Reply on: yale #55607:
Ty hovoríš, že na električky nebudú peniaze, ale na metro áno. Keby táto diskusia prebiehala pred desiatimi rokmi, hovoril by si to isté? (tieto argumety sa tu stále opakujú)Ja som sa ale chcel baviť o technickom riešení. Napríklad o tom, že by sme mali (v roku 2016) metro z Petržalky po Kamenné námestie s intervalmi 7 minút (Ámos dobre hovorí) so stanicami vzdialenými 1 km s prestupom v meste na pomaloelektričku, s časom 2 minúty na vyhrabanie sa spod zeme. Starý most s vyústením na štvorprúdovú Štúrovu ulicu by svojou úžasnou kapacitou po rekonštrukcii slúžil výhradne IGK (Ľ. Roman sa už teší).
A čo ďalej? Trasa do Dúbravky, zrušenie električiek, zavedenie autobusov s intervalom 15 minút na privážanie ľudí k metru s intervalom 15 minút, alebo nechať električku 1xT3 s intervalom 15 minút (asi trošku luxus)?
Alebo bude mať Bratislava milión obyvateľov + 300k denne prichádzajúcich (tým by lepšie poslúžil S-Bahn)? V tom prípade súhlasím s metrom.
tr3mp
BTW, to že sa bude zvyšovať výška mostovky nad hladinou neznamená, že po celej jej dĺžke. Zvýšenie stačí iba v plavebnej dráhe, pri brehu môže byť mostovka aj výrazne nižšie ako dnes (info Kolada), čo by umožnilo aj prechod električiek podjazdom, pri miernom zvýšení úrovne námestia. To je však podľa mňa horšia alternatíva.