Reply on: Viko #252797:
Nie, mesto sa má snažiť aj spájať tie frclíky cyklopruhov postupne. Napríklad prepojenie Most Apollo - Starý most cez Euroveu, ľudia na to tlačia od 2009, odkedy sa dokončila Eurovea, že nemáš sa ako dostať cez medzi tými mostami a takých miest, miest je obrovské množstvo v Bratislave. To isté, cyklotrasa na Košickej tu je už koľko? 10 rokov? Začína nikde, končí nikde. Cyklotrasa na Jiráskovej, Mamateyovej, Šintavskej.... To isté aj nová cyklotrasa na Hany Meličkovej a Molecovej, na Lamačskej ceste... Kľudne si pozri mapu na stránke Cyklokoalície. Väčšina tých trás má cez cca 10 rokov a viac a vidíš niekde, že by sa spájali? Nie. Vybuduje sa pár desiatok metrov cyklotrás uprostred ničoho a koniec.
Ike
Na Riazanskej predsa nešlo o cyklopruh a farbičky-čarbičky, ale o to, že tam boli enormne široké jazdné pruhy, ktoré pochopiteľne zvyšujú sebavedomie vodičov a ich pocit, že majú situáciu pod kontrolou, čo najčastejšie vedie k tomu, že a) prekračujú maximálnu povolenú rýchlosť a b) nedávajú pozor. Ono na dlhej rovnej širokej ceste ľahšie vodič podľahne pokušeniu ťukať do mobilu alebo vozidlového infotainmentu, prípadne obdivovať krátkosť minisukní na chodníku. A to môže byť problém ak v obytnej štvrti náhle vybehne dieťa, pes, človek, čokoľvek do jazdnej dráhy (hlavne ak sa rýchlosť a nepozornosť skombinujú).
V civilizovanom svete sa to rieši tým, že sa pozornosť vodiča umelo zvýši (psychologickými prvkami ako napríklad iný povrch [zvyčajne rovnaký ako chodník], šikany, čiary, zvuk) a možnosť porušovať maximálnu povolenú rýchlosť zníži (v princípe tými istými opatreniami).
Na Riazanskej sa k tomu pridáva ešte jeden aspekt a to je kolmé státie do relatívne frekventovanej cesty, po ktorej jazdí MHD.
Esteticky to nevyzerá najlepšie, ale v princípe mesto úpravou na Riazanskej postupuje správne a sleduje logické ciele a keďže ostal pristor na cyklopruh, pridal sa aj ten.