Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: david11 #253146:
Lenže behy ti zároveň prinášajú ďalšie peniaze do rozpočtu mesta... Akcie v meste treba ale rozumne a tých 5 behov ročne je minimum...
Okrem ČSOB maratónu ktorý ochromuje veľkú časť mesta je zvyšok úplne pohode....
Reply on: david11 #253146:
No počkaj, nemyslíš si že súťaže sú trochu odlišné od bežného používania daných dopravných prostriedkov?

Obyčajný človek ktorý používa bicykel alebo kolobežku nespôsobuje zápchy a teda je myšlienka spoplatnenia úplne od veci. Tiež svojím strojom neznečistuje životné prostredie, nie sú hluční. To už rovno spoplatniť aj chodcov, lebo noční bežci tiež obmedzujú MHD.
V Bratislave dosť zásadne kolabuje doprava vďaka premnoženým Bolťákom, je ich jak potkanov všade. To, že ako ohrozujú bezpečnosť premávky a čo za vagabundov to jazdí, azda netreba ani komentovať.
Reply on: Andrej #253145:
No napr. večerné behy po centre BA. V električke sme čakali pokiaľ prejde celý konvoj na 15 min. a zdrhol mi vlak.
Reply on: MatejBA #253142:
A kedy spôsobili cyklisti alebo kolobežkári zápchu?
Motoristi sú dotovaní prostredníctvom parkovania. Napríklad, škola má parkovisko - ide to z rozpočtu školstva. Firma má garáž - parkovanie dotuje súkromná firma. Zo zákona musí postaviť parkovacie miesta, aj keby nechcela.
Reply on: Ike #253138:
Aké bezplatné? Podľa Ministerstva financií, motoristi každý rok cez rôzne dane odvedú štátu cez 3 miliardy €. Podľa Bratislavy a to ešte stále nie je všade parkovacia politika by motoristi mali zaplatiť mestu cez 20 miliónov v rámci parkovacej politiky. Máš pocit, že to je zadarmo?

Takže to poďme aplikovať napríklad aj na cyklistov. Koľko miliónov odvádzajú na daniach? Skús si tipnúť. Ak si nie si istý, je to 0 centov. A využívajú tú istú infraštruktúru čo motoristi okrem diaľnic a rýchlostných ciest + len pre nich určenú infraštruktúru. Výstavba a údržba infraštruktúry tiež niečo stojí. Takže nejak tvoja teória o kávovare neobstojí. A môžeme sa baviť aj o tom, že verejná doprava určite nezvláda na daniach zaplatiť náklady na infraštruktúru. Dokonca je financovaná z peňazí motoristov.
Reply on: Ike #253138:
Tak nech platia aj cyklisti, kolobežkári a podobne za vjazd do centra, spotrebnú daň z jedla lebo to používajú na presun svojho tela, poistku za používanie, poplatok za kúpu a registráciu, a za parkovanie 😀. Snáď nechceš tvrdiť, že vlastniť auto je iné ako vlastniť bicykel - spoplatnenie jedného ale nie druhého je diskriminácia 🙃
Reply on: zakaznik #253136:
Celé mesto je zarvaté onkologickými pacientmi na stopäťkách 😃.
Reply on: Adam3 #253134:
Aj ja by som rád volil niekoho iného a nie vyhoretého Valla ale zatiaľ nevidím takého kandidáta.
Reply on: Krumpli #253131:
Pozrel som sa na Winklera a ak by bola voľb Winkler/Vallo, tak pokračujem v hádzaní Vallovi.
Reply on: zakaznik #253136:
Chceš bezplatné neobmedzené využívanie auta a druhých nazývaš komunistami. Prezradím ti jednu vec: ak si kúpiš kávovar, teda urobíš prvotnú investíciu, nezbavuje ťa to potreby platiť dane, elektriku, kúpiť kávu, kúpiť šálky, umývať šálky, platiť za vodu a variť kávu.

Komunistická predstava je, že som si kúpil kávovar a teraz mi štát var kávu a plať za mňa všetky externality.
Reply on: AaronPlays77 #253130:
Tak nech MHD jazdí efektívnejšie. Prečo musím cestovať 13km trasu do práce MHD tak, že z nej 3km šliapem pešo a trvá mi to cca 70 minút? Ak by som šliapal iba 900m, tak mi to trvá tak cca 85 minút. A to chodím ráno na 7:00 keď tá premávka je minimálna. Po obede je to o 15 minút bežne dlhšie. Máš veľa ľudí, čo proste MHD cestujú kľudne hodinu aj viac a autom by to bolo do 20 minút. Ja chápem, že miestny milovníci MHD majú čas, ale nie každý je ochotný za týždeň stráviť cestovaním do práce napríklad v mojom prípade (30 minút bikom, autom by to bolo do 20 minút) namiesto 5 hodín oveľa viac a to 13,75/15,4 hodiny. Trocha rozdiel

Chce mesto znížiť počet áut v centre? Prosím,nech to spraví. Kde máme severný obchvat Bratislavy? Nikde. Ak zajtra zavrú Lanfranconi, celá doprava v Bratislave pôjde do análu. Neexistuje alternatíva. Ak sa neopraví Most SNP a bude sa musieť zavrieť? Ako chceš prepraviť ľudí z Petržalky, čo používali linky ako 91/191, 83, 84, 93, 94? To sú tisíce ľudí. Poženieš ich ich cez Most Apollo a upchaté nábrežie, kde máš v lete v špičkových časoch pre cyklistov tak 80 cyklistov za hodinu obojsmerne? A zime sa bavíme do 20 ľudí? To by znamenalo predĺženie doby cestovania mimo dopravnej špičky o cca 10 minút,v dopravnej špičke kľudne aj 30 minút.
Reply on: AaronPlays77 #253130:
Progresívni komunisti, mládež nová, mládež GottVallova najviac nenávidí starých a chorých.

Takže zamedziť prístup chorým trebárs napr. do onkologického ústavu na vlastnom staršom aute dáva samozrejme zmysel. 👏👏👏🎩
Reply on: Petto #253128:
7 ich nie je, ale sú to 2 pruhy z R7, 1 pruh z D1 smer Petržalka a 2 pruhy z Prístavného mosta smer Centrum a 1 pruh z Mlynských Nív. Je ich 6.
Volil som Valla prvykrat s velkym nadsenim, plan, program, aj team ludi za nim vyzerali vyborne. Prvu polku prveho volebneho obdobia to bolo za mna stale super. Pomenili sa vedenia v mestskych podnikoch, externe predrazene sluzby sa robili interne. Vedenie DPB sa zozaciatku zmenilo k ovela lepsiemu a zozaciatku ako tam bol Zarnovicky som mal pocit ze sa robia same rozumne veci akoby tam boli ludia odtialto (kupa lacnych secondhandov, kvalitne tendre na vozidla, vyborne zvladnutie vyluky pocas vystavby D4, akcie pre verejnost (historicaky, trolejbusove dni), infografika na zastavkach, uniformy vodicov). Po celom meste zacali pribudach jednoduche ale efektivne veci co mesto skrajslili ako kvetnate ostrovceky a celkovo som mal pocit, ze sa maka.
Potom to postupne nejak zacalo ist dole vodou, zacali sa realizovat kindersotoviny ako premenovania zastavok, rusenie lokalnych liniek, neustale zhorsovanie intervalov, dobabrana KV radiala... Ale kedze alternativa vo volbach bol populista Kusy hodil som to Vallovi zas aj ked som mal uz voci nemu nejake vyhrady. Ale toto volebne obdobie sa tie vyhrady mnozia a mnozia mam pocit ze aj ked som bol kedysi Vallov podporovatel coraz viac si zelam nech je proti nemu rozumna alternativa ktora bude menej realizovat PR a venovat sa instagramu a viac manazovat mesto, lebo to co sa teraz stvara v Petrzalke je katastrofa.
Len neviem si predstavit kto by proti nemu koho postavil aby to politicky davalo zmysel. Idealne asi kandidat zo SASky, ale ak SAS a PS podporia Valla nic moc ine voci nemu ani nepojde. Jedine ak nejaka nezavisla osobnost z prostredia mimo politiky, ale nikto mi nenapada.
Reply on: zakaznik #253132:
Tu ten BUSpruh moc nemá význam...
Pomohlo by aj to keby sa upraví ostrovček medzi odpajacou vetvou z D1 a zastávkou prístavný most (tam kde je zasypaný most)

Ale ono to funguje v princípe tak že čím viac pruhov tým väčšie zápchy...
Keď som bol pred rokom v Bahrajne tak jedna z hlavných ciest mala 14 pruhov a kolóny tam boli nonstop...
Reply on: Petto #253128:
Je možné, že ten buspruh na Bajkalskej je kontraproduktívny aj pre 98.

Ale nebol som tam pozrieť, rovnako ako si myslím, že ani chránená dielňa nerobila nejakú serióznu analýzu. Z PDCA cyklu oni vždy robia iba D.
Reply on: Petto #253128:
1. Radšej 5 / 6 pruhov
2. Podľa mňa má Winkler šancu
Reply on: zakaznik #253113:
Krásne konzervatívne odvolanie sa na staré časy, keď bolo všetko lepšie, čo? Ak chceš aby sme my, progresívni komunisti, znížili koncetráciu výfukových plynov, môžeme kľudne zaviesť spoplatnenú nízko-emisnú zónu v centre mesta. 🙂 Neviem fakt prečo je pre vás tak dôležitá priechodnosť IAD teraz kvôli uzavretej ceste alebo na nábreží po vybudovaní cyklopruhov. Centrum miest ako aj Bratislavy je úzky priestor a objektívne IAD je veľmi neefektívne nakladanie s týmto priestorom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.