Myslíte si že BA pôjde podobnou cestou ako KE a zaobstará znova jazdené autobusy??
Lebo relatívne prednedávnom zaobstarali 15klbakov Solaris , ktoré majú do 10 rokov tak také by sa u nás ešte hodili... Lebo s obnovou vozidiel to nevyzerá ružovo ...
V tejto situácii by som predpokladal že tá "akcia" nebola námatková, ale priama reakcia na informáciu (napr. z kamerového systému) že značné množstvo ľudí vstúpilo do stanice nelegitímnym spôsobom. Aj keď turnikety sa samozrejme aktívne odrbávajú, 25% čiernych pasažierov rozhodne nie je v NL bežná situácia (ani tam kde turnikety nie sú).
Samozrejme, z tohto mám vcelku úsmevnú príhodu z Bruselu, kde som si raz fotil turnikety. Chvíľu som tam pri nich chvíľu stál, kým bude priestor prázdny, aby som si ich mohol odfotiť bez ľudí. Po chvíle došla za mnou jedna slečna, či chcem prejsť cez turniket, že môže mi otvoriť svojím lístkom.
Z dojmu efektívnosti turniketov ľahko vylieči aj zopár ciest metrom - napríklad vo Francúzsku, kde obyvateľstvo (akejkoľvek farby pleti, podotýkam) ovláda takmer nekonečnú paletu tienenia senzorov a zavesenia sa na človeka s lístkom.
Samozrejme, s tým úplne súhlasím. Ale serióznosť musí byť na oboch stranách. Lebo v slovenských pomeroch som sa stretol už aj s takým, že objednávateľ Ti náhle nariadi okamžite vykonávať výkony bez adekvátneho času na prípravu, s tým, že "ja som objednávateľ, mňa nezaujíma či to máš s čím vyjazdiť".
Veru nezbavilo. Presvedčila ma o tom pozoruhodná skúsenosť, keď na dookola ohradenej a oturniketovanej stanici v Arnheme vlaková čata vyhlásila námatkovú nočnú akciu "nástup do vlaku povinne jedinými otvorenými dverami s fyzickou kontrolou lístkov", na čo asi štvrtina pasažierov od zámeru cestovať odstúpila a opustila stanicu.
To je samozrejme ideálny stav (a mali by sme sa chcieť k nemu priblížiť) ale realita je tak 98% opačná. Že dopravca "vie aspoň niečo" a v lepšom prípade nezneužíva výhodu expertízy vo svoj prospech. Tu ale končím, lebo o chvíľu budem označený za dopravného slniečkara.
S poslednou vetou súhlasím a platí na ňu prvá veta tohto príspevku.
Ale ani v ideálnom svete nevidím nič zle na tom, ak medzi dopravcom a objednávateľom prebehne krátky nezáväzný dialóg. Samozrejme nemá to byť úplná rezignácia ako je na Slovensku štandardom.
Ale do kúpeľňového štúdia ideš ako laik ktorý o kuchyňach nič nevie a očakávaš nejaké odborné poradenstvo. To nie je úplne ekvivalentné ministerstvu dopravy ktoré existuje od toho že má mať spomínanú expertízu a dáta.
Ale tak, sú aj osvietení dopravcovia, ktorí môžu kompenzovať nedostatok kvalifikovaných objednávateľov u objednávateľa. Ale to rozhodne neplatí pre Národného Dopravcu V Agónii.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
zakaznik
Piatok 13-teho - Kolaps dopravy v centre Bratislavy 13.6.2025
https://youtu.be/vcXe6I-LsG8?si=FCuwqayEs6CPc-HN