Reply on: drink #55591:
"existuje pomerne presná predstava, ako by to (napríklad) v roku 2016 mohlo vyzerať v prípade električiek" - bohužiaľ, nič oficiálne neexistuje. Rovnako bohužiaľ neexistuje realistický rozpočet, koľko by stálo moderné ľahké metro v trase B. Tie strašiaky, ktoré sa hádžu sú nepodložené hausnumerá. A naopak, bez tej podzemnej trasy v centre nebude električka nijakým nosným systémom.Ale uvediem dosť realistický model:
- mesto začne natruc stavať petržalskú električku, štát sa poteší že si to mesto rieši samo, samozrejme neprispeje ničím (možno niečo dá na opravu Starého mosta).
- mesto narýchlo zmení plány tak, aby to utiahlo samo - zmení plán na obyčajnú povrchovú električku s "preferenciami".
- samozrejme, nebude na nové električky, niečo sa získa preriedením starých liniek, dokúpi sa k tomu niekoľko starých T3 alebo K2 z iných miest; ak nejaké úplne nové električky prídu, bude ich iba zopár a cestovať nimi bude rovnaký zážitok, ako dnes "chytiť" na trolejbusovej linke 21Tr.
- petržalská trať nebude nijakým motivačným faktorom pre prechod občanov z IAD na MHD, keďže sa nejedná o nijaký nový celok, rýchlo upadne na úroveň ostatných radiál
- o nejakom modernom P+R samozrejme v prípade "nosnej električky" nemožno uvažovať.
Alternatívou by mohlo byť napríklad
- do konca volebného obdobia namiesto rozbiehania trucpodnikov použiť časť úverovaných prostriedkov napr. na nákup trolejbusovej techniky z Banskej Bystrice, transformovať niekoľko vyťažených autobusových liniek na trolejbusové
- po voľbách nové vedenie bude musieť formulovať svoj názor na riešenie MHD v Bratislave a tak, aby získalo podporu štátu, najlepšie v spolupráci so železnicami, tak aby vznikol nielen NS MHD, ale aj S-bahn a aby bolo možné racionálne pripájať všetky prístupové body do mesta a regiónu.
aquila
rychloelektricka v petrzalke je OK, tam by bolo blbost stavat nieco ako metro. tu len hovorim o meste a jeho neschopnosti.
mesto to nepostavi ani za 5 rokov samo. pocitaj ze to bude najskor v roku 2015. a mozno ani vtedy nie, ked mesto preserie uver na ine nakupy (co realne hrozi)
jedine co som tu chcel naznacit, ze mesto mohlo vyuzit projekt zeleznic vo svoj prospech a usetrit miliardy korun a mohlo byt postavene konecne riesenie a realny NOSNY dopravny system a nie nejaka zaplata.
Re #55595 drink: aspon, ze tu niekto priznal, ze napojenie petrzalky na safko to nikdy nosny system nebude
no nic ospravedlnujem sa vsetkym elektrickarom za moj iny nazor a tymto koncim s prispievanim sem. nejako ma zacalo viacej bavit hadzat hrach na stenu
mam to stastie, ze sa ma MHD v bratislave az tak priamo netyka a nemusim sa na ten bordel spoliehat a dufam v nieco co nikdy nebude, len mi to je len ako rodenemu bratislavcanovi luto do akeho marazmu sa mesto prepada. tot vsjo.