Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #69709:
No pri troche utópie by si v budúcnosti pri výstavbe trate do Lamača a na nábreží mohol preveisť do elektrickej trakcie aj L 30. A čo sa týka L 32, myslím žeby nechodila prázdna ani s kratším ako 30 min. intervalom v sedle+ ako spomínal Ike L 31/39. Takže tých spojov za deň by bolo relatívne dosť si myslím.
Re #69726 Mike: Myslím, že to, že keď sa zobrazí Hodžovo nám. a po jeho opustení napr. Kollárovo nám. tak každý pochopí, že ide o zastávky. Takže jedine by stačilo vyriešiť konečnú zastávku a odklon z pravidelnej trasy.
Reply on: Ike #69725:
Ináč fakt, toto je vážna dilema, ktorú napr. rieši v NR Vladimír; u nás sa zatiaľ nerieši vôbec.
Či niečo scrollovať, ted ako tvrdíš Ty čas/time/zeit, či náhodou cudzinec nech je aj z Veľkonočných ostrovov nepochopí keď tam bude 15:43, že sa jedná o čas. A stačilo by dať iba pásmo/zone 1 - to by sa zmestilo do jedneho riadku aj s tym časom a nemuselo by sa nič scrollovať. a ďalej, či už sa má scrollovať ďalšia zastávka, next stop, nächste halt(estelle) SAV, alebo ci by nestacilo ako v Brne pri dalsej zastavke iba piktogram zastavky a pri konecnej piktogram sipky.
Reply on: S499.1023 #69722:
tak ale nepoznas dpb? 😃 viem si zivo predstavit ako tam scrolluje Čas 15:00 Pásmo 1, Time 15:00 Tariff-zone 1, Zeit 15:00 Tarrifzone 1, ???? 15:00 ?????? ???? 1 😃
Reply on: Ike #69706:
"Monika Benova nema za sebou nic" - Ha ha ha ?
Reply on: Ámos #69709:
"manipulacna trat za zopar desiatok milionov" - nebola by to LEN manipulačná trať, používala by ju súčasná 32. Po dobudovaní tunela a zvýšení priepustnosti Patrónky by 32-ka uživila aj 10-minútový interval (napríklad zlúčením s 204) pretože by sa pravdepodobne zvýšil dopyt.
Reply on: Ike #69717:
V Odesse jazdia presne také električky T3RP, ako v Bratislave, majú presne také isté BUSE transparenty a s ruštinou (napodiv ? ) nemajú vôbec žiadne problémy ? .
neviete niekto aku ma teraz stanku MB modely???????dikes.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Martin Fundárek #69719:
"Čím väčšiu silu totiž získajú"
Upresnenie: čím väčšiu silu totiž získa KTORÁKOĽVEK klika (či už doterajšia alebo nová).
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Ad voľby: Som nesmierne rád, že po odsťahovaní na vidiek už nemusím riešiť otázku, koho za primátora. Ďurkovský je síce nesporne schopnejší, než všetci ostatní ponovembroví, ale, ako už tuším Ámos napísal, jednooký kráľom medzi slepými. Čo sa týka dopravy, nasľuboval podporu hromadnej doprave, ale akosi nevidím, že by sa tie sľuby aj na MHD nejako prejavili. Skôr naopak - zmršené DD, antipreferencia a pod. Lenže koho voliť iného?
Avšak netreba sa tým príliš trápiť. Myslím si, že výsledok volieb je dopredu jasný, pretože Bratislava je výrazne pravicová a SDKÚ a KDH neopakujú svoju chybu z prezidentských volieb a postavili spoločného kandidáta.
Pokiaľ ide o poslancov, myslím si, že by Bratislave veľmi prospelo, keby konečne prestala voliť stranícky a vytvárať v MZ pohodlnú väčšinu pre doterajšie partajné kliky. Čím väčšiu silu totiž získajú, tým viac peňazí sa bude z mesta prelievať do partajných a súkromných vrecák.
Reply on: Martin Fundárek #69716:
jasne sorry.. trocha sa mi to poplietlo... 😃 samozrejme som myslel Woodrowa a nie Churchilla 😃
Reply on: Martin Fundárek #69715:
presne Bratislava je multikulturne mesto.. minimalne v anglictine a v nemcine, (eventualne v rustine, ale uz vidim tu azbuku na transparentoch) by tie oznamy mali byt (ak su dlhodobe zmeny tak aj plagatiky na zastavkach)... toto je to co ma fascinuje... tam kde sa anglicky jazyk nehodi tam ho stale pchaju a tam kde sa pyta tak tam ich ani nenapadne... ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ike #69539:
Wilson City.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: El Sergio #69513:
"Na poslednej zastávke na trase to jednoducho zahlási, že "vůz jede do vozovny XY""
"Napríklad pri tých dojazdoch sa to prebieha ... na displeji nasledovne: nasledujúca zastávka........Jede do vozovny XY, Is going to XY depot"
No a v tom je práve ten problém, že v BA nič z toho nie je. Máme síce krásne transparenty, ale nevieme ich používať, o akustickom hlásení nehovoriac. Aj mne sa nedávno stalo, že som nejakej cudzinke na Vinohradoch musel vysvetľovať, ako sa dostane k hotelu Bratislava, lebo jej povedali, že sa tam dostane linkou 9 a ejha, ono ju to odviezlo kamsi úplne inam a nechápala, prečo.
Reply on: Ámos #69709:
no ak na magistrate a dpb rozmyslaju podobne tak sa necudujem ze mame tak malo trolejovych trati a ziadne sa nestavaju... keby sme vyuzili nejake fondy EU a zatrolejovali komplet Mlynsku, Nabrezie a Slavicie a postupne by sme prechadzali z busov na trofle tak mama nielen ciste a ekologicke mesto ale aj lacnejsiu dopravu + busy z liniek 32,39,31 by sa mohli presunut do inych casti...

k bodu
1) mas pravdu, nevravim nie, no je to luxus, existovali sme bez toho a existovat by sme bez toho vedeli aj dalej. Kyvadlova doprava sa prinajhorsom da zabezpecit busmi (jasne ze dat dole troleje a prepnut na naftu je rychlejsie a flexibilnejsie).

2) no vraj tam autobusy jazdia otrasne... karosa sa pred rozbehom zo zastavky do kopca posunie asi 6m dozadu, potom skace ako splasena kobyla, vypusti oblacisko cierneho dymu a rychlostou 5-10km/h za hodinu ide do kopca

3)opotrebuje sa ten dieselagregat... vravim toto nie je duobus ale trolejbus s dieselagregatom...ten je urceny na presun po vozovni cca 20km/h za hodinu, popripade na obchadzanie prekazky... No nie na jazdenie 60km/h do/z vozovne a pod most - nehovoriac o rozbiehani v zapche (na dieselagregat)...

4)k tomu som sa vyjadril hore.... keby sa na to vyclenili peniaze tak by sa to dalo
Reply on: aquila #69712:
pol miliardy? To by bola draha trat

MUK nedokzae nic skraslit. MUK nie je esteticke dielo ale funkcne...
Reply on: Ámos #69705:
droty su teraz problem z toho titulu, ze je logicke ze investor si radsej nieco zlahci a zlacnie. cize neplati tam, ze by to bolo problem, keby na to mysleli dopredu.

neviem, co je v krizovatke molecova/karloveska take brutal mestotovorne mimo ten "panoramy" panelakov ... tam ta MUK len pomoze z estetickeho hladiska :)))

Re #69709 Ámos:

ad 4) prave preto to mala byt vyvolana investicia, lebo mesto pol miliardy tak skor nenaskriabe 🙂
Reply on: Miro #69710:
To by si neodkontroloval. A co ak si to zaplati vela ludi a bus pruhy sa ti zaplnia... Ak ma mesto malo penazi malo by ist cestou zvysenia dani, vyberania vynosov z mestkych organizacii a podnikov a setretim v oblasti vlastnej rezie, cize na uradnikoch, poslancoch, ale aj dalsou reorganizaciou liniek MHD a o konkretne u elektriciek ci autobusov...
Tak ma napadla taká na prvý pohľad zvrhlosť...
Čo keby mesto získalo peniaze od tých, ktorí na to majú a to tým, že by za poplatok dovolilo používať vyhradené bus pruhy aj iným, ktorí si to zaplatia?
Samozrejme by to vyžadovalo jasnú identifikáciu takýchto vozidiel (výrazná nálepka), dôslednú kontrolu a zvážiť limitovanie počtu týchto "privilegovaných" buď ekonomicky, stanovením dostatočne vysokej ceny, alebo administratívne tak, aby tieto vozidlá svojím počtom neblokovali MHD.
Reply on: Ike #69706:
Neviem co je zle na konstitucnej monarchii, ale dobre...

1) Trofle s naftovym pohonom je dobre mat. Osvedcilo sa to aj pri poslednej vyluke na Nam 1. maja. Takisto ak by sa raz potiahla trat po nabrezi, je dobre mat cast vozidloveho parku spomocnym pohonom. Ak ti s nejakeho dovodu vypadne prud ci niekto strhne troleje, dokazes zabezpecit aspon kyvadlovu dopravu...

2)ta spotreba je 60l/100km a stale tam este jazdia busy a neviem ci postacuju. Moc tam nejazdim, hadam by nam to povedal niekto iny. Argument o buducej spotrebe neobstoji.

3) Preco by sa trolejbus s pomocnym pohonom opotreboval skor? Hadam elektromotor a karoseria avsetko ostatne je to iste. Moze sa akurat skor rozpadnut pomocny dieselagregat, ale to nie nevymenitelna suciastka...

4) manipulacna trat za zopar desiatok milionov... Bezva... Vidim ze rozmyslas ekonomicky. Spod mosta Lafrancon po Valassku su to 2 kilometre. Cize denne tam tych 6 trolov urobi 24 kilometrov a za rok je to 8760 kilometrov. Pri spotrebe 60l/100km je to za rok 5256l za cca 200.000 korun. 3km trate na dlhacoch stali 54 mil. a to uz boli osadene stlpy takze mozme rata ze 2 kilometre v mlynskej bude stat cca 50mil. Takze trolejova trat by si na seba zarobila za cca 250 rokov. Pri 12 troloch by to bolo samozrejme iba 125 rokov... To neratam to, ze trolejbus by minal aj elektrinu, kt. treba zaplatit, ale snad to pri tej navratnosti ani netreba ratat.


Ak uz dnes sa prerozdeluju prachy na vyrovnavanie regionalnych rozdielov, nemyslim si ze Fico este viac siahne na prachy Bratislave. Ak ano zacnem s peticiou za odtrhnutie ?
:: čo sa týka zatrolejovania, podľa mňa viac ako MD by malo zmysel potiahnuť trolej do Lamača a Dúbravky; neuvažuje sa náhodou o tom po ukončení výstavby D2 a rekonštrukcii Lamačskej? veď z Patrónky to nie je ďaleko, samozrejme, že trolej aj na Brniansku... ::

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.