Ako poddaní
Riaditeľ Dopravného podniku Bratislavy Ján Zachar prežil aj uplynulý týždeň. Doslova na krku mal za necelé dva týždne 1228 písomných kritických poznámok od Bratislavčanov k "optimalizácii linkového vedenia". Odvážne sa vrhol do boja s nimi a prakticky sa vyhlásil za víťaza. O zásadnejšej optimalizácii "optimalizovaného linkového vedenia" nechce ani počuť a nemálo autorov kritických postrehov si môže pripadať ako poddaní DPB. V zmysle predstavy jeho "mozgov": Nastúp, prestupuj, plať, a pamätaj, že ticho lieči. Inak v preklade, nech urobíš čokoľvek, aj tak bude po našom. Ilúzia píšucich občanov o rozumnosti svojich podnetov je dojímavá. Dostupnosť na zastávku MHD bola stanovená na 400 metrov, resp. do 5 minút pešej chôdze, čo by bolo okrem zimy v takej mestskej časti Petržalka so štvrtinou obyvateľov metropoly akoby v poriadku. Citeľným problémom však je skomplikovanie cestovania a to tak, že sa vytratili mnohé priame spoje a cestujúci sú nútení prestupovať, t. j. vo väčšine prípadov strácať čas a platiť viac. Čo starší si spomínajú nielen pri cestovaní MHD, ale aj pri pozorovaní vnútornej politiky ľudovú múdrosť: "Sľuby sa sľubujú a blázni sa radujú(!)". I keď, z určitých reakcií riaditeľa DPB J. Zachara po prerokovaní správy v mestskom zastupiteľstve by sa mohlo zdať, že časť obyvateľstva je z neznámych dôvodov na omyle, alebo nemá na to, aby pochopila rozumnosť a prezieravosť prijatých riešení. Príkladom za všetky sú fámy, že DPB viní študentov za problémy v hromadnej doprave. Riaditeľovi DPB J. Zacharovi sa pričíta výzva školám, aby posunuli začiatok vyučovania na neskôr a aj rozhodnutie, že zrušením zastávky "Mladá garda" vyrieši problém, lebo v nej ubytovaní študenti budú prinútení cestovať električkou(!). Bodkou symbolickou je odstránenie MHD z Viedenskej cesty - z oddychovej a obchodnej zóny, pričom nemálo Bratislavčanov si pamätá na "tam" - z niekdajšieho Mosta ČA -smerujúcu električku č. 6, resp. X.
Bolo by rozumné, keby si nielen v DPB, ale aj samotný primátor a mestskí poslanci pripomínali vlastné sľuby - záväzky, a najmä to, čo bolo a fungovalo...
Peter Kasalovský
Bratislavský Večerník... 26.9.2005 ?
Riaditeľ Dopravného podniku Bratislavy Ján Zachar prežil aj uplynulý týždeň. Doslova na krku mal za necelé dva týždne 1228 písomných kritických poznámok od Bratislavčanov k "optimalizácii linkového vedenia". Odvážne sa vrhol do boja s nimi a prakticky sa vyhlásil za víťaza. O zásadnejšej optimalizácii "optimalizovaného linkového vedenia" nechce ani počuť a nemálo autorov kritických postrehov si môže pripadať ako poddaní DPB. V zmysle predstavy jeho "mozgov": Nastúp, prestupuj, plať, a pamätaj, že ticho lieči. Inak v preklade, nech urobíš čokoľvek, aj tak bude po našom. Ilúzia píšucich občanov o rozumnosti svojich podnetov je dojímavá. Dostupnosť na zastávku MHD bola stanovená na 400 metrov, resp. do 5 minút pešej chôdze, čo by bolo okrem zimy v takej mestskej časti Petržalka so štvrtinou obyvateľov metropoly akoby v poriadku. Citeľným problémom však je skomplikovanie cestovania a to tak, že sa vytratili mnohé priame spoje a cestujúci sú nútení prestupovať, t. j. vo väčšine prípadov strácať čas a platiť viac. Čo starší si spomínajú nielen pri cestovaní MHD, ale aj pri pozorovaní vnútornej politiky ľudovú múdrosť: "Sľuby sa sľubujú a blázni sa radujú(!)". I keď, z určitých reakcií riaditeľa DPB J. Zachara po prerokovaní správy v mestskom zastupiteľstve by sa mohlo zdať, že časť obyvateľstva je z neznámych dôvodov na omyle, alebo nemá na to, aby pochopila rozumnosť a prezieravosť prijatých riešení. Príkladom za všetky sú fámy, že DPB viní študentov za problémy v hromadnej doprave. Riaditeľovi DPB J. Zacharovi sa pričíta výzva školám, aby posunuli začiatok vyučovania na neskôr a aj rozhodnutie, že zrušením zastávky "Mladá garda" vyrieši problém, lebo v nej ubytovaní študenti budú prinútení cestovať električkou(!). Bodkou symbolickou je odstránenie MHD z Viedenskej cesty - z oddychovej a obchodnej zóny, pričom nemálo Bratislavčanov si pamätá na "tam" - z niekdajšieho Mosta ČA -smerujúcu električku č. 6, resp. X.
Bolo by rozumné, keby si nielen v DPB, ale aj samotný primátor a mestskí poslanci pripomínali vlastné sľuby - záväzky, a najmä to, čo bolo a fungovalo...
Peter Kasalovský
Bratislavský Večerník... 26.9.2005 ?
NN
inak sa musim pripojit k tvojmu dojmu, ze Tambusy povazujem v BA za busy s najlepsie riesenym interierom, neviem preco ale je to jediny bus v BA z ktoreho mam dojem ze cestujem naozaj mestskou HROMADNOU dopravou, kde clovek citi v buse nejaky priestor a ze je to naozaj robene pre kvanta ludi, takyto dojem urcite nemam z IK435 ktory mi pride byt vnutri maly, nastupovanie a vystupovanie neviem zhodnotit, az tak casto sa nim nevozim (ako u IK435) a neskumam to, akurat aj vcera cestou na zastavkou moj pohlad spocinul na krizovatke stojacom tambuse kde som zvonka obdivoval ze tak nejak si predstavujem priestorovo bus MHD, domov som siel samozrejme IK435
inak:
S.A.O. Lučenec predstaví na veľtrhu v Nitre nový model autobusu
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=2397203
http://romanmoravcik.blog.sme.sk/c/21506/MHD-ide-prikladom.html