Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
neviete niekto aku ma teraz stanku MB modely???????dikes.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Martin Fundárek #69719:
"Čím väčšiu silu totiž získajú"
Upresnenie: čím väčšiu silu totiž získa KTORÁKOĽVEK klika (či už doterajšia alebo nová).
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Ad voľby: Som nesmierne rád, že po odsťahovaní na vidiek už nemusím riešiť otázku, koho za primátora. Ďurkovský je síce nesporne schopnejší, než všetci ostatní ponovembroví, ale, ako už tuším Ámos napísal, jednooký kráľom medzi slepými. Čo sa týka dopravy, nasľuboval podporu hromadnej doprave, ale akosi nevidím, že by sa tie sľuby aj na MHD nejako prejavili. Skôr naopak - zmršené DD, antipreferencia a pod. Lenže koho voliť iného?
Avšak netreba sa tým príliš trápiť. Myslím si, že výsledok volieb je dopredu jasný, pretože Bratislava je výrazne pravicová a SDKÚ a KDH neopakujú svoju chybu z prezidentských volieb a postavili spoločného kandidáta.
Pokiaľ ide o poslancov, myslím si, že by Bratislave veľmi prospelo, keby konečne prestala voliť stranícky a vytvárať v MZ pohodlnú väčšinu pre doterajšie partajné kliky. Čím väčšiu silu totiž získajú, tým viac peňazí sa bude z mesta prelievať do partajných a súkromných vrecák.
Reply on: Martin Fundárek #69716:
jasne sorry.. trocha sa mi to poplietlo... 😃 samozrejme som myslel Woodrowa a nie Churchilla 😃
Reply on: Martin Fundárek #69715:
presne Bratislava je multikulturne mesto.. minimalne v anglictine a v nemcine, (eventualne v rustine, ale uz vidim tu azbuku na transparentoch) by tie oznamy mali byt (ak su dlhodobe zmeny tak aj plagatiky na zastavkach)... toto je to co ma fascinuje... tam kde sa anglicky jazyk nehodi tam ho stale pchaju a tam kde sa pyta tak tam ich ani nenapadne... ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ike #69539:
Wilson City.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: El Sergio #69513:
"Na poslednej zastávke na trase to jednoducho zahlási, že "vůz jede do vozovny XY""
"Napríklad pri tých dojazdoch sa to prebieha ... na displeji nasledovne: nasledujúca zastávka........Jede do vozovny XY, Is going to XY depot"
No a v tom je práve ten problém, že v BA nič z toho nie je. Máme síce krásne transparenty, ale nevieme ich používať, o akustickom hlásení nehovoriac. Aj mne sa nedávno stalo, že som nejakej cudzinke na Vinohradoch musel vysvetľovať, ako sa dostane k hotelu Bratislava, lebo jej povedali, že sa tam dostane linkou 9 a ejha, ono ju to odviezlo kamsi úplne inam a nechápala, prečo.
Reply on: Ámos #69709:
no ak na magistrate a dpb rozmyslaju podobne tak sa necudujem ze mame tak malo trolejovych trati a ziadne sa nestavaju... keby sme vyuzili nejake fondy EU a zatrolejovali komplet Mlynsku, Nabrezie a Slavicie a postupne by sme prechadzali z busov na trofle tak mama nielen ciste a ekologicke mesto ale aj lacnejsiu dopravu + busy z liniek 32,39,31 by sa mohli presunut do inych casti...

k bodu
1) mas pravdu, nevravim nie, no je to luxus, existovali sme bez toho a existovat by sme bez toho vedeli aj dalej. Kyvadlova doprava sa prinajhorsom da zabezpecit busmi (jasne ze dat dole troleje a prepnut na naftu je rychlejsie a flexibilnejsie).

2) no vraj tam autobusy jazdia otrasne... karosa sa pred rozbehom zo zastavky do kopca posunie asi 6m dozadu, potom skace ako splasena kobyla, vypusti oblacisko cierneho dymu a rychlostou 5-10km/h za hodinu ide do kopca

3)opotrebuje sa ten dieselagregat... vravim toto nie je duobus ale trolejbus s dieselagregatom...ten je urceny na presun po vozovni cca 20km/h za hodinu, popripade na obchadzanie prekazky... No nie na jazdenie 60km/h do/z vozovne a pod most - nehovoriac o rozbiehani v zapche (na dieselagregat)...

4)k tomu som sa vyjadril hore.... keby sa na to vyclenili peniaze tak by sa to dalo
Reply on: aquila #69712:
pol miliardy? To by bola draha trat

MUK nedokzae nic skraslit. MUK nie je esteticke dielo ale funkcne...
Reply on: Ámos #69705:
droty su teraz problem z toho titulu, ze je logicke ze investor si radsej nieco zlahci a zlacnie. cize neplati tam, ze by to bolo problem, keby na to mysleli dopredu.

neviem, co je v krizovatke molecova/karloveska take brutal mestotovorne mimo ten "panoramy" panelakov ... tam ta MUK len pomoze z estetickeho hladiska :)))

Re #69709 Ámos:

ad 4) prave preto to mala byt vyvolana investicia, lebo mesto pol miliardy tak skor nenaskriabe 🙂
Reply on: Miro #69710:
To by si neodkontroloval. A co ak si to zaplati vela ludi a bus pruhy sa ti zaplnia... Ak ma mesto malo penazi malo by ist cestou zvysenia dani, vyberania vynosov z mestkych organizacii a podnikov a setretim v oblasti vlastnej rezie, cize na uradnikoch, poslancoch, ale aj dalsou reorganizaciou liniek MHD a o konkretne u elektriciek ci autobusov...
Tak ma napadla taká na prvý pohľad zvrhlosť...
Čo keby mesto získalo peniaze od tých, ktorí na to majú a to tým, že by za poplatok dovolilo používať vyhradené bus pruhy aj iným, ktorí si to zaplatia?
Samozrejme by to vyžadovalo jasnú identifikáciu takýchto vozidiel (výrazná nálepka), dôslednú kontrolu a zvážiť limitovanie počtu týchto "privilegovaných" buď ekonomicky, stanovením dostatočne vysokej ceny, alebo administratívne tak, aby tieto vozidlá svojím počtom neblokovali MHD.
Reply on: Ike #69706:
Neviem co je zle na konstitucnej monarchii, ale dobre...

1) Trofle s naftovym pohonom je dobre mat. Osvedcilo sa to aj pri poslednej vyluke na Nam 1. maja. Takisto ak by sa raz potiahla trat po nabrezi, je dobre mat cast vozidloveho parku spomocnym pohonom. Ak ti s nejakeho dovodu vypadne prud ci niekto strhne troleje, dokazes zabezpecit aspon kyvadlovu dopravu...

2)ta spotreba je 60l/100km a stale tam este jazdia busy a neviem ci postacuju. Moc tam nejazdim, hadam by nam to povedal niekto iny. Argument o buducej spotrebe neobstoji.

3) Preco by sa trolejbus s pomocnym pohonom opotreboval skor? Hadam elektromotor a karoseria avsetko ostatne je to iste. Moze sa akurat skor rozpadnut pomocny dieselagregat, ale to nie nevymenitelna suciastka...

4) manipulacna trat za zopar desiatok milionov... Bezva... Vidim ze rozmyslas ekonomicky. Spod mosta Lafrancon po Valassku su to 2 kilometre. Cize denne tam tych 6 trolov urobi 24 kilometrov a za rok je to 8760 kilometrov. Pri spotrebe 60l/100km je to za rok 5256l za cca 200.000 korun. 3km trate na dlhacoch stali 54 mil. a to uz boli osadene stlpy takze mozme rata ze 2 kilometre v mlynskej bude stat cca 50mil. Takze trolejova trat by si na seba zarobila za cca 250 rokov. Pri 12 troloch by to bolo samozrejme iba 125 rokov... To neratam to, ze trolejbus by minal aj elektrinu, kt. treba zaplatit, ale snad to pri tej navratnosti ani netreba ratat.


Ak uz dnes sa prerozdeluju prachy na vyrovnavanie regionalnych rozdielov, nemyslim si ze Fico este viac siahne na prachy Bratislave. Ak ano zacnem s peticiou za odtrhnutie ?
:: čo sa týka zatrolejovania, podľa mňa viac ako MD by malo zmysel potiahnuť trolej do Lamača a Dúbravky; neuvažuje sa náhodou o tom po ukončení výstavby D2 a rekonštrukcii Lamačskej? veď z Patrónky to nie je ďaleko, samozrejme, že trolej aj na Brniansku... ::
No len tak chcem upozorniť ,že výrobca spomína toto: V zadním motorovém prostoru vozidla tak zbývá dostatečný prostor pro zástavbu napájecího zdroje pomocného pojezdu trolejbusu, kterým může být buď dieselgenerátor nebo trakční akumulátorová baterie. Osazení zdroje pro pomocný pojezd se provádí na přání a dle výběru zákazníka. Napájecí zdroj pomocného pojezdu umožňuje trolejbusu autonomní pohyb při výpadku trolejového napětí nebo v úsecích bez trolejového vedení a zvyšuje tak užitnou hodnotu trolejbusu. Pokud je osazena trakční baterie, je součástí elektrovýzbroje také nabíječ, umožňující její nabíjení z trolejového vedení, a to i při jízdě trolejbusu.
Takže je tam napísané ,že dieselový motor je i na jazdu na miestach kde niesú troleje.
Ináč viac: http://www.skoda.cz/holding/produkty/c31651/trolejbus-25-tr-irisbus-aid82.html
?
Reply on: Ámos #69705:
na margo mlynskej... pozeras sa na to prilis kratkozrako (malo spojov - troleje netreba) ale rozmyslaj... ak by tam boli troleje
1) nemuseli by sa kupovat drahe trofle s naftovym pohonom
2) usetrila by sa spotreba (tusim je to 80l/100km) nafty
3) ciste trolejbusy sa urcite neskor opotrebuju ako naftove, pri ktorych sa naftovy agregat vyuziva na uplne nieco ine ako ma a vyuziva sa casto (povodne je urceny na parkovanie trolejbusov vo vozovni -aby sa nemusela trolejovat popripade na plynule obchadzanie prekazok)
4) trat v mlynskej doline by splnala aj funkciu manipulacnej trate, teda nebol by problem sem operativne poslat zalozne trofle, popripade v spicke operativne stiahnut trofle z vrakune (dat busy) a nasadit ich na DD (predsalen bus iduci po rovine vypusta do ovzdusia menej bordelu ako iduci do kopca + nehovorim o spotrebe
5) treba mysliet perspektivne - trat by v buducnosti mohla mat aj odbocku k Slaviciemu, kde by (toto je uz vazne sci-fi, ale treba ratat dopredu) chodila trolejbusova 31/39 (za predpokladu vybudovania trate na nabrezi)...
stale si myslis ze je to zbytocnost?

Na margo posledneho odstavca... netreba tahat statnu politiku do komunalnej... a ked predsa, treba si zratat... Fico chce udajne vyrovnavat rozdiely, to znamena ze BA bude dotovat menej... Ak by tam bola ale Benova primatorka (ktora chce rovnako ako on posobit a ziskavat volicov vsetkymi nemoznymi metodami) mohla by mu to dotovanie do BA vyhovorit...

A naozaj mi je smiesne toto
"Durkovsky ma za sebou mnozstvo odflaknutej prace, no Monika Benova nema za sebou nic"
podobnym zmyslanim by sme tu stale mali monarchiu... ved prave, on ma vela odflaknutej prace, ona nic... tak preco jej nedat sancu nach sa ukaze a potom ich porovnavat?
Reply on: aquila #69698:
To ze KDH a SDKU by si zasluzilo riadny lipanec od volicov v Bratislave, to je fakt. Ale nie dnes, nie v tychto volbach. Tych dovodov je viac a su aj nadregionalne, ale to je uz viac politologia ako komunalne argumenty.

Ak bude neskor problem potiahnut droty cez mlynsku tak by boli aj teraz... Okrem toho raz mi tusim Papyr alebo S499 pisal, ze bduovanie troljbusovej trate je vtedy vyhodne, ak po trase prejde minimalne 70 spojov za den. (neviem ci to plati stale) Dnes 32 urobi cez mlynsku 50 spojov a to s kratasom. Pri planovanom klbaku na nejake zvysovanie poctu spojov nebude dovod. Vozit vzduch netreba a teda ani zbytocnu trolejovu trat netreba. To radsej potiahnut draty po nabrezi k ASMN spojit 202 so 133 a 70 (skratit po ASMN) a spojit s 88.

MUK nikdy pre mna nebudu uzasne. Uz tu raz bola neplodna debata o tom co vyjadruje slovo mestotvorny. Nechcem sa k nej vracat, ale MUK nie je mestotvorna a nikdy nebude. Dokazem pochopit nadsenie ludi pre dopravne stavby, zrejme k nim patris, no ja si ich neviem v meste predstavit a ak nemusi byt tak nech nie je.

Durkovsky ma za sebou mnozstvo odflaknutej prace, no Monika Benova nema za sebou nic, iba prazdne slova a lacne gesta. Kazdy kto si vie zratat 2+2 vidi, ze aj sucasne akoze hadky medzi Benovou a Ficom su len naoko, aby mala sancu stat sa primatorkou Bratislavy. Aby si Bratislavcan myslel, ze sa Benova v SMERe a s Ficom konci (jednoducho SDKU tu mala vo volbach 40% a toto je politicka hra na ludi). Len aby nebol Bratislavcan prekvapeny ako rychlo sa po volbach skamaratia - bez ohladu na vysledok...
Reply on: drink #69685:
U mňa je to schéma Ďurkovského nemôžem a ak ho nechcem volím menšie iné zlo, ktoré má šancu byť primátorom.
Re #69691 Ámos: Čo sa týka toho dlhu, tak to som čítal neviem či nie v BA novinách kedysi dávnejšie. Čo sa týka cestovania lietadlom J&T. Je to niečo také akokeby minister dopravy letel Lufthansou zadarmo na konferenciu a zároveň rozhodoval o tom, či Lufthansa dostane Slovenské Aerolínie. Je to samozrejme prípklad vymyslený, ale analogický. Čo sa týka stavebného konania, mesto schvaľuje územný plán a iné reglementy, takže je to aj vina magistrátu.
Reply on: eripmav #69690:
Jasné, Župné noviny sú na grc, a ich politické pozadie je očividné. Napriek tomu, len hovorím, že magistrát dostal priestor, a prezentoval rozširovanie ciest, nič o MHD. Bajan tiež veľa o verejnej doprave nehovoril, a celkove jeho "esej" o doprave mala jasne politický podtón, teda chcel zbierať body na úkor magistrátu.

Inak to s tou Aupar Tower bolo úplne úbohé, ako sa chcel zbaviť zodpovednosti.
Reply on: tr3mp #69701:
ok, uz pochopene 🙂 mam toho nejako moc v poslednej dobe ? ale skratka som chcel len poznamenat, ze "panelakovej vystavbe" v tej oblasti MUK rozhodne spatit nebude, skor naopak 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.