Jonny: skus to z opacnej strany problemu. Ta zla, hnusna, skareda, odporna elektricka tu jazdi od roku 1895, pozname jej negativa i pozitiva. Co keby si namiesto nezmyselneho obhajovania metra a odsudzovania vilamosov zacal ich negativa potlacat a vyhody vyzdvihovat? Nebolo konstruktivnejsie? Alebo to uz smrdi moznym kompromisom a ten je pre Teba nepripustny? A ako je to s tym Volgogradom, Krivoj Rogom a Manilou? Alebo aj tam lobovali cingacofili a metrofobovia?
Martin Fundárek
Inak, páni "metrobijci" - pri hodnotení vhodnosti a nevhodnosti metra pre Bratislavu vychádzate z pražského metra, čo nie je najvhodnejší etalón. Je to totiž málo flexibilný a ťažkopádny systém v duchu hesla "nas mnógo". Nie je nikde napísané, že kapacita súpravy metra musí byť rovnaká ako dnes v Prahe - koniec-koncov, aj pražské metro začínalo s nižším počtom vozidiel v súprave (najprv tuším tri, potom štyri, dnes päť). Takisto nemusí interval narásť na dvojnásobok pri znížení dopytu na polovicu, stačí mať súpravy tvorené spriadhnutými jednotkami a tie rozdeliť. To, že sa to v pražskom metre tak nerobí, neznamená ešte, že sa to nedá. Takže pri päťminútovom intervale - čo je na večernú dopravu bohato dosť - môže mať metro pokojne prepravnú kapacitu povedzme 2400 osôb za hodinu.
Súhlasím však s názorom, že metra by sme sa nedočkali, tak sa holt musíme uspokojiť s električkou.