Nie, mesto sa má snažiť aj spájať tie frclíky cyklopruhov postupne. Napríklad prepojenie Most Apollo - Starý most cez Euroveu, ľudia na to tlačia od 2009, odkedy sa dokončila Eurovea, že nemáš sa ako dostať cez medzi tými mostami a takých miest, miest je obrovské množstvo v Bratislave. To isté, cyklotrasa na Košickej tu je už koľko? 10 rokov? Začína nikde, končí nikde. Cyklotrasa na Jiráskovej, Mamateyovej, Šintavskej.... To isté aj nová cyklotrasa na Hany Meličkovej a Molecovej, na Lamačskej ceste... Kľudne si pozri mapu na stránke Cyklokoalície. Väčšina tých trás má cez cca 10 rokov a viac a vidíš niekde, že by sa spájali? Nie. Vybuduje sa pár desiatok metrov cyklotrás uprostred ničoho a koniec.
Nikdy ma neprestáva udivovať, aké majú niektorí dlhodobí diskutéri obrovské medzery v elementárnej problematike dopravy, ktorá sa jednoducho musí na nich nalepiť, ak toto fórum čítajú aspoň 3x týždenne.
Na Riazanskej predsa nešlo o cyklopruh a farbičky-čarbičky, ale o to, že tam boli enormne široké jazdné pruhy, ktoré pochopiteľne zvyšujú sebavedomie vodičov a ich pocit, že majú situáciu pod kontrolou, čo najčastejšie vedie k tomu, že a) prekračujú maximálnu povolenú rýchlosť a b) nedávajú pozor. Ono na dlhej rovnej širokej ceste ľahšie vodič podľahne pokušeniu ťukať do mobilu alebo vozidlového infotainmentu, prípadne obdivovať krátkosť minisukní na chodníku. A to môže byť problém ak v obytnej štvrti náhle vybehne dieťa, pes, človek, čokoľvek do jazdnej dráhy (hlavne ak sa rýchlosť a nepozornosť skombinujú).
V civilizovanom svete sa to rieši tým, že sa pozornosť vodiča umelo zvýši (psychologickými prvkami ako napríklad iný povrch [zvyčajne rovnaký ako chodník], šikany, čiary, zvuk) a možnosť porušovať maximálnu povolenú rýchlosť zníži (v princípe tými istými opatreniami).
Na Riazanskej sa k tomu pridáva ešte jeden aspekt a to je kolmé státie do relatívne frekventovanej cesty, po ktorej jazdí MHD.
Esteticky to nevyzerá najlepšie, ale v princípe mesto úpravou na Riazanskej postupuje správne a sleduje logické ciele a keďže ostal pristor na cyklopruh, pridal sa aj ten.
"čo na tom, že sa zo žiadnej nenapája a ani nikam nepokračuje"
To majú naraz uzavrieť, rozkopať a premaľovať celé mesto aby v jednom momente vznikla sieť? Či ako si to predstavuješ?
Dvojitá šípka je zrušená, keďže tá značka nič neregulovala - prikázaný smer obchádzania sa má používať iba vtedy, ak sú fyzicky na výber dve možnosti obchádzania, ale je potrebné vodičom prikázať, aby použili iba jeden z nich. Inak sa používajú smerovacie dosky.
Ak je už zrušená aj, keď netuším prečo lebo jej osadenie je na mnohých miestach stále vedia použiť dva stĺpiky a šípky dve. Pre každý smer jednu. Vždy by to bolo lepšie riešenie ako je tam teraz.
Žijeme vo svete, kde to už vymysleli, otestovali a funguje to. To len na Slovensku sa vymýšľa koleso a tvrdí sa, že sa to tak robí aj v zahraničí, pritom sa to tak nerobí, ale keďže že vraj 80% Slovákov nikdy nevycestovalo za hranice, ako sa môžu presvedčiť, že či to je, alebo nie je pravda?
Zaujímavé, že na takéto blbosti sa peniaze nájdu. Čo bolo zlé na pôvodnom riešení tej ulice? Stačilo obnoviť stredovú čiaru a hotovo. Naozaj je tam až taká hustá premávka, že je potrebné kvôli bezpečnosti vyznačovať pruh pre cyklistov? Veď cyklista môže ísť aj po ceste, na ktorej cyklopruh vyznačený nie je a mne osobne pôvodná verzia prišla bezpečnejšia ako tento skvost, kde mám ísť na bicykli medzi dvoma jazdnými pruhmi (aj keď ten pravý je len "napájač parkoviska").
Samozrejme umiestnený na ostrovčeku. Ale zamestnanci chránenej dielne vedia o dopravných zariadeniach iba toľko, čo majú napozerané z cestičkového koberca vo svojej detskej izbe.
V civilizovanej Viedni napríklad by bola pri odbočke na parkovisko použitá prerušovaná čiara, aby vozidlá nebúrali do ostrovčeku na konci odbočky. https://maps.app.goo.gl/7xNhVL58mMDLgDXR8?g_st=ac
Tu teda prerušovaná čiara je, ale smeruje rovno do toho stĺpika. Vo Valloslave už čiary nie sú vôbec, alebo sú namaľované obrubníky na bielo ako v sovietskom zväze, alebo sú čiary na jednej osi s obrubníkmi.
Neviem kde zobral Vallo týchto postihnutých plánovačov. Je to fascinujúce. . Ale oni majú ešte gule tie svoje postihnuté výtvory na Vazovovej a inde prezentovať ako úspechy dokonca aj v zahraničí, za potlesku sympatizantov sekty.
Takýto žltý pás sa má používať len pri dočasnej úprave premávky (to napokon vyplýva aj z jeho farby, keďže žltá farba sa používa na dočasné vodorovné značenie, nie trvalé)
Tak tam dáš 2 značky jedna odkazuje na jednu stranu, druhá na druhú. Kedysi existovala aj rozvetvená značka.
V každom prípade, zase to vyzerá, že zase niekto odflákol návrh a tu vidno výsledok. Cyklopruh máme, čo tam po zvyšku. Samozrejme, je aj možnosť, že šofér, čo to spôsobil sa mohol vyhýbať zrážke s iným vozidlom
Ďalší čo sa vyjadruje a neprečíta si čo som písal. Presne túto smerovaciu dosku som v tom linku v príspevku pre David11, odzdrojoval ako náhradu za tú zrušenú C4c.
Ako som tak dneska počul, tak bolo zrušené doplňujúce hlásenie, že zastávka je na znamenie. Ostal už len všeobecný oznam za vybranými zastávkami, že všetky zastávky autobusov a trolejbusov sú na znamenie.
Áno tá existuje a k tej som sa ja nevyjadroval. A ako tam tú značku chceš aplikovať, keď smer obchádzania je povolený aj vpravo aj vľavo, ale značka prikazuje iba jeden smer obchádzania. Však by si znemožnil využívať jeden z tých pruhov.
Ako som už písal druhému, tak modrá kruhová značka s rozvetvenými šípkami dole hlavou už neexistuje a teda ťažko ju použijú. Takže sa jej zbytočne dožaduješ. Čo sa používa som uviedol v tom linku príspevku.
Hodnotiť šírku pruhu cez fotku, ktorá vypadá ako keby bola robená cez dno zavaraninového poháru je dosť neobjektívne. A už vôbec to nie je objektívne ak si tým miestom po úprave ešte ani nešiel. Takže sme iba u dojmológie o tom či sú alebo nie sú tie pruhy dostatočne široké.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
bobitwo