Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: bobitwo #253308:
To je trolling? V Brne plánujú nový dopravný systém zodpovedajúci ich technickým podmienkam. Ja som len bol smutný, že v ba neplánujú nový dopravný systém ZODPOVEDAJÚCI NAŠIM TECHNICKÝM PODMIENKAM. A Vy/ty mi tu stále argumentuješ nemoznostou použitia brnenskeho riesenia v ba.

Teraz som smutný aj z tejto diskusie.
Reply on: S499.1023 #253325:
Na to, či stačí, by najlepšie odpovedala cost benefit analýza toho, čo všetko by sa muselo zbúrať na 4.
Reply on: bobitwo #253323:
K Štefánikovej je alternatívna trasa cez Mlynskú dolinu, preto je smerom hore buspruh.

Opačným smerom je pomerne riedka doprava, preto aj tam by buspruh byť mohol.

Vajanského, Šancová, to už sú sektárske nápady.
Reply on: Klepeto #253321:
Tretia koľaj nestačí.
Reply on: MatejBA #253318:
To, či existuje alternatívna trasa, kde je snaha o presmerovanie dopravy alebo neexistuje, je práve rozdiel medzi dopravnou politikou a sektou.

Vieme, čo máme v Bratislave, takže toto nie je žiadne prekvapenie. 🙂
Reply on: MatejBA #253318:
Dlhodobá snaha je upokojiť Šancovu, kde by mal ostať 1 pruh pre autá v každom smere (vrátane MHD), zvyšok cyklotrasa + rozšírené chodníky. O to isté je snaha na Štefánikovej. Snaha je spraviť z Račianskej od Račka až po D4 tam nechať len 1 pruh pre autá pre každý smer a vedľa cyklotrasa, to isté aj od Obratisko Pri Kríži, celá Saratovská - Karloveská - Botanická - Nábrežie arm. gen. L. Svobodu až po Rázusovo nábrežie. Jeden pruh pre autá, vedľa cyklotrasa. Začína sa šuškať to isté, že aj vlastne aj Trnavská a Vajnorská od Šancovej po Zlaté piesky majú veľa pruhov, Prievozská a Gagarinova majú veľa pruhov, Záhradnícka a Ružinovská to isté. Ak si pozrieš mapu tých ciest, tak logicky ti potom výjde, že Dostojevského rad, Karadžičova, Landererova, Mlynské nivy, Košická, Lamačská a Pražská sú vlastne tiež extrémne predimenzované a stačí 1 pruh pre každý smer.

Ukazovať ako alternatívu trasu Einsteinovu, kde už teraz denne prejde spolu s D1 viac ako 160 tisíc vozidiel je dosť nešťastné, hlavne ak si uvedomíš, že Lanfranconi, aj Pristavný most sú na kapacitmom maxime. Samozrejme myslíš že domácich v Petržalke to teší, že si z nich mesto robí robí občanov druhej kategórie? Isto nie.
Reply on: Ike #253311:
Jediné čo tomu bránilo, že pred 15 rokmi tam neboli také intenzity. Takže nebol dôvod riešiť takú zúfalú dopravnú situáciu. Záhorská Bystrica nenarástla dvojnásobne len tak. Bory sa tam budujú cca 10 rokov.
Reply on: S499.1023 #253313:
V úseku DNV-HLST je hlavne potrebné pridať tretiu koľaj. Potom nebude problém tam riešiť hustejšie zastávky. 500 m je myslím prestrelené.
Reply on: MatejBA #253300:
Lenže tu treba prekopať aj to zastavovanie a ukončovanie regio vlakov. A teda, že by cez HLST iba prechádzali do regiónov. Teda to čo ide od Malaciek bude potom pokračovať napr. na Senec. To čo ide od Trnavy pôjde aspoň po DNV. Takto sa potom urobí aj kostra obsluhy regio vlakov v bratislavskom uzle s nejakým rozumným taktom na tých najvyťaženejších úsekov a hlavne dobudovaním chýbajúcich zastávok.
Reply on: MatejBA #253318:
Súhlasím s Tebou ohľadom toho, že obe komunikácie sú výpadovky. Ale prvky dopravnej redukcie boli aplikované v smere do centra, čo je správne. Predpokladám, že mesto sa rozhodlo redukovať dopyt práve týmto spôsobom z dôvodu, že nemá odvahu na zvyšovanie cien parkovného.

Ak sa na to pozrieme prudko autisticky, parkovné nemá žiadnu elasticitu, dopyt je stále enormne vysoký a napriek rastúcej inflácii k zvyšovaniu cien za parkovné nedošlo. To znamená, že mesto má rezervy v PAASe, kde, ak by malo politickú odvahu, by pokojne zvládlo zdvihnúť ceny o pokojne aj 50 % bez toho, aby parkovacie miesta zívali prázdnotou (to neznamená, že by to bolo politicky správne, ale čisto matematicky to takto je). Tak redukuje dopyt inak.

Pretože pridávanie jazdných pruhov (dopravná indukcia) je cesta do pekla. Aj celú R7 budeme jedného dňa ľutovať. Ľudia v satelitoch smerom na Šamorín sa začali vracať do Bratislavy, začal pokles rastu počtu obyvateľov smerom na šamorínsky región a zrazu sa otvorila R7 a všetko sa vrátilo naspäť.

My tu nikdy nebudeme mať predmestia ako v Amerike (tam tie mestá sú doslova pomaly na úrovni extrémnych laboratórnych podmienok), ale čo myslíš, koľko krát si pri LA povedali, že pridáme na diaľnicu ešte jeden jazdný pruh *tentokrát to určite pomôže*?

Reply on: Ike #253317:
Lenže tu sa nebavíme o ulici v centre mesta, tu sa bavíme o výpadovke, ktorá je neustále upchatá už teraz a neexistuje k nej alternatíva. A hlavne nie sú tam iba cesty smerom do mesta ale aj mimo mesto kam ti tá super MHD už tak super nejde.

Napríklad na Vajanského nadávam tiež, ale tam mám aspoň nejaké pochopenie prečo to spravili. Plus tam máš alternatívu v podobe Einsteinky a Sancovej. Ale tu nemáš nič, maximálne Dúbravku čo ale sa zhodneme, že bude veľmi zle, ak to začnú používať ako alternatívnu trasu.

A pokiaľ sa bude všade večne aj nelogicky obmedzovať IAD tak skutočne nebuď prekvapený, ak vyhrá nejaký hochštapler a začne robiť presný opak a rušiť bus pruhy, lebo vodiči budú voliť niekoho iného.
Reply on: MatejBA #253312:
To, čo opisuješ v negatívnom kontexte, je predsa podstata plne legitímneho nástroja dopravnej redukcie, ktorý sa používa snáď na celom svete okrem USA a Ruska. Navyše, ak v čase kolóny porovnáš priepustnosť pravého jazdného pruhu ako všeobecného jazdného pruhu a pravého jazdného pruhu ako BUS pruhu, zistíš, že v tom BUS pruhu prejde jedným bodom viac osôb, ako keď sa tam posúvajú jednotlivci v autách.

Inak dopravná redukcia nie je na Slovensku vôbec nič nové. Len pripomeniem, že kedysi bola na Kapucínskej štvorpruhová cesta a jazdilo sa pod Michalskou bránou (chápem, že to je úplne iný charakter komunikácie a zástavby, neporovnateľný s II/505, ale principiálne chcem poukázať na to, že aj v minulosti sa autá z mesta postupne vytláčali a to dokonca pred nástupom vrcholu automobilizácie, na rozdiel od západnej Európy, kde to bola reakcia na automobilizáciu).
Reply on: Thomas55 #253303:
Bratislavskí údržbári parovodu sú radi za každú výhybku, ktorú nemusia udržiavať. Inak konkrétne táto odbočka pre dopravu veľký význam nemala.
Reply on: MatejBA #253300:
Ty tiež nie si schopný sa odpútať od toho, čo je teraz?
Reply on: bobitwo #253285:
Čo z toho okrem rozchodu neexistuje aj v Brne?
Reply on: Klepeto #253298:
Nemôžeš nasekať na železnici po 500 metroch zastávky, ak to nie je dedikovaná S-Bahnová trať.
Reply on: Ike #253311:
Lenze Bus pruh v Lamaci a Zahorskej nevznikol na ukor jazdneho pruhu, ale na ukor krajnice. Tu nemas krajnicu. Tu uberies jazdny pruh.

A je to velmi jednoduche - teraz ked je upchata dialnica, tak vacsinou stoji iba pravy pruh, casto az po ten Mobelix. To teraz presunies do laveho pruhu, v ktorom ale idu aj auta smer Lamac, Zahorska, Stupava a D2 smer CR, a zaroven auta z D2 od CR smer Lamac a Zahorska.

Cize VSETKO posles do 1 pruhu, a medzi kruhacom pri Mobelixe/Bory Mall a kruhacom pri OBI ti vsetko pojde z roznych smerov do roznych cielov. To ti nevyjde nijak rozumne. A ak este do toho pridas v buducnosti Saratovsku, dostavbu Borov a rozsirovanie medzi Lamacom a DNV bez alternativneho napojenia na D2, teda az pri Stupave...

Mne uplne staci teraz poobede, ked je uzavreta Sitina, ako pruh smerom na D2 do mesta stoji hodne daleko aj poobede okolo 16-17, a pruh do Lamaca je nastastie prejazdny, ale staci par blbcov, co sa chce zaradit neskoro, a zacnu to tam blokovat uz teraz.

Inak by som hovoril, ak by tu cestu rozsirili - medzi prvym kruhacocm (Mobelix) a nepouzivanou zastavkou mas 50m, medzi nou a beznou zastavkou mas 130m, medzi beznou zastavkou a kruhacom mas 250m.
Reply on: MatejBA #253310:
Nikdy som nebol členom vallosekty a myslím si, že Vallo vyhráva voľby predovšetkým preto, že má rádovo o niekoľko líg horších vyzývateľov, no za tieto dlhokánske BUS (Záhorská a teraz Devínska) pruhy má u mňa obrovské nezanedbateľné plus. Takto sa to robí do psej matere! Jediná otázka znie, čo bránilo vytvoreniu týchto BUS pruhov obdobie pred 15 rokmi (ok, konkrétne táto cesta tam nebola, ale ide o princíp)
Reply on: Jaakub #253309:
Dufam, ze si robis srandu, lebo toto bude cista Vallovina a upcha to tam kompletne vsetko - aj ludi co idu z dialnice/Borov/DNV/Dubravky do Lamaca a Zahorskej, pricom doteraz vedeli rano prejst v ramci moznosti ako-tak.
Na ceste II/505 v úseku od Möbelixu po cca vjazd na diaľnicu D2 v smere do mesta bola včera namaľovaná hrubá krajnicová čiara medzi doterajšími dvomi priebežnými jazdnými pruhmi. Zrejme sa tam chystá BUS pruh, ktorý by teoreticky mohol uľahčiť prístup L21 v rannej špičke na D2ku. Nerieši to však asi miesto, kde L21 najviac stráca, a to na samotnej diaľnici.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.