Lenze Bus pruh v Lamaci a Zahorskej nevznikol na ukor jazdneho pruhu, ale na ukor krajnice. Tu nemas krajnicu. Tu uberies jazdny pruh.
A je to velmi jednoduche - teraz ked je upchata dialnica, tak vacsinou stoji iba pravy pruh, casto az po ten Mobelix. To teraz presunies do laveho pruhu, v ktorom ale idu aj auta smer Lamac, Zahorska, Stupava a D2 smer CR, a zaroven auta z D2 od CR smer Lamac a Zahorska.
Cize VSETKO posles do 1 pruhu, a medzi kruhacom pri Mobelixe/Bory Mall a kruhacom pri OBI ti vsetko pojde z roznych smerov do roznych cielov. To ti nevyjde nijak rozumne. A ak este do toho pridas v buducnosti Saratovsku, dostavbu Borov a rozsirovanie medzi Lamacom a DNV bez alternativneho napojenia na D2, teda az pri Stupave...
Mne uplne staci teraz poobede, ked je uzavreta Sitina, ako pruh smerom na D2 do mesta stoji hodne daleko aj poobede okolo 16-17, a pruh do Lamaca je nastastie prejazdny, ale staci par blbcov, co sa chce zaradit neskoro, a zacnu to tam blokovat uz teraz.
Inak by som hovoril, ak by tu cestu rozsirili - medzi prvym kruhacocm (Mobelix) a nepouzivanou zastavkou mas 50m, medzi nou a beznou zastavkou mas 130m, medzi beznou zastavkou a kruhacom mas 250m.
Nikdy som nebol členom vallosekty a myslím si, že Vallo vyhráva voľby predovšetkým preto, že má rádovo o niekoľko líg horších vyzývateľov, no za tieto dlhokánske BUS (Záhorská a teraz Devínska) pruhy má u mňa obrovské nezanedbateľné plus. Takto sa to robí do psej matere! Jediná otázka znie, čo bránilo vytvoreniu týchto BUS pruhov obdobie pred 15 rokmi (ok, konkrétne táto cesta tam nebola, ale ide o princíp)
Dufam, ze si robis srandu, lebo toto bude cista Vallovina a upcha to tam kompletne vsetko - aj ludi co idu z dialnice/Borov/DNV/Dubravky do Lamaca a Zahorskej, pricom doteraz vedeli rano prejst v ramci moznosti ako-tak.
Na ceste II/505 v úseku od Möbelixu po cca vjazd na diaľnicu D2 v smere do mesta bola včera namaľovaná hrubá krajnicová čiara medzi doterajšími dvomi priebežnými jazdnými pruhmi. Zrejme sa tam chystá BUS pruh, ktorý by teoreticky mohol uľahčiť prístup L21 v rannej špičke na D2ku. Nerieši to však asi miesto, kde L21 najviac stráca, a to na samotnej diaľnici.
Zopakujem ešte posledný raz, lebo evidentne nechcete rozumieť. Jazda vlaku a električky v bratislavských podmienkach na rovnakej infraštruktúre nie je možná.
Na Slovensku vlaky:
1) rozchod: 1435mm vlak, 1000mm v električka v Bratislave
2) šírka vozňa: vlak 2835mm ±, električky 2500mm
3/ polomery zákrut: nové Panthery 150m, električka 25m.
4) váha jednotiek: nové Pantery (rad 660/661 čo budú najbližších 40 rokov najpoužívanejšie na Slovensku) dĺžka súpravy 79,4/105,9m, váha 159,5t/ neznáma váha, električky najťažšie 47,5t.
5/ napájanie súprav
6/nástupné hrany, Panther 580mm, električky 280mm ak si dobre pamätám.
A ďalších XY technických rozdielov. Odhadovaná životnosť jednotiek vlakov aj električiek pri serióznom servise je cca 40-60 rokov.
Tvoje "neexistujúce" technické problémy sú dosť podstatné a veľmi existujúce a extrémne drahé.
Zdravím, mám jednu otázku zo zaujímavosti, aký bol dovod, ze sa v roku 2015 zrusila trolejova odbocka zo Štefánikovej na Palisády? To malo vyznam nie? Dakujem
Náš problém nie sú technické detaily projektu. Náš problém je absencia dlhodobých plánov.
Tramway by mala byť nosným systémom v BA, ale jediný rozvoj bolo postavenie 50 rokov plánovanej petržalskej radialy. Pritom v podobne veľkom Brne narážajú na kapacitné možnosti tramvaji. My taký problém už asi tiež máme, len si to nepriznáme.
Technické detaily riešiť vieme, ako správni drotári, ale chýba nám nadhľad a dlhodobé uvažovanie.
Ano, to s tebou suhlasim. Po Bajkalsku urcite treba pripadne aspon Novy Ruzinov /P+R R7. Linka 70 dnes zatial nepraska vo švikoch ze by tam bolo treba hned kolajovu dopravu.
Prepáč ale vlak nie je zázračne riešenie pre zapadnú časť, ako píšeš. Z Lamača by som musel ísť niekoľko zastávok autobusom (v špičke stáť v zápche,) aby som prestúpil na vlak čo ide raz za 60 minút, a vďaka genialite ZSSK musel buď stáť dlho na HlSt. alebo prestúpiť na iný vlak/inu formu dopravy.
Aj pomalá električka by ti dala väčší komfort a flexibilitu.
Nie je. Dôležitejšie je začať prievozskú radiálu aspoň po Bajkalskú. Tam sa najbližšie roky bude celé územie stavebne transformovať. Ono už teraz sa severná strana Mlynských nív stavebne rozvíja a to isté čaká aj jej južnú stranu. Pribudnú tam tisícky nových obyvateľov, nové služby a kancelárie. Tie trolejbusy na Prievozskej majú čo robiť s tým čo tam žije už teraz.
Západnú časť mesta hlavne oblasť Bory, Lamač, Polianky, Patrónka, centrum má hlavne riešiť železnica a to dobudovaním zastávok od DNV po HLST. Nikto sa nebude z Borov tralalákať pomalou električkou do centra ak ho tam vlak odvezie za 1/3 času.
andrejandrej
Náš problém nie sú technické detaily projektu. Náš problém je absencia dlhodobých plánov.
Tramway by mala byť nosným systémom v BA, ale jediný rozvoj bolo postavenie 50 rokov plánovanej petržalskej radialy. Pritom v podobne veľkom Brne narážajú na kapacitné možnosti tramvaji. My taký problém už asi tiež máme, len si to nepriznáme.
Technické detaily riešiť vieme, ako správni drotári, ale chýba nám nadhľad a dlhodobé uvažovanie.