Vodiči majú byť vyškolení a kontrolovaní tak že vedia čo robia, nie že tu panuje úplná anarchia, nikto netuší kde je sever a BID ani po štyroch rokoch nenájde žiadne porušenia štandardov.
Porovnanie si dostal. Ak sa hodnotia len mestá v USA, Houston nie je ani v TOP100, kým v TOP25 sa nachádzajú Los Angeles (12), New York (19) a Chicago (23).
Som myslel, že vytiahnem aspoň nejaké porovnanie v rámci únie a nie celosvetovo.
"EIU’s liveability index ranks cities based on more than 30 indicators across five categories: stability, healthcare, culture and environment, education, and infrastructure."
Ale to sú šoféri Arrivy, čo toto stvárajú. Však nemôžu trepať také bludy ako joykimu alebo na hulváta skásnuť cestujúcim 30minútový lístok v novej tarife, hoci majú PCL a potom ten lístok rýchlo stopiť.
Tak ale vozíme sa tým, čo nám DD (prvé písmeno od slova diletant) vybral.
Tie technické problémy sú najskôr na strane IDS BK (a nebolo by to prvý raz), ale však nemôžu šoféri Arrivy cestujúcim klamať či ich okrádať.
Nemyslím si, že Houston je štvrté najľudnatejšie mesto v Severnej Amerike, keďže minimálne Toronto, Chicago, Los Angeles, New York sú väčšie (v tebou citovanom zozname aj Calgary).
Paradoxom je, že Petržalka je napriek tej hustote stále utopená v zeleni, obrovské vnútrobloky kde sú len lúky a stromy, do toho vôbec nezastavaný centrálny pás... V nej by sa dali postaviť ďalšie stovky bytov bez toho, aby komukoľvek utrpela kvalita života. Ale nie, lepšie je mať 5m2 trávnika v betónovej ohrade na Žitnom ostrove a 2x denne stáť v zápchach...
Rebríček, dám mestá nad nad 1 milión obyvateľov celosvetovo (pre porovnanie, Houston má 2,4 milióna a je 4. najľudnatejšie mesto v severnej Amerike):
2. Viedeň - 2 milióny obyvateľov
5. Auckland - 1,8 milióna
6. Amsterdam - 1 milión
11. Mníchov - 1,75 milióna
12. Sydnej - 5,5 milióna
13. Toronto - 3,1 milióna
18. Stockholm - 1 milión
19. Berlin - 3,5 milióna
20. Ottawa - 1 milión
20. Montreal - 1,9 milióna
20. Melbourne - 5,3 milióna
20. Perth - 2,1 milióna
25. Calgary - 2,5 milióna
28. Hamburg - 2 milióny
30. Singapore - 6 miliónov
34. Paríž - 2,2 milióna
36. Brisbane - 2,3 milióna
40. Londýn - 10 miliónov
42. Miláno - 1,3 milióna
44. Los Angeles - 3,9 milióna
45. New York - 8,3 milióna
47. Madrid - 3,3 milióna
Ešte niečo?
Edit: Houston je v USA mimo TOP100, predbehli ho ako New York, Los Angeles, Chicago, ktoré sú v TOP25 a to tam súťažia s mestami, čo majú 100-300 tisíc obyvateľov.
Včera to nefungovalo ani v Arrive, bolo mi divné, prečo mi po priložení karty s PCL vyliezol lístok, ale šofér ho hneď schrastil, pokrčil a zahodil, rovnako aj cestujúcemu predo mnou. Reku možno nejaký evidenčný, kvôli tomu prechodu. Poobede nás s predplatnými iný šofér posielal rovno ďalej do busu, že to ešte nie je prestavené. Teraz pozerám do konta a z kreditu mi zmizlo 1,09 €. Výborne, môžem zas reklamovať...bohvie koľkí si to všimnú, keď ten lístok šofér hneď ztopil, že ich Arriva skásla.
Čo tak porovnať aj rozpočty? Cca 1/3 mestského rozpočtu mesta Prahy ide na MHD, čo predstavuje cca 85% rozpočtu dopravného podniku. Je to najväčší podiel v EU. Praha má ročný rozpočet ná úrovni cca 4,5 milardy €. Aj po zarátaní neoficiálne byvajúcich osôb má Praha rozpočet na úrovni cca 3350€/osobu. Bratislava v Bratislave to vychádza na cca 830€/osobu.
Tak dúfam, že sa ideš vygrcať a zajtra sa sťahuješ preč z Bratislavy
Jasne, napríklad vyvýšené prechody na hlavných ťahoch v meste, čo obmedzujú MHD? Nová výstavba povolená na periférii? Povolovanie stavieb na princípe rodinného domu. Predpokladám, že problematiku amerických predmestí asi poznáš. Neriešenie dopravy, len odstraňovanie pruhov? Na to aby si sa dostal z východu na západ a opačne Bratislavy máš už len 2 možnosti a hrozí, že možnosť č. 2 prestane existovať, resp. bude extrémne znemožnená doprava. Cyklotrasy sú fajn, ja podporujem ich výstavbu, ale dáta z Holandska hovoria, že len cca 25% obyvateľstva využíva na cestu do práce bicykel a z toho cca 85% ciest nie je dlhších ako 3km, a len 1% jazdí do práce viac ako 7,5km. Podľa staršieho prieskumu cca 80% ľudí má robotu od 5-10km v Bratislave. To sa bavíme len o ľuďoch, čo žijú v Bratislave. Takže áno, budujme cyklotrasy, ale s rozumom a bicykle nie sú schopné nahradiť inú formu a sú určené len pre malú časť obyvateľstva. Ďalšia vec, nepopulárna je zahusťovanie, čo je brané ako nadávka. Bratislava má rozlohu cca Viedne a žije v nej cca 1/4 obyvateľov. Ja chápem, že každý chce žiť v lese, ale keď každý bude žiť v lese, tak Bratislava bude končiť v polkruhu medzi Malackami - Trnavou - Dunajskou stredou. Skús si teraz predstaviť, ako koľko vozidiel MHD a šoférov budeš potrebovať na to, aby si to dokázal obslúžiť. Je krásne bývať v Čunove do momentu, kým zistíš, že ti autobus ide každých 20 minút a aby si sa dostal do roboty, tak ideš aj viac ako hodinu. Zrazu to nenávidené auto dáva zmysel. Ak vytiahneš bike, Čunovo má krásne spojenie po hrádzi do mesta. Po nájazd na Prístavný most to máš z centra Čunova cca 15km, čo pri priemernej rýchlosti 18km/h cyklistu je záležitosť cca 52 minút a to ešte nejaký ten km do cieľa ostáva. 15 minútové mestá sú utópia, ale mesto by si mal mať čo najviac kompaktné, aby si dokázal skrátiť čo najviac dochádzanie kam treba. Nikto nehovorí, že všetko vybetónovať, ale napríklad hustota obyvateľov v Petržalke je cca 10 tisíc ľudí na 1km2. Je to obrovské číslo, ale nie je to všetko zaliate v betóne. To ti ovplyvňuje aj ďalšie veci, deti to majú bližšie do školy, zdravotné stredisko je bližšie, kratšie sa cestuje za prácou, potrebuješ kratšie trasy pre MHD, teda menej km a viac užívateľov, teda získaš viac peňazí atď.
bobitwo