Reply on: TomJ #252791:
Čo bolo zlé na pôvodnom riešení ulice? Sorry, ale toto považuješ za vhodný stav ulice hlavného mesta EÚ v 21. storočí? Veď tam by si napchal šesť áut vedľa seba. Na takej ceste potom každý lieta 70 km/h.Neviem osobne zhodnotiť tie úpravy, keďže som tam nebol, ale z tej jednej fotky to vyzerá veľmi pekne opravené. Preasfaltované, opravená zastávka, obrubník, pribudli ostrovčeky. To, že pribudol cyklopruh, je už iba detail a bonus – určite sa nerobila oprava ulice len kvôli cyklopruhu. A áno, osobne by som to oddelenie cyklopruhu dočasným obrubníkom riešil trvalým obrubníkom a ideálne na začiatku aj širším ostrovčekom (v mieste medzi červeným autom v protismere a odbočením do parkovacej uličky by som ten široký priestor medzi protismernými pruhmi presunul medzi jazdný pruh a cyklopruh).
3pa3ck3
TP 118 hovoria toto:
V obci sa vonkajšie okrajové čiary vymedzujúce okraj vozovky spravidla nevyznačujú: okraj vozovky má byť rozoznateľný na základe stavebných prvkov, najmä obrubníka a/alebo odvodňovacieho zariadenia. Okraj vozovky sa smie vyznačiť, len ak sú na to osobitné dôvody, najmä:
- okraj vozovky nie je dobre rozoznateľný na základe stavebných prvkov,
- je to potrebné na smerovanie premávky tam, kde sa mení šírka, poloha alebo smerovanie jazdných pruhov,
- chýba verejné osvetlenie, najmä mimo upokojených premávkových priestorov,
- je potrebné vymedziť vyšrafovaný priestor,
- ide o úsek na moste, v tuneli alebo v podjazde,
- zriaďuje sa postranný pruh s osobitným účelom (napr. parkovací pruh), ktorý nie je dostatočne vymedzený stavebnými prvkami.
Vyznačovanie vonkajšej okrajovej čiary sa aj v uvedených prípadoch musí obmedziť na nevyhnutné minimum. V upokojených premávkových priestoroch sa vonkajšie okrajové čiary vyznačujú len výnimočne, napr. na vymedzenie ostrovčekov na vozovke.