Reply on: Jonny #41833:
Zaujimave, ze ked ti tu tr3mp napisal, aby si nam povedal tvoju konkretnu viziu metra, tak si presiel ku konstruktivnemu argumentu, ze sme vsetci elektrickofili 
Povedz mi, kolko tvoji skutocni odbornici z metra vybudovali za 30 rokov. Velku nulu. Tiez som sa radoval na metro - ved malo byt v roku 1995, aj v roku 2000 a stale som sa tesil. A potom som zacal navstevovat mesta, kde nemaju metro a vedia to riesit aj inak - a efektivnejsie.
Jozefst & yale: Pisete sice pekne nazory a da sa s nimi v podstate suhlasit, ale... Z coho vychadzate, ze sa v najblizsich 10 rokoch situacia mesta natolko zmeni, aby sa zacalo budovat nieco trvale? Nemysleli ste si pred 10 rokmi to iste? Za uplynulych 10 rokov stratila MHD najmenej 1/3 cestujicich, co si myslite, kolko cestujucich strati MHD v najblizsich 10 rokoch? Uz aj to je dost neskoro, ze elektricka ma byt az v roku 2008. Ak budeme donekonecna pozerat niekde k vysnenym dialavam, utecie nam zivot ani nevieme ako a ku splneniu sna ani nedospejeme. Nehovorim, ze netreba mat sny, ale musia to byt sny vychadzajuce z reality.
Ak si myslite, ze by sa tu vacsina z nas rada nepovozila metrom v BA, tak sa mylite. Ibaze ak si mame vybrat, ci pojde z vrecak danovych poplatnikov a cestujucich cca. 100 mld. alebo 4 mld., tak si vyberiem tie 4 mld. Ano, za 4 mld. sa nespravi podzemna elektricka v useku Safarikovo nam. - Trnavske myto, ale aj bez toho plne nahradi planovanu trasu metra. Okrem toho ak si porovnam cas cesty z Trnavskeho myta do Petrzalky elektrickou a metrom, tak nakoniec mozno bude elektricka aj rychlejsia, lebo ide priamo a nie oblukom cez Hlavnu stanicu a Suche myto. A nemusim ani 2 minuty stat na eskalatoroch cestou do metra. Takze v niektorych pripadoch metro naozaj rychlejsie byt nemusi. Otazka je, ci za otaznych par minut zrychlenia cesty stoji investovat niekolkonasobne viac penazi...
yale
Môj názor:
Bratislava potrebuje nosný systém, ktorý bude spoľahlivo premávať na vlastnom telese, oddelenom od ostatnej dopravy vrátane chodcov, ktorý bude mať dostatočnú kapacitu, komfort, bude premávať v dostatočnom takte a jeho trasa bude určená
hlavnými dopravnými požiadavkami. Stanice resp. zastávky systému budú zároveň prestupnými bodmi pre doplnkovú dopravu, ako aj pre regionálnu, medzimestskú a medzinárodnú dopravu) a budú rozvojovými bodmi pre budovanie infraštruktúry v príslušných lokalitách. Musí existovať jednotný informačný systém, aby cestujúci mali v každom bode celého dopravného systému jasnú predstavu, ako a za akých podmienok sa dostanú do iného bodu. Systém musí byť moderný, efektívny a dostatočne atraktívny tak, aby spôsobil zásadný obrat vývoja pomeru IAD:MHD.
Za týchto podmienok sa nebudem sporiť o tom, či je to električka, metro, alebo niečo medzi. Povrchová električka v centrálnej časti mesta takýmto systémom však nikdy nebude, to musí byť jasné aj jej najväčším zástancom.
Realita je podľa mňa taká, že petržalský projekt je pokusom o riešenie problému Petržalky, nie o budovanie nosného systému. Nepochybne prispeje k rozvoju tejto mestskej štvrte, ale predstava ďalšej etapy spomínaná v projekte je tak nerealistická (predpokladá zrušenie a náhradu 1/4 trasy prvej etapy - po cca. 10 rokoch), že mi z nej vychádza iba jeden záver - že navrhovaná "prvá etapa" je aj etapou poslednou a električkový triangel na Šafárikovom námestí bude trvalým provizóriom, riešenie nosného systému sa odkladá do neurčita a bolo obetované v mene riešenia parciálneho problému (časti) Petržalky.
Môj názor je, že je potrebné už teraz zvoliť vhodnú koncepciu nosného systému a od začiatku ho budovať bez provizórií a tak, aby priniesol riešenie, ktoré zásadne zmení spôsob fungovania MHD v celej Bratislave, vrátane centrálnej oblasti mesta. Nie riešiť veci tak, že "postavíme si toto provizórium a potom uvidíme"...