Ako poddaní
Riaditeľ Dopravného podniku Bratislavy Ján Zachar prežil aj uplynulý týždeň. Doslova na krku mal za necelé dva týždne 1228 písomných kritických poznámok od Bratislavčanov k "optimalizácii linkového vedenia". Odvážne sa vrhol do boja s nimi a prakticky sa vyhlásil za víťaza. O zásadnejšej optimalizácii "optimalizovaného linkového vedenia" nechce ani počuť a nemálo autorov kritických postrehov si môže pripadať ako poddaní DPB. V zmysle predstavy jeho "mozgov": Nastúp, prestupuj, plať, a pamätaj, že ticho lieči. Inak v preklade, nech urobíš čokoľvek, aj tak bude po našom. Ilúzia píšucich občanov o rozumnosti svojich podnetov je dojímavá. Dostupnosť na zastávku MHD bola stanovená na 400 metrov, resp. do 5 minút pešej chôdze, čo by bolo okrem zimy v takej mestskej časti Petržalka so štvrtinou obyvateľov metropoly akoby v poriadku. Citeľným problémom však je skomplikovanie cestovania a to tak, že sa vytratili mnohé priame spoje a cestujúci sú nútení prestupovať, t. j. vo väčšine prípadov strácať čas a platiť viac. Čo starší si spomínajú nielen pri cestovaní MHD, ale aj pri pozorovaní vnútornej politiky ľudovú múdrosť: "Sľuby sa sľubujú a blázni sa radujú(!)". I keď, z určitých reakcií riaditeľa DPB J. Zachara po prerokovaní správy v mestskom zastupiteľstve by sa mohlo zdať, že časť obyvateľstva je z neznámych dôvodov na omyle, alebo nemá na to, aby pochopila rozumnosť a prezieravosť prijatých riešení. Príkladom za všetky sú fámy, že DPB viní študentov za problémy v hromadnej doprave. Riaditeľovi DPB J. Zacharovi sa pričíta výzva školám, aby posunuli začiatok vyučovania na neskôr a aj rozhodnutie, že zrušením zastávky "Mladá garda" vyrieši problém, lebo v nej ubytovaní študenti budú prinútení cestovať električkou(!). Bodkou symbolickou je odstránenie MHD z Viedenskej cesty - z oddychovej a obchodnej zóny, pričom nemálo Bratislavčanov si pamätá na "tam" - z niekdajšieho Mosta ČA -smerujúcu električku č. 6, resp. X.
Bolo by rozumné, keby si nielen v DPB, ale aj samotný primátor a mestskí poslanci pripomínali vlastné sľuby - záväzky, a najmä to, čo bolo a fungovalo...
Peter Kasalovský
Bratislavský Večerník... 26.9.2005 ?
Riaditeľ Dopravného podniku Bratislavy Ján Zachar prežil aj uplynulý týždeň. Doslova na krku mal za necelé dva týždne 1228 písomných kritických poznámok od Bratislavčanov k "optimalizácii linkového vedenia". Odvážne sa vrhol do boja s nimi a prakticky sa vyhlásil za víťaza. O zásadnejšej optimalizácii "optimalizovaného linkového vedenia" nechce ani počuť a nemálo autorov kritických postrehov si môže pripadať ako poddaní DPB. V zmysle predstavy jeho "mozgov": Nastúp, prestupuj, plať, a pamätaj, že ticho lieči. Inak v preklade, nech urobíš čokoľvek, aj tak bude po našom. Ilúzia píšucich občanov o rozumnosti svojich podnetov je dojímavá. Dostupnosť na zastávku MHD bola stanovená na 400 metrov, resp. do 5 minút pešej chôdze, čo by bolo okrem zimy v takej mestskej časti Petržalka so štvrtinou obyvateľov metropoly akoby v poriadku. Citeľným problémom však je skomplikovanie cestovania a to tak, že sa vytratili mnohé priame spoje a cestujúci sú nútení prestupovať, t. j. vo väčšine prípadov strácať čas a platiť viac. Čo starší si spomínajú nielen pri cestovaní MHD, ale aj pri pozorovaní vnútornej politiky ľudovú múdrosť: "Sľuby sa sľubujú a blázni sa radujú(!)". I keď, z určitých reakcií riaditeľa DPB J. Zachara po prerokovaní správy v mestskom zastupiteľstve by sa mohlo zdať, že časť obyvateľstva je z neznámych dôvodov na omyle, alebo nemá na to, aby pochopila rozumnosť a prezieravosť prijatých riešení. Príkladom za všetky sú fámy, že DPB viní študentov za problémy v hromadnej doprave. Riaditeľovi DPB J. Zacharovi sa pričíta výzva školám, aby posunuli začiatok vyučovania na neskôr a aj rozhodnutie, že zrušením zastávky "Mladá garda" vyrieši problém, lebo v nej ubytovaní študenti budú prinútení cestovať električkou(!). Bodkou symbolickou je odstránenie MHD z Viedenskej cesty - z oddychovej a obchodnej zóny, pričom nemálo Bratislavčanov si pamätá na "tam" - z niekdajšieho Mosta ČA -smerujúcu električku č. 6, resp. X.
Bolo by rozumné, keby si nielen v DPB, ale aj samotný primátor a mestskí poslanci pripomínali vlastné sľuby - záväzky, a najmä to, čo bolo a fungovalo...
Peter Kasalovský
Bratislavský Večerník... 26.9.2005 ?
Spectre
V Bratislave je jeden problém. Dodávateľ sa vyberá na základe neviemčoho. Objednajú sa vozy na základe tiežneviemčoho. Ikarusy 435 majú dobrý základ, ale mohli vyzerať úplne inak. Normálne usporiadanie interiéru, dopyt, prevodovka VOITH a pod.
(Aspoň že tie kinderká su v default výbave relatívne inteligentne spravené a nechodia do BA nejaké potvory
V DPB neexistuje unifikácia. Unifikáciu trakcií ja moc neuznávam, ale unifikácia jedného typu v rámci smradobusov. Ani tak ani tak nebude dobre. Vysvetlím:
Nejaký múdry ujo, prípadne celý kolektív osvietencov (v prípade mesta BA skôr zhasnutcov
Karosy, Tambusy, Ikarusy 4xx, Kinderká, Slinťáky... čo ešte
Prečo si nemôžme vybrať nejakého skutočne renomovaného európskeho výrobcu (či už to bude Karosa, MAN, Mercedes, VanHool, Volvo alebo neviemčoešte) a od toho _pravidelne_ kupovať vozy? Miesto toho sa tu furt vypráva do luftu, prípadne sa špekuluje nad plyňákmi a inými blbosťami.
Nech sa teda kupuje pre mňa za mňa aj Citybus (subjektívne pocity stranou), ale nech je to od jedného normálneho výrobcu a nech to chodí pravidelne. Nech sa DPB dohodne s výrobcom, v dnešnej dobe nie je problém spraviť voz presne tak, ako to prevádzkovateľ chce. PREBOHA, NECH TO TU UŽ KONEČNE FUNGUJE ASPOŇ TROCHU NORMÁLNE
...TAK, a pokazil som si pekný večer naparovaním sa nad MHD