Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: hroch #27965:
Je to zaujímavý návrh. Návrhov v diskusii bolo už mnoho a na základných zásadách sa zhodneme: menej liniek - max. 2 na radiálu, hustejšie intervaly.
Na Tvojom návrhu sa mi nepáči pôvodná (i keď nedosiahnutá myšlienka), aby sa všetky linky stretali v jednom bode. Tento bod by sa tak stal príliš rizikovým.
Pokiaľ ide o samotné linky, nie všetky navrhnuté veci sa mi páčia. Nič sa netočí na Vinohradoch, a tak celá záťaž Račianskej ide až do Rače. Nie je lepšie mať dve preložené linky, pričom jedna pôjde len po Vinohrady a druhá až do Rače. Nezodpovedá to viac prepravným nárokom? (To sa seriózne pýtam). Aj keď som priateľom minimálneho počtu liniek, s tou jedinou linkou do Petržalky je to na mňa (po vašom povedané) "moc". Myslím, že to nie je správne riešenie.
Číslovanie nechaj tak, veď po elinách by zostala diera od 1 do 19 a to by divne vyzeralo.

Re #27977 galiyosha: Presne tak!

Re #27985 tr3mp: Som taký unavený, že nevládzem Tvoj návrh rozanalyzovať, ale páči sa mi malý počet liniek v ňom a budem sa ním zaoberať 🙂

Re #27999 hroch: Ak pôjde z jednej radiály jediná linka na druhú radiálu ako jediná linka, nemusíš sa báť, ž sa Ti to "zaseká". Ani s dvoma linkami na niektorých radiálach to nemusí byť až také problematické. Problém skôr vidím, ak by sa všetko točilo v meste. Substrát by mal v tom chaos, linka X by ho vyhodila na Ochodnej, ale nastupovať by bolo treba na Špitálskej, linka Y zase opačne a linka Z celkom inak. Trasy periféria - centrum - periféria zabezpečia lepšiu prehľadnosť linkového vedenia.
a este jedna vec: myslim, ze ak tahame linku z jednej radialy na druhu, mame viac sanci, ze sa nam to niekde po ceste zaseka a rozbije to pravidelny interval. zmyslom toho mojho navrhu bolo, aby sa nestavalo, ze v karlovke alebo pre mna v ruzinove nesli tri elektricky v tesnom zavese a potom 15 minut nic.

aj ked na druhu stranu, pri ukonceni v centre by sa centrum strasne zahustilo... tak teraz si vyber, hroch ?
Reply on: d3k0 #27984:
musim nesuhlasit. neviem, ci to bola moja chyba alebo co, ale okolo prveho aprila sa na ne nedalo dostat. ale to, ze tu teraz su, som si vsimol tesne po tom, co som to odoslal a uz nebol cas pisat znova. takze touto cestou sa ti ospravedlnujem... ?

elektrickova diskusia: presne kvoli tomu, ze v meste nie je saliny kde poriadne otocit a neda sa vytvorit jednotny prestupovy bod, ak sa chce zachovat obsluha hlavnej stanice, presne kvoli tomu som tych liniek navrhol tolko, kolko som ich navrhol. ale aj ja za idealny stav povazujem pocet liniek 5 - na kazdu radialu jednu. ak by bol interval v spicke taky, ako dnes s troma linkami, uplne by to postacovalo...
Reply on: si #27996:
Radšej nie, zase nechcem aby sa to tu zaplnilo offtopicmi.
Reply on: Emo #27995:
ekonomicke aj politicke... mam to tu rozpisovat ? (je to OT)
Reply on: si #27990:
Aké výhody?
Hm. Uplne minimalisticka zmena:

- Zrusit L12, interval na L5 polovicny
- L7 len spickova (mozno problemy s vodicmi?)

Celkovy sucet vzkm s tymito zmenami by mal byt rovnaky ako bez nich.
vcera som sa viezla 81kou – 4826- okolo 11tej z Hrobakovej na Einsteinovu a chcela by som podakovat dotycnemu soferovi, ktory ochotne nielen mne ale este dalsim dvom ludom na dalsich zastavkach (aspon co som ja videla) otvoril uz zavrete dvere, ked videl ze dobiehame. kiezby bolo viac takych tolerantnych vodicov... nie ako ten minule (neviem aky bus) co, naopak, privrel do dveri troch ludi. tak nech si bud nastavi lepsie zrkadlo alebo necha cas aj na nastupovanie, nielen vystupovanie.. ?
asi treba len chciet
Reply on: tr3mp #27991:
Politika vecne ziva. ?

Pridavam vlastny narychlo zbuchany elektrickovy draft plny nechutnych nedostatkov, nesystemovych rieseni a pretazovania jednotlivych casti siete:

A: Dubravka - Karlova Ves - tunel - Obchodna - Technicka univerzita - Racianske myto - Vinohrady - Raca
B: Karlova Ves - Novy most - Nam L Stura/Safarikovo namestie - Kamenne namestie - Spitalska - Trnavske myto - Ruzinov
C: Vinohrady - Racianske myto - Technicka univerzita - Americke namestie - Kamenne namestie - Nam L Stura/Safarikovo namestie
😨 Hlavna stanica - Technicka univerzita - Obchodna - Namestie SNP - Nam L Stura/Safarikovo namestie
E: Hlavna stanica - Technicka univerzita - Vazovova - Trnavske myto - ZST Nove Mesto
F: Zlate piesky - Trnavske myto - Spitalska - Namestie SNP - Obchodna - Technicka univerzita - Vazovova - Trnavske myto - Zlate piesky
G: Ruzinov - Trnavske myto - Technicka univerzita - Obchodna - Namestie SNP - Kamenne namestie - Spitalska - Trnavske myto - Ruzinov

Najvyraznejsie nedostatky:
V relacii Zlate piesky - Dubravka nutnost dvoch prestupov alebo zdlhavejsieho prestupu na Obchodnej s prechodom do opacneho smeru.
Raca - Hlavna stranica s nepohodlnym prestupom v "uzle" Technicka univerzita/Florianske namestie.
Nevyuzitie trate na Mostovej v smere Namestie L Stura - Kamenne namestie.
Vysoka zatazenost krizovatky na Kamennom namesti.

Tesim sa na konstruktivnu (aj dekonstruktivnu) kritiku. 🙂
A zase politika 😞
Reply on: Emo #27988:
no neviem, ale jeden stat s cechmi mal velmi vela vyhod (pre obe strany), akurat nevyhoda bola, ze sme za vsetko mohli nadavat cechom... teraz je jasne ze si za to mozme sami...
Reply on: Emo #27988:
Ty nemas iny nazor. Len ine vnimanie/chapanie sveta a iny hodnotovy system.
Reply on: Papyr #27947:
Do kelu, čo máte všetci s tým Kukanom??? ? ? Veď pochádza zo súčasnej vládnej koalície, ktorá pre Slovensko nespravila NIČ, opakujem NIČ dobré. ´Pri riešení socialnych problémov iba ? ? Jej členovia si iba dobre mastia vrecká a tvária sa , akí sú pre Slovensko významní. To za Mečiara bolo omnoho lepšie, nielen menšia nezamestnanosť atď., ale hlavne Mečiar je významným spolutvorcom nášho štátu. Nebyť jeho a Klausa ešte by sme žili v spoločnom štáte Čechov a Slovákov. Nie že by som nemal rád Čechov, to vôbec nie je tak, ale my ako samostatný národ potrebujeme samostatný štát.

Ja viem, teraz začnete argumentovať že Elektra atď. A vy si myslíte, že Dzurinda a spol. nemajú takéto vily??? Iste majú, len ich taja pred verjnosťou.

Ha, a teraz si ma zjedzte, že mám iný názor. ?
Reply on: S499.1023 #27983:
"A "zlozita" siet v centre BA?Nedajte sa vysmiat..." Všetko je o stanovení sústavy, v ktorej porovnávam. Napr. v porovnaní s Przňou alebo Volomoucom zložitá je 😉
Reply on: Emo #27981:
Ja viem ze to uspory prinesie, pisal som ze "z pohladu DP" - momentalne mam totiz pocit ze v DP to asi nevedia, ked sa za tych 8 rokov prevadzky Ik4xx nikto nepodujal k tomu prerobit to, a ze to asi je tak ako som napisal - ze si (samozrejme mylne) myslia ze im to nic neprinesie. Alebo vedia ze to nieco prinesie, len nie je kedy, nema kto, a hlavne nie je za co sa do toho pustit... ?
A keď už tu všetci narhujú svoje reorganizácie, pridám aj ja jednu minimalistickú (ale už aj s traťou v Petržalke, tá vyrovnáva prevahu radiál vo východnej časti mesta):
  • 1. Hlavná stanica - Obchodná - Nám. SNP. - Šaf. nám. - Petržalka
  • 4. Karlova Ves - tunel - Obchodná - Vazovova - Trnavské mýto - Zlaté Piesky
  • 11. Petržalka - Šaf. nám. - Špitálska - Rača
  • 12. Dúbravka - Karlova Ves - Šaf. nám. - Špitálska - Trnavské mýto - Ružinov
  • (8. Hlavná stanica - Trnavské mýto - Ružinov)


Ešte by sa to dalo doplniť dostavbou trate Šaf. nám - nové SND - AS Mlynské Nivy - Košická - Ružinov a pustiť tade 12ku z návrhu hore.

Alebo dostavba úsekov Hurbanovo nám. - Štefánikova - Hl. stanica a Hl. stanica - Šancová - Trnavské mýto (obe samozrejme podpovrchovo) a preložiť 1 alebo 8 z návrhu hore, prípadne vytvoriť linku Petržalka - Hl. st. - Ružinov a hľa už tu máme metro (viem, že tento návrh nie je pôvodný 🙂, ale celkom logicky sa k nemu dá dospieť).

Návrh má samozrejme veľa "múch", tak ho skôr berte ako takú rozprávku na dobrú noc ?
Reply on: hroch #27965:
??? sak tu kompletne zastavkove odchody vzdy boli, su a budu 🙂
J:Je jedno,co si myslis.Prestavky su zo zakona a musia byt.Toto sa da osetrit inak-napr.systemom striedacov alebo zaradenim zalozaku do premavky. galiyosha:No tak si vyjadril pasivitou nesuhlas a budes mat prezidenta Velkeho Muftiho. Beus:Pouzivanie dopytoveho otvarania dveri prinasa signifikantne uspory jednak na kureni,jednak na udrzbe dvernych mechanizmov. si:Od toho su dopravne prieskumy aby stanovili vytazenost a dolezitost radial. A "zlozita" siet v centre BA?Nedajte sa vysmiat...
Reply on: si #27978:
No tento system je zaujimavy a asi aj prakticky, len sa bojim, ze "cestujuci by to nepochopili"... ?

Re #27979 aNTI: A teraz sa hadam jazdi odvsadial vsade? Prosim vas, ludia, prestante uz hladat dovody, ako sa nieco v Bratislave neda... Prioritou by pre mna bola maximalna dostupnost prestupovych uzlov, nie priame spojenie s nejakou konkretnou radialou. Prechadzanie cez centrum by bolo skor vychodisko z nudze, lebo v centre tie elektricky nemas poriadne kde otocit.

Ludia su velmi spokojni, ked im namiesto elektriciek chodi nahradna autobusova doprava, lebo "ide kazdu chvilu". Zaujimave, ze nikomu nevadi, ze z nej musia prestupit, nech chcu ist kamkolvek.

Re #27980 tr3mp: Viem, a prave preto som zatial nebol schopny spravit ziaden system, s ktorym by som bol spokojny.
Reply on: Beus #27941:
Nič im to neprinesie? A čo takto zníženie opotrebovania systému otvárania dverí?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.