Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #252984:
Si potom pripravený za tie služby platiť viac? Aj teraz sa riešilo, že Košický dopravný podnik potrebuje zdvihnúť ceny cestovného, lebo proste nemá na to, aby utiahol transakčnú a zvýšenie platov šoférov, inak im začnú odchádzať. Ak nedostanú peniaze navyše, musia obmedzovať výkony. Polovica príspevkov ľudí bola o tom, že šoféri nemajú byť nenažrané svine, že aj tak zarábajú dobre (z priemernej mzdy z 2023 vo výške 1510€ to išlo v 2024 na 1724€), že čo sa im nepáči na tom plate, že oni (prispievajúci) by za ten starý plat hneď robili. Pozor, to už je priemerný plat aj so všetkými pridávkami za nočné sviatky atď. Skoro všetci sa zhodli, že chcú nové električky, nové autobusy, viac spojov, kratší interval... Ale nechcú zaplatiť ani cent navyše. To isté sa týka všetkých ostatných služieb.
Reply on: bobitwo #252983:
"Zatraktívnenie práce" nie sú len platy. Je to aj o tom v akých podmienkach pracuješ, či nocuješ v plesnivej nocovni alebo normálnom hoteli, či si v práci civilizovaných 10 hodín alebo ako je u nás v doprave bežné 16 z toho 9 zaplatených, atď. To po prvé.

Po druhé, samozrejme že aj peniaze hrajú rolu. Ak by si dal tomu kamionistov plat 100 tisíc mesačne tak zrazu by si videl že tú robotu ľudia robiť chcú 😉 Samozrejme to sa nedá, preto je to o hľadaní balansu medzi podmienkami a platom. Čím horšie podmienky, tým viac to treba balansovať platom a vice versa.

Keď si v stave že pokladník v Lidli zarobí rovnako ako vodič, tak logicky ľudia "nechcú" robiť vodičov.
Reply on: Andrej #252981:
A X-krát to ľudia nechcú pochopiť, že ľudia niektoré práce nechcú robiť. Len na Slovensku chýba skoro 17 tisíc profesionálnych šoférov pre autobusy a nákladné autá a bude sa to zhoršovať. V EU+ GB sa bavíme o cca 550 tisíc, do roku 2030 sa predpokladá cca 750 tisíc, lebo odchádzajú do dôchodku šoféri. Rušňovodičov je problém zohnať v celej Európe, tak isto mechanikov, elektrikárov atď. A nie je to len o peniazoch. Len tu si veľa ľudí myslí, že peniaze to vyriešia. Lebo však mu platia, a má čakať, že je to taká práca, tak nech si zvyká, že v prípade šoféra je možno 3 týždne z mesiaca mimo domu. Kamoška je doktorka. Ona sa nediví, že sestričiek je tak málo. Drvivá väčšina sa k nim správa ako k špinavej handre. Alebo učitelia. Si stredoškolský učiteľ a po 10 rokoch praxe máš 990€ plat. Nejakej zabudnutej dedinke relativne v pohode, vo väčších mestách nedostatočne. Navyše si ešte väčšia chudera ako sestrička. Aj keby platili 5000€ mesačne, tak s prístupom rodičov ani ten plat nepomôže. Spolužiak zo strednej bol 15 rokov na katastri. Na to aby vedeli správne fungovať potrebovali na oddelení aspoň 9 ľudí, boli 2 a brigádnik. Rok pred výpoveďou, čo dal im prepustili kolegu, lebo treba plošne znižovať stavy a je ich veľa. Aj u nás v robote. Projekty sú väčšie a komplikovanejšie. Pred 15 rokmi by sme statiku bytovky, plus výkresy tvaru a výstuže robili statik, 2 ľudia čo kreslia tvar a 6 čo kreslia výstuž. Teraz robíme tú istú bytovku, čo pred 15 rokmi, je tam 1 statik, 1 človek čo kreslí výkresy tvarov a 2 ľudia čo vystužujú. Počet informácií čo musíme dodávať je skoro 3 násobný, čas na vypracovanie polovičný. A nového človeka nenájdeš a ani nedostaneš lebo bude v strate projekt. A všetci nadávajú, že aký sme drahý, pritom roboš na stavbe zarába viac ako my. A že ak sa nám nepáči, máme ísť tiež makať na stavbu. Možno pôjdem, len kto bude navrhovať potom?
Reply on: bobitwo #252980:
Konkrétne mňa trápia napr. haciendy za tie milióny, ktoré mohli ísť kľudne na platy železničiarov, ale keďže smerovanie peňažných tokov neviem ovplyvniť, tak neviem ja osobne nájsť peniaze. Ale aspoň nebudem súhlasne prikyvovať a rozhadzovať ruky, že no čo už, nie sú peniaze, tak nám tu zoškrtajú celý štát.
Reply on: bobitwo #252980:
Nemám rád keď sa stať vyhovára na nedostatok peňazí. Nikdy nie sú peniaze na dopravu, zdravotnú starostlivosť, proste hocičo čo prináša benefity spoločnosti, ale na platy úradníkov a medzinárodné výlety politikov na "schôdze" (dovolenky) ktoré by sa v pohode mohli konať cez Zoom sa zázračne vždy nájde dosť.

Re: nedostatok ľudí - možno keby tu prácu zatraktívnili tak by to ľudia aj robili. Ale o tomto sme sa tu bavili už X krát.
Reply on: Joyki #252979:
Ešte raz, nájdi peniaze a ľudí a bude to lepšie. Kydať vedia všetci, ale to, že robotu, čo kedysi robili 6 ľudia a dnes robí 1-2 ľudia, lebo proste nie je personál a na výplaty, to už nikoho z vás netrápi.
Reply on: bobitwo #252978:
Slovensko a jeho slovenské udavanie dôvodov...

Ako na ŽSR od zavedenia PIS: dopravna kategoria vlakov na mape, a parne medzistatne vlaky sa jednoducho nezobrazuju na mape. Aktualne o 19:03 obnovili dopravu cez Lamac pre poruchu na TV, aby o 40 min. Neskor zahlasili poruchu a zastavenu dopravu o par km dalej medzi DNV a Zohorom. Pozriem mapu, q medzištátne vlaky žiadne. Na stanicnyh tabuliach vidim dva medzištátne zmeskane o 80 a 130 min. bez rolovania textu co sa stalo, ,na mastodone o 35 (nedorazil), o 80 a 260 min. Na mape nič, len stojace Os. Zlovensko. A oni idu obmedzovať tento chaos, lebo veď nie sú peniaze, infra, stroje ani ľudia.
Vôbec ti to nepríde choré?
Reply on: Joyki #252973:
Keď nájdeš peniaze a ľudí, tak sa nič meniť nebude. Nie sú peniaze, nie sú ani ľudia, či stroje a infraštruktúra.
Dnes IDS BK appka takto. Slovo "zabespečenie" je tiež chuťovka... 🤦‍♂️
Oblúk na Bielom kríži smer Rača už pár dní 10km/h.
Reply on: Viko #252974:
Aj mne už asi pár dní, nezávisle na tom, či som prihlásený alebo nie.
Neviem, čo sa stalo, ale keď si otvorím dáke vozidlo v katalógu, tak to neukazuje evidenčné čísla, iba ich poradie a indexy. Robí to ešte niekomu?
Reply on: Ike #252972:
V lete môžu? V lete je práveže viac cestujúcich na regiotratiach. A druhy argument, že je málo zssk personalu: od septembra ich nebude viac.
Reply on: Joyki #252971:
Nemôžu, PDO je pre grafikon záväzný v rámci udržateľnosti a nezvrátiteľnosti míľnika Plánu obnovy.
ZSSK žiada Mid Dop o schválenie skrtov spojov na 39 tratiach počas letných prázdnin. Máme 48 trati s osob. dopravou. Argumentujú s nižším počtom cestujúcich počas leta (klamstvo), a nedostatkom pracovníkov.
Takže riešením nie je zlepsit pracovné podmienky, ale rušiť spoje na väčšine trati.
V lete sa preukáže, že stačia vlaky v danom počte, tak budú rušiť aj počas školy, co spôsobí ďalší odliv cestujúcich, a nakoniec môžu s kľudným srdcom zrušiť trate a na hlavných ponechať osekany grafikon. Co tu po nejakom PDO....
Reply on: Cancer #252962:
Odignoroval sok vodiča, že no tak hadsmnekupim znovu za 500€ PCL, a sadol som si.

Aby toho nebolo málo: nedá sa platiť platobnou kartou v Arrive, lebo transdata.
Reply on: 810zssk #252965:
Ja si pamätám dakedy pred pandémiou, že u SL pri nejakej zmene tarify mi až po 2-3 dni skáslo napriek PCL aj jednorázový lístok. Vtedy mi ich šofér ale aspoň neukradol😛
Reply on: Vladimír #252966:
Tak obzvlášť dopravcovia čo sa Najlepšieho Dodávateľa úspešne a pracne zbavili majú môj súcit 😞
Reply on: 810zssk #252965:
Preto sa už všetci tešíme na Národný integrovaný cestovný lístok. Užije si celá republika.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.