Aj v Sofii zacali komunisti stavat metro. Postavili 2 stanice a tunel medzi nimi. Dodnes tato trasa nefunguje hoci metro uz premava. Pritom eliny tam maju neskutocne pomale.
Námestník primátora pre dopravu Karol Kolada včera pred novinármi definitívne zavrhol možnosť, že by na Obchodnej zostala len jedna električková koľaj. "Bolo to len v štádiu uvažovania. Obchodná so Špitálskou sú jedny z najzaťaženejších električkových radiál v meste," dodal. Obnova čaká celú električkovú trať od Blumentálu až po tunel, na Obchodnej a Župnom námestí sa pri tejto príležitosti bude upravovať aj povrch. "Námestie treba poľudštiť aj v súvislosti so vstupom turistov na Hrad," dodal Kolada. Rekonštruovať treba hlavne most na Kapucínskej, po koľajach tu bežne jazdia napríklad autá poslancov Národnej rady. Tento rok by sa mali začať aj prieskumy tunela, budúci rok sa počíta s veľkou rekonštrukciou.
S metrom sa začalo (1985), ale príliš neskoro na to, aby sa stihlo dačo dokončit, pretože po revolúcii sa výstavba zastavila ? Ale rašej tu metro nespomínaj lebo ta tu ukameňujú
Akoze pani a dami.... Chce to klud... nehadajte sa... skuste najst spolocnu rec... Som za elektricku = mensi cash ale zmenit rozchod na 1450 mm = vela cash ?!! nemam nic proti 1000 mm ale sme posledny v CSR kde to je...
Bohužiaľ, možno len súhlasiť. Ale na debatu keby bolo keby to nie je zlé. Skoda, že aj BA sa nezačalo pred 30-timi rokmi s metrom. Ale to sme zas opäť na začiatku.
Jozef:Takto hej,lenže v BA je to z kategórie ťažkého Sci-Fi. papuca:Presne tak.Doporučujem Jonnymu tisíckrát denne si zopakovať Tvoj príspevok. Fobust,bigmac:Treba si pozrieť nápravové tlaky súčasných električiek.Inak prázdna T3SUCS nemá 4 tony na nápravu ale vyše 5,električky T3 nám totiž počas svojho života priberali minimálne tak ako ja ?.
Prepac,
uvediem tvoju reakciu na 41637 Papyr do poriadku.
V Parizi sa ZIADNY usek metra nevyuziva zeleznicou.
Mozno si mal na mysli aglomeracnu rychlodrahu RER.
Ma 5 liniek, dve prevadzkuje RATP (Parizsky DP) a tri
prevadzkuje SNCF (Francuzske drahy). Na tychto linkach
raychlodrahy prevadzkovanych SNCF premavaju aj vlaky,
ale len na povrchovych usekoch, v podzemi sa vyuzivaju
LEN rychlodrazne supravy pre system RER !!!!!
Spomínal som, že medzimestské vlaky premávajú len popod Bruselom. Čo sa týka Paríža, tak viem, že okrem liniek metra cez mesto prechádza 5 samostatných liniek RER (regionálna železnica, len by som poprosil, aby sa v Paríži nepoužíval nemecký názov S-bahn). Regionálne linky vedú po jestvujúcej železničnej sieti a tunelmi naprieč Parížom, sú normálneho rozchodu, dodávka prúdu z trolejového vedenia. Nakoniec toto si môže každý zobraziť na internete Napr. plán liniek RER v Paríži: http://www.ratp.info/orienter/f_plan_de.php?loc=reseaux&nompdf=rer&fm=gif
Ja tu nebudem navrhovať aký tunel má viesť popod Bratislavu, ale ak človek prejde mestá po Európe, tak porovnáva. Prečo by nemohlo byť podzemné prepojenie medzi Filiálkou a Petržalkou, aby sa vytvorila základná os dopravného systému na ktorú by sa napojili reginálne vlaky napr. od Pezinka a Galanty, prípadne aj zo Záhoria. Myslím si, že Bratislava by si to zaslúžila.
Fobust #41673: keby sa nahodou zeleznice rozhodli tunelovat, mohli by to vyuzivat spolocne. Samozrejme, minimalne jedna zo stran by musela ustupit co sa tyka napajania a zabezpecenia.
nech sa to vola ako chce – metro, rychlodraha, rychloelektricka, mestsky vlak, whatever, ale NECH NAS TO VOZI Z MIESTA NA MIESTO RYCHLO, POHODLNE, relativne BEZPECNE :o) a nech nemusime kazdu chvilu stat, lebo mame cervenu, prip. nam auto zaparkovalo na kolajniciach.
nech to kludne beha mo estakadach, inde pod zemou, inde po zemi (a nech to aj lieta trebarz), len nech to prevezie dost ludi a nech to vyzera lepsie ako hrkalky, v ktorych sa tlacim/e ked idem/e z karlovky.
a nech to zbiera elektriku pantografmi alebo z tretej kolaje alebo nech je to pre mna za mna na solarny pohon, ale nech to jazdi aspon relativne na cas a pravidelne.
btw, preco chcu petrzalcania estakady?potrebuju dalsi beton na sprayovanie? bude im to hucat rovno pod oknami… nebo se mejlim? ;o)
Nndro