Reply on: Miro #43055:
V Bratislave sa tebou spominany sposob zakrytia kolajoveho zvrsku pouzival tiez, dovod preco sa teraz vsetko asfaltuje tiez neviem, mozno je to lacnejsie. Preco Viedenske trate vyzeraju lepsie je dane viacerymi faktormi. Prvym bude kvalitna konstrukcia, nie ako u nas, kde odflakli napr. celu priecnu os a ine, co sa teraz v plnej miere prejavuje. Dalej je to pravidelnou udrzbou, co je v nasich podmienkach pri nedostatku financii komplikovanejsie. V neposlednom rade sa po Viedni nejazdi tak rychlo ako v Bratislave a aj tie ich elektricky nemaju take dynamicke ucinky na trat ako u nas. A k tomu sa tam pravidelne brusi vlnkovitost, co sa o nasich tratiach povedat neda. Napr. Radlinskeho za Racianskym mytom smerom do mesta by uz potrebovala prebrusit, lebo zacina to tam tam byt neznesitelne. A zaiste sa najdu aj iste argumenty, ktore budu vraviet v neprospech uzkeho rozhochodu. Ale zasa aj opacne. ?
fobust
Problem nie je v tom, ze by sa to nedalo, ale akosi na to nikto nemysli a drzi sa iseho "typizovaneho" tvaru vyhybiek. Totiz vyhybky sa zvykli robit vzdy presne na mieru. Ale socialisticka standardizacia a normalizacia vsetkeho, vratane myslenia ludi vyustila v par typov vyhybiek, s ktorych si si mohol poskladat krizovatku. Vynimku mala Praha, tam su totiz take komplikovane krizovatky, ze ich z typizovanych vyhybiek neposkladas. Krasnym prikladom kde by sa to dalo aplikovat je napr. Americke namestie, Florianske namestie a ine. Aj ked dnes sa aj v Bratislave vyhybky robia uz na mieru, stale maju vsak tvar a umiestnenie take, ze nie je vzdy logicke. Najkrajsi priklad je rozradovacia vyhybka na Mostovej. Za to by som projektanta zastrelil. Vyhybka, rovno, oblucik s malym polomerom, rovno. Co to je to za hovadinu? To vyzera ako "skladali sme zo z toho posledneho co mame". Nevkusne, odporne. Esteze ten opacny smer, vratane krizenia je dobry. Ale je to tam cele zabetonovane a nepojde to lahko opravit.