mali by tam dat radsej dve cervene svetla ako na zeleznicnom priecesti a bol by problem so zbytocnym zastavovanim elektricky....a pozri sa na efekt doteraz vybudovanych preferencii, cestovna doba sa predlzila tak, ze cestovanie elektrickou je uz maximalne neatraktivne...
Dosť ma serú CSS predchdy pre chodcov cez trať.. Električka musí dať prednosť dokonca chodcom..
Nejak by sa mala vyriešiť aj križovatka pri tuneli, odbučujúce električky z tunela, do tunel musia vždy stáť... Ináč smerom do mesta by sa tam hodila aj tretia koľaj, veľa krát sa stáva, že stojaca odbočujúca električka zavadzia tej čo ide priamo...
Je jasné, že napr. na takách križovatkách ako je Trnko, Račko, Šafko,... atď nemôže fungovať prefrencia. Ale na takých križovatkách ako Botanická/Mlynská dolina, Sch.Trnavského/Harmicova, Sch.Trnavského/Alexho, Saratovská/Drobného, pri ŽST Vinohrady (kde sú už semafory) by sa mohla uplatniť 90-100% električiek, keby to bolo inteligentne nastavené... Stáva sa totiž že cez priecstie nejde žiadna elina, ale má signál voľno, a keď tam príde musí zastaviť.. Tá frekvencia električiek nieje až taká veľká.. Taktiež plá prefencia by sa dala dosiahnuť aj na priecestiach Miletičova, Račianska/Hečkova, Račianska/Pekná cesta, všetky pri Poluse, Vajnorská/Magnetová, Vajnorská/Stará Vajnorská.
Ono to má byť tá "prefrencia", cieľom je ozdstrániť kolízne body na trati. Také niečo by malo byť na KAĎEOM električkovom priecestí na radiálach.. Len ja som si to predstavoval úplne inak... ?
"prejazdy cez trať so semaformi pre autá sú dobré, nie však na šetrenie času, ale odstraňujú kolízne body z trate... teda ak budú fungovať tak, že autá pustia v čase, keď neprichádza električka"
prejazdy cez trať so semaformi pre autá sú dobré, nie však na šetrenie času, ale odstraňujú kolízne body z trate... teda ak budú fungovať tak, že autá pustia v čase, keď neprichádza električka (dúfam, že nikto neplánuje zastavovať električku, aby sa otočili autá cez koľaje). Iná vec sú frekventované a komplikovanejšie križovatky, kde sa nedá očakávať, že sa každú chvíľu pustí električka naprieč hlavným dopravným prúdom... Takže efekt tých preferencií ktoré sa teraz idú robiť na jazdnú dobu bude podľa mňa minimálny, ale bude to mať pozitívny vplyv na pravidelnosť prevádzky.
Inak, zdá sa mi, že po rekonštrukcii Žilinskej ako keby boli električky preferované na priečnej osi... v tom zmysle, že prejdú naprieč Mýtnou a Žilinskou naraz (samozrejme len ak idú svetlá). Všimol si to niekto?
na Vinohradoch "P" nie je, takze to nie je predzvest... rozhodne to je vyladene skvele, to cakanie pripomina tatransku elektricku, ked caka v Hagoch na prichod supravy z protismeru... predpokladam ze to este nemaju cele ozivene, takto to predsa nemoze fungovat.
Parohaté Citelisy sa budú do BA dodávať (bohužiaľ) preto, lebo vyhrali súťaž. Keby DPO/Solaris ponúkli lepšiu cenu, mali by sme tu Solaris. Pokiaľ ale jediným kritériom bola cena...
A neviem, hoci sú mi 21/22 Tr mimoriadne sympatické, prestaňte už s adoráciou týchto vozidiel a choďte sa na názor na ne spýtať napríklad ľudí z Ostravy alebo z Brna. Tam sa dokonca povráva(lo), že ani veľké opravy sa na nich neoplatí robiť, lebo 21 Tr sú tak prehnité, že sa asi budú vyradovať ešte skôr než 14 TrM.
? pekne si to zhrnul... veľmi dobrý príspevok (aj keď drobná oprava: napríklad v Amsterdame je tiež metro s viacerými číslovanými linkami). Samozrejme, stále si myslím že je priveľký luxus čakať na dopravnú krízu atď...
p.s. včera SOR 3521 na L80...Konečne som sa cítil ako cestujúci ? .....Vážne škoda že sa nekupujú nové busy lebo s tými CNG-vrakosami sa nový autobus nedá porovnať!
Aj cesta trvala oveľa kratšie ako Vrakosou, a riadne hlásil zastávky....To sa už dá nazvať MHD ?
inTony
Nejak by sa mala vyriešiť aj križovatka pri tuneli, odbučujúce električky z tunela, do tunel musia vždy stáť... Ináč smerom do mesta by sa tam hodila aj tretia koľaj, veľa krát sa stáva, že stojaca odbočujúca električka zavadzia tej čo ide priamo...