Ako ochromuje? Som to rátal, za posledných 5 rokov nikdy plánovanie prerušenia dopravy kvôli podobným akciám neprekročili súhrnné za rok viac ako 22 hodín. A vždy sa robili v časoch mimo dopravnej špičky.
To tak celkom nie je. Zápchu ti môže spôsobiť každé pomalšie vozidlo, čo ide pomalšie ako ide dav, ak je hustejšia doprava. To isté platí aj pre chodcov. https://youtu.be/txTCWCE4Sh4?si=Xe_gE9JavewUM8YC tu je to vysvetlené.
Tak isto, opatrenia ktoré sa zavedú, napríklad vznik cyklopruhu ktorý vznikol zrušením pruhu pre autá môže negatívne ovplyvniť situáciu (viď napríklad Vajanského).
Lenže behy ti zároveň prinášajú ďalšie peniaze do rozpočtu mesta... Akcie v meste treba ale rozumne a tých 5 behov ročne je minimum...
Okrem ČSOB maratónu ktorý ochromuje veľkú časť mesta je zvyšok úplne pohode....
No počkaj, nemyslíš si že súťaže sú trochu odlišné od bežného používania daných dopravných prostriedkov?
Obyčajný človek ktorý používa bicykel alebo kolobežku nespôsobuje zápchy a teda je myšlienka spoplatnenia úplne od veci. Tiež svojím strojom neznečistuje životné prostredie, nie sú hluční. To už rovno spoplatniť aj chodcov, lebo noční bežci tiež obmedzujú MHD.
V Bratislave dosť zásadne kolabuje doprava vďaka premnoženým Bolťákom, je ich jak potkanov všade. To, že ako ohrozujú bezpečnosť premávky a čo za vagabundov to jazdí, azda netreba ani komentovať.
Motoristi sú dotovaní prostredníctvom parkovania. Napríklad, škola má parkovisko - ide to z rozpočtu školstva. Firma má garáž - parkovanie dotuje súkromná firma. Zo zákona musí postaviť parkovacie miesta, aj keby nechcela.
Aké bezplatné? Podľa Ministerstva financií, motoristi každý rok cez rôzne dane odvedú štátu cez 3 miliardy €. Podľa Bratislavy a to ešte stále nie je všade parkovacia politika by motoristi mali zaplatiť mestu cez 20 miliónov v rámci parkovacej politiky. Máš pocit, že to je zadarmo?
Takže to poďme aplikovať napríklad aj na cyklistov. Koľko miliónov odvádzajú na daniach? Skús si tipnúť. Ak si nie si istý, je to 0 centov. A využívajú tú istú infraštruktúru čo motoristi okrem diaľnic a rýchlostných ciest + len pre nich určenú infraštruktúru. Výstavba a údržba infraštruktúry tiež niečo stojí. Takže nejak tvoja teória o kávovare neobstojí. A môžeme sa baviť aj o tom, že verejná doprava určite nezvláda na daniach zaplatiť náklady na infraštruktúru. Dokonca je financovaná z peňazí motoristov.
Tak nech platia aj cyklisti, kolobežkári a podobne za vjazd do centra, spotrebnú daň z jedla lebo to používajú na presun svojho tela, poistku za používanie, poplatok za kúpu a registráciu, a za parkovanie . Snáď nechceš tvrdiť, že vlastniť auto je iné ako vlastniť bicykel - spoplatnenie jedného ale nie druhého je diskriminácia
Chceš bezplatné neobmedzené využívanie auta a druhých nazývaš komunistami. Prezradím ti jednu vec: ak si kúpiš kávovar, teda urobíš prvotnú investíciu, nezbavuje ťa to potreby platiť dane, elektriku, kúpiť kávu, kúpiť šálky, umývať šálky, platiť za vodu a variť kávu.
Komunistická predstava je, že som si kúpil kávovar a teraz mi štát var kávu a plať za mňa všetky externality.
Tak nech MHD jazdí efektívnejšie. Prečo musím cestovať 13km trasu do práce MHD tak, že z nej 3km šliapem pešo a trvá mi to cca 70 minút? Ak by som šliapal iba 900m, tak mi to trvá tak cca 85 minút. A to chodím ráno na 7:00 keď tá premávka je minimálna. Po obede je to o 15 minút bežne dlhšie. Máš veľa ľudí, čo proste MHD cestujú kľudne hodinu aj viac a autom by to bolo do 20 minút. Ja chápem, že miestny milovníci MHD majú čas, ale nie každý je ochotný za týždeň stráviť cestovaním do práce napríklad v mojom prípade (30 minút bikom, autom by to bolo do 20 minút) namiesto 5 hodín oveľa viac a to 13,75/15,4 hodiny. Trocha rozdiel
Chce mesto znížiť počet áut v centre? Prosím,nech to spraví. Kde máme severný obchvat Bratislavy? Nikde. Ak zajtra zavrú Lanfranconi, celá doprava v Bratislave pôjde do análu. Neexistuje alternatíva. Ak sa neopraví Most SNP a bude sa musieť zavrieť? Ako chceš prepraviť ľudí z Petržalky, čo používali linky ako 91/191, 83, 84, 93, 94? To sú tisíce ľudí. Poženieš ich ich cez Most Apollo a upchaté nábrežie, kde máš v lete v špičkových časoch pre cyklistov tak 80 cyklistov za hodinu obojsmerne? A zime sa bavíme do 20 ľudí? To by znamenalo predĺženie doby cestovania mimo dopravnej špičky o cca 10 minút,v dopravnej špičke kľudne aj 30 minút.
Volil som Valla prvykrat s velkym nadsenim, plan, program, aj team ludi za nim vyzerali vyborne. Prvu polku prveho volebneho obdobia to bolo za mna stale super. Pomenili sa vedenia v mestskych podnikoch, externe predrazene sluzby sa robili interne. Vedenie DPB sa zozaciatku zmenilo k ovela lepsiemu a zozaciatku ako tam bol Zarnovicky som mal pocit ze sa robia same rozumne veci akoby tam boli ludia odtialto (kupa lacnych secondhandov, kvalitne tendre na vozidla, vyborne zvladnutie vyluky pocas vystavby D4, akcie pre verejnost (historicaky, trolejbusove dni), infografika na zastavkach, uniformy vodicov). Po celom meste zacali pribudach jednoduche ale efektivne veci co mesto skrajslili ako kvetnate ostrovceky a celkovo som mal pocit, ze sa maka.
Potom to postupne nejak zacalo ist dole vodou, zacali sa realizovat kindersotoviny ako premenovania zastavok, rusenie lokalnych liniek, neustale zhorsovanie intervalov, dobabrana KV radiala... Ale kedze alternativa vo volbach bol populista Kusy hodil som to Vallovi zas aj ked som mal uz voci nemu nejake vyhrady. Ale toto volebne obdobie sa tie vyhrady mnozia a mnozia mam pocit ze aj ked som bol kedysi Vallov podporovatel coraz viac si zelam nech je proti nemu rozumna alternativa ktora bude menej realizovat PR a venovat sa instagramu a viac manazovat mesto, lebo to co sa teraz stvara v Petrzalke je katastrofa.
Len neviem si predstavit kto by proti nemu koho postavil aby to politicky davalo zmysel. Idealne asi kandidat zo SASky, ale ak SAS a PS podporia Valla nic moc ine voci nemu ani nepojde. Jedine ak nejaka nezavisla osobnost z prostredia mimo politiky, ale nikto mi nenapada.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
zakaznik
Takže zamedziť prístup chorým trebárs napr. do onkologického ústavu na vlastnom staršom aute dáva samozrejme zmysel.