, že by si človek nebol istý, v akom dopravnom prostriedku to vlastne sedí... ?
Ďalej pri zastávkach nachádzajúcich sa v blízkosti fakúlt a nemocníc scrolluje ich názov (napr. Fakulta sociálních studii MU, Faculty of social studies) a pri nemocniciach je dokonca aj krížik (samozrejme je to vo formáte Nemocnice, Hospital, Krankenhaus). ?
No a posledná vec - všetky vozy majú na strechách také amplióny, ktoré napr. pri zmene trasy alebo na dojazdoch na poslednej zastávke povodnej trasy o tejto skutočnosti informujú, takže sa o tom dozvie aj osadenstvo zastávky. Z osobnej skúsenosti viem, že to ušetrilo čas a nervy nejednej rakovine... ? ?
Reply on: Vladimír #69733:
A linka s intervalmi ako ma L32 v Bratislave patri k obcasnym. Teda aspon pre mna, zvyknuty jazdit na linkach s 5 - 6 minutovym inetrvalom. Pol hodiny v sedle, musis uznat nie je to prave orechove.

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3023ef2f302523ea&l=32&x=943718579229
Reply on: Vladimír #69733:
32 robi denne 50 spojov. Ak si dobre pamatam rentabilnych je ak sa na danom smere urobi minimalne 70 spojov.
Za tie prachy by som radsej spravil Voj. nemocnicu - patronku a ine useky.
Aj ked sa mi zapacila uvaha (pisal drink) o zruseni L32 ako takej a predlzenie 204 cez mlynsku na dlhace. V tom pripade by dhlace dostali nove kvalitnejsie spojenie a pomohlo by to lespiemu naplneniu vozidiel. Neviem ci by vsak uzivili 10 min. interval aj ked urcite by sa zase osvedcilo - lepsi interval = viac cestujucich. Tak ako sa to prejavilo v Petrzalke po reorganizacii.
Reply on: SDX #69734:
stačí si dať vo vyhladavaní príspevkoch "1015" a vyhodí ti kopec podobných otázok a aj nejaké odpovede ? a kukni aj dispečera ?
Co je teraz s vozom 1015 (ex 3045)? Prestavali ho naspat a jazdi, alebo len chatra?
Reply on: Ámos #69730:
Prepáč, ale prečo stále hovoríš o manipulačke? Veď ak by potiahli drôty od Patrónky po Molecku, tým pádom máš novú plne trolejbusovú L32 a tá rozhodne nepatrí k občasným.
Základom je aj tak zrozumiteľné akustické hlásenie. Na displej nie vždy vidíš.
V BA sa mi trochu nepáči, že zastávka sa zahlási (okrem hlásenia "Nasledujúca zastávka...") až pri otváraní dverí. Lepšie by bolo hlásiť ju už keď vozidlo k zastávke prichádza, tak aby sa cestujúci stihol presunúť ku dverám.

Keď som sa ako študent vozil v MHD v BA asi pred 30 rokmi, tak ešte neboli automatické hlásenia a zastávky hlásili vodiči. Spomínam si na jedného staršieho pána, vodiča električky, ktorý často pridával aj vtipné poznámky. Na námestí SNP bola reštaurácia Veľké srdce (asi tam kde je teraz McDonald) a tento vodič vždy zahlásil "Veľké srdce, malý výber" ?
Reply on: Mike #69726:
Scrollovanie treba používať čo najmenej, nepríjemne sa to číta... za vrchol zhovadilosti považujem SAD (aspoň tu u nás v Žiline), na ktorej autobusoch na prednom displeji okrem názvu konečnej v hornom riadku malým písmom scrollujú názvy všetkých zastávok na trase. A pritom by tam stačilo napísať len tú konečnú, prípadne "cez Varín" a podobne, ak trasa nie je jednoznačná.
Keďže ten dlhý zoznam zastávok aj tak nikto neprečíta, okrem displejov sa opäť používajú aj klasické plastové tabuľky "cez Varín", "poza Varín" a pod.
Reply on: Ike #69714:
no sorry ale stavat treba rentabilne inak iba vytvaras vnutorny dlh, lebo nesanujes ine dolezitejsie problemy. Za 50mil. mozes kupit 7 solo busov a budu urcite uzitocnejsie ako manipulacka s navratnostou 250 rokov...
A co sa luxusu diesel agregatov a argumentu existovali sme bez toho. Existovali sme aj bez NP vozov, aj bez internetu, aj bez elektriky... Chces sa vratit do jaskyn?
aj na tie vonkajsie transparenty bi sa podla mna mohlo dat viac tych zastavok...tych co blikaju...ze cez...kedisi to bolo ,...teraz tam blika len 1 zastavka... ? ?
Reply on: Mike #69726:
a ci skrolovat aj pasmo na kazdej zastavke a ci ho nezobrazovat, len pri prechode do druheho pasma s nejakym blikajucim textikom - pozor prechod do 1. pasma. Ci nie je lespie vypisat prestupy ako neustale ukazovat ze cestujuci je naozaj stale vtom istom pasme a urcite ho este nezmenil...
Reply on: Ámos #69709:
No pri troche utópie by si v budúcnosti pri výstavbe trate do Lamača a na nábreží mohol preveisť do elektrickej trakcie aj L 30. A čo sa týka L 32, myslím žeby nechodila prázdna ani s kratším ako 30 min. intervalom v sedle+ ako spomínal Ike L 31/39. Takže tých spojov za deň by bolo relatívne dosť si myslím.
Re #69726 Mike: Myslím, že to, že keď sa zobrazí Hodžovo nám. a po jeho opustení napr. Kollárovo nám. tak každý pochopí, že ide o zastávky. Takže jedine by stačilo vyriešiť konečnú zastávku a odklon z pravidelnej trasy.
Reply on: Ike #69725:
Ináč fakt, toto je vážna dilema, ktorú napr. rieši v NR Vladimír; u nás sa zatiaľ nerieši vôbec.
Či niečo scrollovať, ted ako tvrdíš Ty čas/time/zeit, či náhodou cudzinec nech je aj z Veľkonočných ostrovov nepochopí keď tam bude 15:43, že sa jedná o čas. A stačilo by dať iba pásmo/zone 1 - to by sa zmestilo do jedneho riadku aj s tym časom a nemuselo by sa nič scrollovať. a ďalej, či už sa má scrollovať ďalšia zastávka, next stop, nächste halt(estelle) SAV, alebo ci by nestacilo ako v Brne pri dalsej zastavke iba piktogram zastavky a pri konecnej piktogram sipky.
Reply on: S499.1023 #69722:
tak ale nepoznas dpb? 😃 viem si zivo predstavit ako tam scrolluje Čas 15:00 Pásmo 1, Time 15:00 Tariff-zone 1, Zeit 15:00 Tarrifzone 1, ???? 15:00 ?????? ???? 1 😃
Reply on: Ike #69706:
"Monika Benova nema za sebou nic" - Ha ha ha ?
Reply on: Ámos #69709:
"manipulacna trat za zopar desiatok milionov" - nebola by to LEN manipulačná trať, používala by ju súčasná 32. Po dobudovaní tunela a zvýšení priepustnosti Patrónky by 32-ka uživila aj 10-minútový interval (napríklad zlúčením s 204) pretože by sa pravdepodobne zvýšil dopyt.
Reply on: Ike #69717:
V Odesse jazdia presne také električky T3RP, ako v Bratislave, majú presne také isté BUSE transparenty a s ruštinou (napodiv ? ) nemajú vôbec žiadne problémy ? .
neviete niekto aku ma teraz stanku MB modely???????dikes.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Martin Fundárek #69719:
"Čím väčšiu silu totiž získajú"
Upresnenie: čím väčšiu silu totiž získa KTORÁKOĽVEK klika (či už doterajšia alebo nová).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.