Ako poddaní
Riaditeľ Dopravného podniku Bratislavy Ján Zachar prežil aj uplynulý týždeň. Doslova na krku mal za necelé dva týždne 1228 písomných kritických poznámok od Bratislavčanov k "optimalizácii linkového vedenia". Odvážne sa vrhol do boja s nimi a prakticky sa vyhlásil za víťaza. O zásadnejšej optimalizácii "optimalizovaného linkového vedenia" nechce ani počuť a nemálo autorov kritických postrehov si môže pripadať ako poddaní DPB. V zmysle predstavy jeho "mozgov": Nastúp, prestupuj, plať, a pamätaj, že ticho lieči. Inak v preklade, nech urobíš čokoľvek, aj tak bude po našom. Ilúzia píšucich občanov o rozumnosti svojich podnetov je dojímavá. Dostupnosť na zastávku MHD bola stanovená na 400 metrov, resp. do 5 minút pešej chôdze, čo by bolo okrem zimy v takej mestskej časti Petržalka so štvrtinou obyvateľov metropoly akoby v poriadku. Citeľným problémom však je skomplikovanie cestovania a to tak, že sa vytratili mnohé priame spoje a cestujúci sú nútení prestupovať, t. j. vo väčšine prípadov strácať čas a platiť viac. Čo starší si spomínajú nielen pri cestovaní MHD, ale aj pri pozorovaní vnútornej politiky ľudovú múdrosť: "Sľuby sa sľubujú a blázni sa radujú(!)". I keď, z určitých reakcií riaditeľa DPB J. Zachara po prerokovaní správy v mestskom zastupiteľstve by sa mohlo zdať, že časť obyvateľstva je z neznámych dôvodov na omyle, alebo nemá na to, aby pochopila rozumnosť a prezieravosť prijatých riešení. Príkladom za všetky sú fámy, že DPB viní študentov za problémy v hromadnej doprave. Riaditeľovi DPB J. Zacharovi sa pričíta výzva školám, aby posunuli začiatok vyučovania na neskôr a aj rozhodnutie, že zrušením zastávky "Mladá garda" vyrieši problém, lebo v nej ubytovaní študenti budú prinútení cestovať električkou(!). Bodkou symbolickou je odstránenie MHD z Viedenskej cesty - z oddychovej a obchodnej zóny, pričom nemálo Bratislavčanov si pamätá na "tam" - z niekdajšieho Mosta ČA -smerujúcu električku č. 6, resp. X.
Bolo by rozumné, keby si nielen v DPB, ale aj samotný primátor a mestskí poslanci pripomínali vlastné sľuby - záväzky, a najmä to, čo bolo a fungovalo...
Peter Kasalovský
Bratislavský Večerník... 26.9.2005 ?
Riaditeľ Dopravného podniku Bratislavy Ján Zachar prežil aj uplynulý týždeň. Doslova na krku mal za necelé dva týždne 1228 písomných kritických poznámok od Bratislavčanov k "optimalizácii linkového vedenia". Odvážne sa vrhol do boja s nimi a prakticky sa vyhlásil za víťaza. O zásadnejšej optimalizácii "optimalizovaného linkového vedenia" nechce ani počuť a nemálo autorov kritických postrehov si môže pripadať ako poddaní DPB. V zmysle predstavy jeho "mozgov": Nastúp, prestupuj, plať, a pamätaj, že ticho lieči. Inak v preklade, nech urobíš čokoľvek, aj tak bude po našom. Ilúzia píšucich občanov o rozumnosti svojich podnetov je dojímavá. Dostupnosť na zastávku MHD bola stanovená na 400 metrov, resp. do 5 minút pešej chôdze, čo by bolo okrem zimy v takej mestskej časti Petržalka so štvrtinou obyvateľov metropoly akoby v poriadku. Citeľným problémom však je skomplikovanie cestovania a to tak, že sa vytratili mnohé priame spoje a cestujúci sú nútení prestupovať, t. j. vo väčšine prípadov strácať čas a platiť viac. Čo starší si spomínajú nielen pri cestovaní MHD, ale aj pri pozorovaní vnútornej politiky ľudovú múdrosť: "Sľuby sa sľubujú a blázni sa radujú(!)". I keď, z určitých reakcií riaditeľa DPB J. Zachara po prerokovaní správy v mestskom zastupiteľstve by sa mohlo zdať, že časť obyvateľstva je z neznámych dôvodov na omyle, alebo nemá na to, aby pochopila rozumnosť a prezieravosť prijatých riešení. Príkladom za všetky sú fámy, že DPB viní študentov za problémy v hromadnej doprave. Riaditeľovi DPB J. Zacharovi sa pričíta výzva školám, aby posunuli začiatok vyučovania na neskôr a aj rozhodnutie, že zrušením zastávky "Mladá garda" vyrieši problém, lebo v nej ubytovaní študenti budú prinútení cestovať električkou(!). Bodkou symbolickou je odstránenie MHD z Viedenskej cesty - z oddychovej a obchodnej zóny, pričom nemálo Bratislavčanov si pamätá na "tam" - z niekdajšieho Mosta ČA -smerujúcu električku č. 6, resp. X.
Bolo by rozumné, keby si nielen v DPB, ale aj samotný primátor a mestskí poslanci pripomínali vlastné sľuby - záväzky, a najmä to, čo bolo a fungovalo...
Peter Kasalovský
Bratislavský Večerník... 26.9.2005 ?
?
mam 2 otazky:
torzo z byvalej L97 a taktiez aj 78 uz nemozem povazovat za rozumnu dopravu....
m@rtin
No samořejmě, že měla být Škoda Ostrov prodána, jenomže tehdy to byla pouze dceřinná společnost Škody Holding, ta měla vše v rukou. Nadruhou stranu určitě si vzpomínáte na doby, kdy řvali rudofašisti, že se prodává české zlato do západních rukou.
Citybusy znám jak své vlastní boty, takže netřeba popisovat...:)
Samozřejmě, že mají spousty much, ale po motorové stránce, elektrika, přístupnost pro mechaniky, živost vozu atd. Jsou opravdu na vysoké úrovni. Co je ovšem opravdu zpatlané, je interiér. Druhá série Citybusů od #3330 (V Praze) nemá vzadu sníženou podlahu jen kvůli marketingu (100%NP), ale je to kvůli motoru Iveco a hřídeli k náparvě, která se musela nacpat výš než bylo žádoucí u Citybusů z první série. Proto ty sedadla na vysoké podestě.
Ovšem jednu výhodu tu přeci jen přineslo a to motor Iveco Cursor, který má spotřebu srovnatelnou se Citarem a oproti motoru Renault se zdá být i o dost spolehlivější.
"takže byly pro normálně rostlého člověka dostupná všechna místa ve voze"
Nebyly a nejsou, měřím 183 cm a za vysokého se nepovažuji. A v Citybusu* si pohodlně sednu opravdu jen na sklápěčky na plošině.
*Ve všech nízkopodlažních vozech se mi nesedí pohodlně.
"kloubová verze je v tomto ohledu v pohodě"
Není, ta tam má místa na sedadlech ještě méně. Jezdím s ní každý den na lince 119.
V Paříži už samozřejmě kupují Agory s motory Iveco, ale jedná se především o kloubové vozy. To, že tam nejezdí typické české třídvéřové Agory je dáno hlavně celozápadoevropským specifikem (nástup předem). Třídvéřové jsou snad už jen předchůdci Agor R312, které se dvoudvéřové standartně snad ani nevyráběly.
Já už tu psal roky, že dokud se nezmění v DPB přístup k MHD, nikdy nebude veřejná doprava v BA v pohodě. Ikdyby dostával DPB mnoho miliard korun, stále by jezdily vozy špinavé a služby byly mizerné. Ale nechme toho, je to dokola ta samá píseň, která se tu rozebírala X-krát.