Reply on: aquila #55593:
No ja si myslim, ze o tom nevies nic prave ty. Hlavne ked tvrdis, ze mesto nemoze vyplatit uver skor. Respektive ze bude musiet zaplatit pokutu.Jasne, ked nie su argumenty uz sa ani neda dalej bavit.
Re #55598 Presbourg: Nikdy som nikde nepovedal, ze zapustenie elektricky v centre pod zem je blbost. Ja hovorim, ze preinvestovat 4 mld. Sk na tunel popod Dunaj je blbost ak aj tak musim rekonstruovat Stary most za 1,5 mld. Ak reko S. mosta vyuzijem na to, aby po nom jazdila elektricka, tak potom tie 4 mld. mozem pouzit na zakopanie elektricky v centre.A to od Kapucinskej po Racko, od Safka po Trnko.
A bastard fasisticky bolo na margo vyrokov ku Cechom. Lebo po hentych vyrokoch nic ine ako fasista a nacionalista nie si.
Re #55601 Presbourg: Zachar nic nehovoril o 6-7 vozovych elektrickach. On hovoril o 6-7 clankovych elektrickach a to je riadny rozdiel. Ale to ty nemozes vediet.
Dá sa to spraviť aj inakšie: Automobilová doprava v smere z Vajanského nábrežia na Dostojevského rad by bola vedená v oblasti Šafárikovho námestia podjazdom. Odbočenie Vajanského nábr. - Pribinova by som zachoval, opačný smer by išiel cez Olejkársku a Landererovu (alebo úplne inak, na most Apollo). Smer Štúrova - Vajanského nábr. by problém nebol, odbočenie Štúrova - Dostojevského rad najskôr priamo, pred Starým mostom klesaním pravotočivou 270° zákrutou cez súčasné parkovisko do navrhovaného podjazdu (alebo ešte lepšie zrušiť
dakujem za uprimnost
yale
Ale uvediem dosť realistický model:
- mesto začne natruc stavať petržalskú električku, štát sa poteší že si to mesto rieši samo, samozrejme neprispeje ničím (možno niečo dá na opravu Starého mosta).
- mesto narýchlo zmení plány tak, aby to utiahlo samo - zmení plán na obyčajnú povrchovú električku s "preferenciami".
- samozrejme, nebude na nové električky, niečo sa získa preriedením starých liniek, dokúpi sa k tomu niekoľko starých T3 alebo K2 z iných miest; ak nejaké úplne nové električky prídu, bude ich iba zopár a cestovať nimi bude rovnaký zážitok, ako dnes "chytiť" na trolejbusovej linke 21Tr.
- petržalská trať nebude nijakým motivačným faktorom pre prechod občanov z IAD na MHD, keďže sa nejedná o nijaký nový celok, rýchlo upadne na úroveň ostatných radiál
- o nejakom modernom P+R samozrejme v prípade "nosnej električky" nemožno uvažovať.
Alternatívou by mohlo byť napríklad
- do konca volebného obdobia namiesto rozbiehania trucpodnikov použiť časť úverovaných prostriedkov napr. na nákup trolejbusovej techniky z Banskej Bystrice, transformovať niekoľko vyťažených autobusových liniek na trolejbusové
- po voľbách nové vedenie bude musieť formulovať svoj názor na riešenie MHD v Bratislave a tak, aby získalo podporu štátu, najlepšie v spolupráci so železnicami, tak aby vznikol nielen NS MHD, ale aj S-bahn a aby bolo možné racionálne pripájať všetky prístupové body do mesta a regiónu.