Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: bobitwo #252782:
Áno tá existuje a k tej som sa ja nevyjadroval. A ako tam tú značku chceš aplikovať, keď smer obchádzania je povolený aj vpravo aj vľavo, ale značka prikazuje iba jeden smer obchádzania. Však by si znemožnil využívať jeden z tých pruhov.
Reply on: Klepeto #252781:
Šírku hodnotím len na základe pomeru šírky auta k šírke pruhu, čo som tam videl fotky. Šírku auta vieš zistiť predsa pomerne ľahko.

Značka č.212 Prikázaný smer obchádzania - stále existuje.
Reply on: bobitwo #252780:
Ako som už písal druhému, tak modrá kruhová značka s rozvetvenými šípkami dole hlavou už neexistuje a teda ťažko ju použijú. Takže sa jej zbytočne dožaduješ. Čo sa používa som uviedol v tom linku príspevku.
Hodnotiť šírku pruhu cez fotku, ktorá vypadá ako keby bola robená cez dno zavaraninového poháru je dosť neobjektívne. A už vôbec to nie je objektívne ak si tým miestom po úprave ešte ani nešiel. Takže sme iba u dojmológie o tom či sú alebo nie sú tie pruhy dostatočne široké.
Reply on: Klepeto #252775:
Máš technické normy, kde máš všetko určené, minimálne šírky cesty, polomery oblúkov, ako to má byť značené, aké musia byť rozhľadové v uhly a vzdialeností atď.

Hlavne, už od pohľadu keď sa pozriem, tak to nespĺňa normu. Na začiatku máš mať modrú kruhovú značku, že z ktorej strany to má ísť. Ďalšia vec, nešiel som tade ešte, ako to spravili, ale minimálna šírka pruhu je 2,5m, ak tade jazdí MHD, či nákladné vozidlá tak šírka pruhu je 3m. Od prekážky v podobe obrubníka napríklad, máš ďalšieho 0,5m. Keď sa pozriem na tú fotku, a vidím to auto v diaľke, tak pocitovo tam určite ten pruh od stredu po ten plastový obrubník nemá 3,0m, resp. 3,5m. Tak isto, norma nedovoľuje také tenké obrubníky a tak vysoké. Ak chceš mať taký obrubník, má mať aspoň 0,5m na šírku. Ak tam chceš mať niečo také široké, ako tam je teraz, máš použiť niečo podobné ako je v prílohe. Takže žiaľ, mesto znova ukazuje, že robí chyby, ktoré by spravil človek na výške, čo sa len učí navrhovať mestské komunikácie (šírku komunikácie a bezpečný odstup od prekážky zvládne už aj ten študent na začiatok dodržať).

PS. Namiesto tých červeno-bielych šípok ak sa ti nepáčia, môžeš použiť aj niečo iné, napríklad rôznofarebné stĺpiky (samostatne všetky jednej farby), môžu to byť v tvare tulipánov napríklad, ruže, majáku (tej stavby pri mori), alebo len obyčajné biele tyčky.
Reply on: david11 #252778:
Podľa toho ako je posunutý ten rozoberateľný obrubník tak do neho vrazilo auto, ktoré chcelo odbočiť na tú stranu s parkovacími miestami z protismeru. Pritom na vozovke má presne vyznačené VDZ, v ktorom mieste má odbočiť. Teda by ten stĺpik aj obrubník krásne obišiel. Na to stačí dodržiavať značenie a venovať sa riadeniu. Pokiaľ ide zo strany pohľadu, tak tam má tiež dosť miesta na odbočenie do tej jednosmerky. Ten stĺpik má reflexné prvky, ktoré sú vidieť aj za tmy.
Tu značku čo spomínaš už neexistuje a nepoužíva sa. Namiesto toho sa na takéto miesta už aplikujú smerovacie dosky. Postupne sú tie značky čo si uviedol nahrádzané po meste za tie smerovacie dosky.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_dopravn%C3%BDch_zna%C4%8Diek_na_Slovensku#/media/S%C3%BAbor:702-30_Smerovacia_doska_(%C5%A1rafovan%C3%A1,_neutr%C3%A1lna_orient%C3%A1cia,_1000_x_250_mm).svg
Reply on: Klepeto #252775:
Ak ideš večer počas dažďa tak ten mikrostĺpik prehliadneš ani nevieš ako.
Mali na začiatku tohto úseku vybudovať ostrovček aj s výrazným stĺpikom na vrchu opatreným kruhovou značkou C4c"prikázaný smer obchádzania vpravo i vľavo".
Reply on: Mopy #252776:
Lebo mesto mešká s projektom ako pri každej takejto stavbe. Takže ťažko môžeme očakávať nejaké skĺbenie developmentu s infraštruktúrnym projektom. A developer nebude posúvať výstavbu iba preto, že jehoVallovisti majú vo všetkom čoho sa chytia veľký sklz. V Petržalke stavajú na zelenej lúke, no mesto vyše roka meškalo s projektom. V tomto náročnejšom urbanizovanom prostredí je projektová príprave ešte komplikovanejšia. Ale, že by sa nerobilo dopredu nič sa nedá povedať. Hlavne J@T urobí už priestorovú rezervu popred svoje developmenty ako to je vidieť v druhej etape Eurovei, tak to bude riešene aj popri D.Y.
Reply on: david11 #252774:
@David11 - to je dalsia stranka veci.. Etapovane to bude, a prepdokladam, ze ak sa to zacne robit, tak krizovatka Kosicka/Prievozska sa bude musiet stihnut cez letne prazdniny..
Je jasne, ze to bude divoke hodne, ked to zacnu robit, uzavierky, obchadzky apod.

Len nerozumiem, ked vedia ako sa zmeni lokalita a zahusti (teraz narazam na Pristavnu, okolie Eurovei a aj Kosicka), preco uz pocas vystavby/prestavby lokality po byvalych priem budovach sa nebuduje elektrickova trat a v spolupraci s developerom ak by sa dohodli.. To iste aj planovane Lido..

Skoda ze tu prevlada : opravime, o tyzden zas rozkopeme, lebo daco dalsie treba (a/lebo sme zabudli?)..

Reply on: Mikimaus #252768:
Aké tupelo musí byť vodič, keď je mu málo takáto šírka jazdného pruhu?
Tak nech navštívi očného alebo rovno odovzdá vodičské oprávnenie. Lebo toto môže nevidieť iba ten, čo sa nevenuje riadeniu. A gro týchto nehôd, lebo obrubník si spôsobujú tí vodiči sami. Nevedia používať volant, križovatky režú do protismeru a potom sa čudujú ak je niekde ostrovček a podobne, že ho trafia, lebo nevedia vojsť do jazdného pruhu. Narobili by sa s volantom ak by ho mali používať na to na čo je.
Reply on: Mopy #252773:
Pri rýchlosti výstavby na "lúke" v Petržalke si neviem predstaviť to tempo v zastavanej časti mesta.
Reply on: gejza #252759:
Cital som to, niekotri ludia su zvlastni, ochrankarka zelene, sak ked dokazali presadit stromy na Kollarku, tak mozu aj tu.. Ak je strom zdravy, presadit, ak chory a ma to zratane, vyrubat..

Obratisko - za to som vsetkymi 10mi, to bude napomocne na vsetky smery (pokial sa nestane mimoriadnost v nom).

Po dnesnom ranu, ked som siel 50kou z Dulaku smer AuPark, tak ta elina je, ze uz vcera bolo neskoro. Ono to velmi pomoze nie len tejto lokalite..

Vzhladom na aktualne upravy na Nivach smer 29AUG a Dunajska, bude elina best. To co vznika na zastavke Autobus stanica smer Culenova, Karadzicka, a centrum mesta 29A,Dunajska. To je cisty chaos a ked si predstavim Vianocne obdobie, ked sa budu trepat vsetci do podzemenych garazi a von, nechem vidiet ako bude cele okolie paralyzovane a upchate.. 😐
Reply on: zakaznik #252771:
Určite tam chýbajú vodiace šípky v oboch smeroch ako súčasť vodorovného značenia.
Aj na Račianskej pred Figarom nainštalovali znova spomalovač v ľavom pruhu no pozabudli pred ním namaľovať vodiacu šípku pre ľavé odbočenie, aby každému včas doplo, že je zrazu v odbočovacom pruhu bez pokračovania rovno.
Reply on: Miro #252769:
Podľa chránenej dielne platí ta značka jednosmerky pre parkovisko.
Reply on: Mikimaus #252768:
Členovia satanistickej sekty budú dnes oslavovať ďalšie poškodené vozidlo.

Na tom obrubníku boli už predtým hneď na začiatku výrazné stopy pneumatík, aj keď ešte nebol odtrhnutý
Reply on: Mikimaus #252768:
Tam je cyklopruh medzi dvoma súbežnými jazdnými pruhmi? A tá ulica je podľa dopravnej značky jednosmerná? 😱
Bariera na Riazanskej dlho nevydrzala 😁
Reply on: Mrtn #252765:
Už vo velmi malom. Minule tu napísali 2 vozidlá a na další deň ani v jednom už steré hlásenie nebolo....
Reply on: 810zssk #252763:
A čo ak niekto nevidí? Alebo ak nefunguje displej? Alebo je displej vpredu a človek vzadu? Nie každý pozná Bratislavu...
Vedel by mi niekto aspoň cca povedať, v akom % vozidiel so starými palubákmi ešte hlási p. Tvarožková?
Reply on: 810zssk #252763:
Stačilo by, aby sa to zobrazovalo medzi oznamami na infodispleji. Hlásiť to netreba.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.