Reply on: MatejBA #253318:
Súhlasím s Tebou ohľadom toho, že obe komunikácie sú výpadovky. Ale prvky dopravnej redukcie boli aplikované v smere do centra, čo je správne. Predpokladám, že mesto sa rozhodlo redukovať dopyt práve týmto spôsobom z dôvodu, že nemá odvahu na zvyšovanie cien parkovného. Ak sa na to pozrieme prudko autisticky, parkovné nemá žiadnu elasticitu, dopyt je stále enormne vysoký a napriek rastúcej inflácii k zvyšovaniu cien za parkovné nedošlo. To znamená, že mesto má rezervy v PAASe, kde, ak by malo politickú odvahu, by pokojne zvládlo zdvihnúť ceny o pokojne aj 50 % bez toho, aby parkovacie miesta zívali prázdnotou (to neznamená, že by to bolo politicky správne, ale čisto matematicky to takto je). Tak redukuje dopyt inak.
Pretože pridávanie jazdných pruhov (dopravná indukcia) je cesta do pekla. Aj celú R7 budeme jedného dňa ľutovať. Ľudia v satelitoch smerom na Šamorín sa začali vracať do Bratislavy, začal pokles rastu počtu obyvateľov smerom na šamorínsky región a zrazu sa otvorila R7 a všetko sa vrátilo naspäť.
My tu nikdy nebudeme mať predmestia ako v Amerike (tam tie mestá sú doslova pomaly na úrovni extrémnych laboratórnych podmienok), ale čo myslíš, koľko krát si pri LA povedali, že pridáme na diaľnicu ešte jeden jazdný pruh *tentokrát to určite pomôže*?
bobitwo
1) rozchod: 1435mm vlak, 1000mm v električka v Bratislave
2) šírka vozňa: vlak 2835mm ±, električky 2500mm
3/ polomery zákrut: nové Panthery 150m, električka 25m.
4) váha jednotiek: nové Pantery (rad 660/661 čo budú najbližších 40 rokov najpoužívanejšie na Slovensku) dĺžka súpravy 79,4/105,9m, váha 159,5t/ neznáma váha, električky najťažšie 47,5t.
5/ napájanie súprav
6/nástupné hrany, Panther 580mm, električky 280mm ak si dobre pamätám.
A ďalších XY technických rozdielov. Odhadovaná životnosť jednotiek vlakov aj električiek pri serióznom servise je cca 40-60 rokov.
Tvoje "neexistujúce" technické problémy sú dosť podstatné a veľmi existujúce a extrémne drahé.