Na druhu stranu, ked sa to postavi, mohli by sa kupit vyradene ICE-3 a nasledne premavat napriklad na trase Petrzalka - centrum - Devinska Nova Ves. Len ta rychlost vymeny cestujucich na zastavkach by asi bola zufala. LOL.
To uz nie je otazka na mna, ako sa jednotlive mestske casti (ne)dohodnu. Ale najskor asi Vrakuna. Petrzalka tu a-78 cez vikend nejako extra nepotrebuje. (Nech si ju premna zamna cez vikendy tocia na Trnavskom myte. )
Na margo novinky: Ja si myslim, ze ta buducnost vobec nie je jasnejsia, akurat poriadne zahmlievaju. Kazde stretnutie a kazda konferencia je o niecom inom a nieco ine sa aj na nej odsuhlasi. A integraciu nosneho systemu MHD s VRT si uz skutocne neviem predstavit... To akoze chcu tvrdit, ze vysokorychlostny koridor bude Dunaj krizovat po Starom moste svorne s elektrickami, resp nosnym systemom, a potom budu pouzivat tu istu kolajovu siet pod zemou? No tak to chcem veru vidiet... Pripada mi to cele tak odveci, ako tie nedavne vykriky do tmy ohladne budovania sirokorozchodnej trate z Kosic do Bratislavy...
A ktorá MČ. Myslíš Petržalka, Staré mesto, Nové mesto, Ružinov, Vrakuňa a Dolné Hony (ak sú MČ)? A ktorá MČ bude platiť koľko? Takéto celomestské linky by mal platiť Magistrát a Vrakuňa z Trnávkou prispievať napríklad na L67.
A potopením L67 zrušíš spojenie Trnávky s Vrakuňou a P. Biskupicami a to nie je také jednoduché. Asi najlepšie by bolo, keby sa našlo zopár vzkm na predĺženie L39 po Čiližskú. Potiahnutie L39 na čiližskú je navyše 3,5km pri jednom spoji, čiže denne je spojov 58 jedným smerom, cez víkend 66 spojov jedným smerom, takže za rok by to bolo cca 157tis. vzkm ak boli moje výpočty správne. Samozrejme, asi by bolo treba viac vozov asi o jeden. Možno nie, neviem aké majú prestávky na Súhvezdnej.
Vševedko: Dúfam, že sa nenahneváš ale Ámos Keynes je moc dlhé, tak budem používať iba Ámos. ?
Nie som si isty, no neplati si a-97 nahodou Slovnaft? Mozno by sa v tejto otazke mala zacat viac angazovat aj mestska cast -- ved vlastny rozpocet ma, tak ak a-78 cez vikendy chce, nech si ju u DPB objedna...
A ak už teda tak po zrušení L67 by som predĺžil do Vrakune na Čiližskú L39. To ma výjde približne rovnako vzkm a L97 ušetrím od skrátenia. Keďže zaujímavý pre ľudí nie je len smer Vrakuňa - centrum, ale aj Ostredky Slovnaft či P. Biskupice.
Neviem, čo je Nová Vrakuňa, ale ak myslíš sídlisko tak tam je predsa Čiližská a L201 a L202, L71 a L75. Cez víkend je to teda horšie. Ale rušiť či skrátiť linky, len aby si mohol nejakú jazdiť aj cez víkend nevidím ako koncepčný krok. Skús sa na to pozrieť aj z iného pohľadu ako, len že by sa ti tá L78 hodila aj cez víkend.
Hmmmmmm.... nad tými tými kraťasmi by som pouvažoval, v lete by to mohol byť problém, pokiaľ viem väčšine vozov nefunguje klimatizácia a niektoré ju ani nemajú. ?
akurat ze az na relativne maly usek maju L67 a L97 rozdielne trasy a hlavne pre smer do ruzinova niekde z (novej) vrakune to nie je ziadna vyhra... V kazdom pripade by som radsej potopil L67 a skratil L97 a vozy a vozokm pouzil na aj weekendovu L78 a posilovu spickovu jednosmernu (resp. s priebeznou konecnou) linku k linke 78 medzi astronomickou, dolnymi honami a vrakunou (kedze vela ludi z danej oblasti prestupuje na astronomickej na elektricky)
Ale spolu s L97 a L78?! Interval zo zastávky Šípová smer Astronomická v sedle prac. dňa je 11: 06 13 13 28 33 36 43 53 58. To sa celkom dá nie?
A cez víkend je 11: 02 06 22 36 42. Je to horšie, ale dá sa.
No môj tatko robí v Bratislavskej teplárenskej a dostáva všeličo - montérky, obuv, aj zimnú bundu dostal. Ešte aj prášok na pranie fasuje. Ale to beriem skôr ako povinnosť vybaviť pracovným oblečením, keďže nie je povinný si ničiť svoje a tiež ako ochrana pred úrazom. To si však vodič neničí, keďže voz by upratovať ani opravovať nemal.
Jednoducho som veľmo rád, že vodiči dostanú niečo rovnaké, ale úplne by mi stačilo keby bol každý slušne oblečený.
Re #36363 Vševedko. Ja neverím vlastným očiam. Ty si pripustil, že v DPB sa niečo pohlo správnym smerom. ☺ Hneď mám aj ja na DPB lepší názor, keďže mám pocit, že popri tebe je môj teraz až príliš pesimistický.
si:Problém je v tom,že aj tam žijú ľudia:-P.To príšerné križovatkopriecestie malo byť už dávno mimoúrovňové.Okrem rôznych iných vecí nechápem ako môže byť priecestie cez tri koľaje bez závor...
no trasovanie L78 ako L39 v by som v ruzinove nechcel, teda vobec ja by som popri trati od konecnej elektriciek neviedol ziadnu linku (ani 39 a 67) pokial kompetentni predstavitelia mesta nevyriesia neak rozumne krizovatku ivanskej a vrakunskej cesty (to je ta kde okrem ineho sejmul vlak 2812ku a su tam v smere do mesta (po trase L39) pravidelne zufale zacpy...)
A co sa tyka vozokm, na tie sa da najst vela inych miest kde by sa dali usetrit rozumnejsie ako na weekendovej L78, ale v tom mas asi pravdu ze zas MC vymyslaju...
Súčasné linkové vedenie (po roku 2000) je vlastne akýmsi hlúpym kompromisom medzi pôvodným zámerom DPB a následným pripomienkovaním zo strany jednotlivých MČ. S viacerými linkami mali autori vtedajšieho návrhu linkového vedenia celkom iné úmysly, no MČ ich prinútili k ústupkom, s ktorými nie sú spokojní ani oni sami.
Pokiaľ ide o L78, tá pôvodne vôbec cez Astronomickú jazdiť nemala. Premávať mala po Vrakunskej priamo cez zastávku Súhvezdná po Trnavskej ceste do mesta. Vlastne tak mala nahradiť jedno rameno L39. Prevádzka L78 mala byť celotýždenná, premávať mala aj v sobotu a v nedeľu. Nuž, ale niekomu táto trasa vadila a trval na trasovaní ako pôvodná L54, t.j. zachádzkou cez Astronomickú a Drieňovú. L39 takto zrušená byť nemohla. Aby zrejme vychádzali kilometre, jedna z tých dovch liniek musela cez víkendy zmiznúť. A rozhodli sa pre linku, ktorá je skôr nahraditeľná - linku 78. Kompromisy nie sú vždy výhrou
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
galiyosha