Reply on: ivanbuto #67532:
Konkrétne na tomto mieste je použitá výhybka s mechanickým krížom, teraz si presne nespomeniem, či symetrická, ktorá umožňuje rýchlosť 40 km/h do oboch smerov, alebo nesymetrická, ktorá dovoľuje rýchlosť 40 km/h do priameho smeru a 20 km/h. Montáž elektricky stavaného kríža by umožnila rýchlosť 60 km/h. Táto výhybka je nesprávne namontovaná na nosnej sieti predchádzajúcej podvesnej výhybky, ktorá bola tiež zle naprojektovaná. Nosná sieť neumožňuje nastavovanie polohy armatúry, čo je nutnosťou. Okrem toho je výhybka zle vykotvená, takže ťahové pomery v zostave nie sú vykompenzované. Ďalším problémom je za výhybkou nasledujúce kríženie, ktoré je starej konštrukcie (okopírovaná konštrukcia americkej firmy Ohio Brass zo začiatku 20. storočia) a okrem toho zle namontované a značne opotrebované. A oblúk do Cintorínskej ulice je priam školským príkladom, ako sa to nemá robiť - sú použité zastaralé oblúkové svorky, ktoré sa už v čase montáže tejto zostavy nevyrábali a ich polomery nezodpovedajú polomeru oblúka, takže sa trolej láme cez hrany oblúkov.
KLF