Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #252803:
Otázka je, či má zmysel pripravovať prepojenie Račianskej a Vajnorskej riadiály, kým nebude jasné, či sa zachová Filiálka a trať k nej a ak áno, v akej podobe (povrchovo/podzemne)
Reply on: zakaznik #252802:
Tu máš jeden príklad z Nemecka (ktoré sa v oblasti dopravného značenia určite dá považovať za civilizovanú krajinu): https://maps.app.goo.gl/hvD5fnun8d18YYpg7

V obci sa okrajové čiary spravidla nepoužívajú, keďže ich nahrádzajú práve obrubníky a obdobné fyzické okrajové prvky.
Reply on: MatejBA #252803:
Prezradím ti jedno tajomstvo. Keď hráš Cities Skylines, tak si na to sám a kým sa hrajkáš v jednej časti mapy, v druhej ti to môže skolabovať.

Na meste máš ale viac zamestnancov a kým niekto si môže "čarbať cestičky", iný môže pripravovať podklady k rozširovaniu dráh. Dokonca by asi veľmi nefungovalo, keby oddelenie správy komunikácií projektovalo električkové trate.
Reply on: Ike #252798:
Ked uz, tak mesto malo namiesto kravin a omalovaniek tam napriklad zacat pripravovat prepojenie Racianskej a Vajnorskej radialy napriklad aj polozenim kolajnic a upravou celej ulice.

Ak si mozu carbat cyklocesticky od nikial nikam, tak mozu polozit aj kolajnice na tom kusku, aby ludi pripravili a dokoncit prepojenie trati napriklad v ramci rekonstrukcii radial. To by malo vacsi uzitok ako toto hrajkanie sa na Cities Skylines sucasnym vedenim.

EDIT: Alebo ked uz chcu malovat, preco tam radsej nespravili bus pruh, ked to je take velke a nevyuzite? To pomoze viac ludom ako pruh pre pumpickarov.
Reply on: Ike #252798:
Rád by som si pozrel príklady, kde inde vo svete stavajú do vozovky stĺpiky a/alebo protitankové zátarasy do jednej osi s čiarou vyznačujúcou jazdný pás.

Mám pocit, že keby tam primátor prišiel a vys... by sa na vozovku, tak stále by sa našli ľudia, čo by na to povedali: Esteticky to síce nevyzerá najlepšie, ale sleduje správne ciele.
Reply on: Viko #252797:
Samozrejme ju budovať postupne čiže pripájať nové úseky na už vybudované.
Reply on: Viko #252797:
Nie, mesto sa má snažiť aj spájať tie frclíky cyklopruhov postupne. Napríklad prepojenie Most Apollo - Starý most cez Euroveu, ľudia na to tlačia od 2009, odkedy sa dokončila Eurovea, že nemáš sa ako dostať cez medzi tými mostami a takých miest, miest je obrovské množstvo v Bratislave. To isté, cyklotrasa na Košickej tu je už koľko? 10 rokov? Začína nikde, končí nikde. Cyklotrasa na Jiráskovej, Mamateyovej, Šintavskej.... To isté aj nová cyklotrasa na Hany Meličkovej a Molecovej, na Lamačskej ceste... Kľudne si pozri mapu na stránke Cyklokoalície. Väčšina tých trás má cez cca 10 rokov a viac a vidíš niekde, že by sa spájali? Nie. Vybuduje sa pár desiatok metrov cyklotrás uprostred ničoho a koniec.
Reply on: 3pa3ck3 #252796:
Ako neregulovala? Doteraz sú osadené na X kruháčoch, kde je súčasťou pri výjazde aj ostrovček, aby si na neho nevybehol.
Nikdy ma neprestáva udivovať, aké majú niektorí dlhodobí diskutéri obrovské medzery v elementárnej problematike dopravy, ktorá sa jednoducho musí na nich nalepiť, ak toto fórum čítajú aspoň 3x týždenne.

Na Riazanskej predsa nešlo o cyklopruh a farbičky-čarbičky, ale o to, že tam boli enormne široké jazdné pruhy, ktoré pochopiteľne zvyšujú sebavedomie vodičov a ich pocit, že majú situáciu pod kontrolou, čo najčastejšie vedie k tomu, že a) prekračujú maximálnu povolenú rýchlosť a b) nedávajú pozor. Ono na dlhej rovnej širokej ceste ľahšie vodič podľahne pokušeniu ťukať do mobilu alebo vozidlového infotainmentu, prípadne obdivovať krátkosť minisukní na chodníku. A to môže byť problém ak v obytnej štvrti náhle vybehne dieťa, pes, človek, čokoľvek do jazdnej dráhy (hlavne ak sa rýchlosť a nepozornosť skombinujú).

V civilizovanom svete sa to rieši tým, že sa pozornosť vodiča umelo zvýši (psychologickými prvkami ako napríklad iný povrch [zvyčajne rovnaký ako chodník], šikany, čiary, zvuk) a možnosť porušovať maximálnu povolenú rýchlosť zníži (v princípe tými istými opatreniami).

Na Riazanskej sa k tomu pridáva ešte jeden aspekt a to je kolmé státie do relatívne frekventovanej cesty, po ktorej jazdí MHD.

Esteticky to nevyzerá najlepšie, ale v princípe mesto úpravou na Riazanskej postupuje správne a sleduje logické ciele a keďže ostal pristor na cyklopruh, pridal sa aj ten.
Reply on: david11 #252794:
"čo na tom, že sa zo žiadnej nenapája a ani nikam nepokračuje"
To majú naraz uzavrieť, rozkopať a premaľovať celé mesto aby v jednom momente vznikla sieť? Či ako si to predstavuješ?
Reply on: david11 #252795:
Dvojitá šípka je zrušená, keďže tá značka nič neregulovala - prikázaný smer obchádzania sa má používať iba vtedy, ak sú fyzicky na výber dve možnosti obchádzania, ale je potrebné vodičom prikázať, aby použili iba jeden z nich. Inak sa používajú smerovacie dosky.
Reply on: Klepeto #252786:
Ak je už zrušená aj, keď netuším prečo lebo jej osadenie je na mnohých miestach stále vedia použiť dva stĺpiky a šípky dve. Pre každý smer jednu. Vždy by to bolo lepšie riešenie ako je tam teraz.
Reply on: TomJ #252791:
Predsa starým riešením si nemôžeš zapísať rozšírenie počtu cestičiek pre cyklistov.. 😉 čo na tom, že sa zo žiadnej nenapája a ani nikam nepokračuje..
#252789
Skús si prečítať aj text, hlavne to PS:

#252790
Nikto nedrží všetky normy a značky v hlave, ale isto musí existovať značka, čo upozorňuje, že treba obísť prekážku z oboch strán

pár príkladov zo zahraničia, ako môže vyzerať cyklotrasa, na čo sa odvolávajú z Cyklokoalície, že v Holandsku to tak robia:
https://maps.app.goo.gl/7G4x27jJu5Z91wWU7
https://maps.app.goo.gl/zzHSN8sRBFxP1Wz36
https://maps.app.goo.gl/AdHgEimJc6pyy7BQ7
Tu je príklad z Paríža
https://maps.app.goo.gl/Zv9CrrB2mccX9cWk9
https://maps.app.goo.gl/MrL865t9K4FPWHv8A - príklad zo stĺpikmi, pekne viditeľné, čistý dizajn, nič extra drahé
https://maps.app.goo.gl/i6PxJnFQgwfScsDQ8 - najznámejšia Parížska ulica, 6 prúdovka a stačia len ozaj symbolické obrubníky, dokonca skosené nábehy
Londýn
https://maps.app.goo.gl/9qfxbctbJDjZd9U38
https://maps.app.goo.gl/39hneEF5sC4s5o8U7 mnou sponínané riešenie, tie plastové kocky a tyčky
https://maps.app.goo.gl/M5VUu4bCFstDCaFAA
https://maps.app.goo.gl/1tyonfiS9oF5aLaJ8 ako sa napríklad dajú riešiť zastávky
https://maps.app.goo.gl/AkA3q8JrDRYEgVKf6
https://maps.app.goo.gl/qf8u61niZeLrX2qM6 značka upozorňujúca na ostrovček aj tu https://maps.app.goo.gl/BbPHJNj98ZSsiXak7
Barcelona
https://maps.app.goo.gl/mBmVRWYy6AB2X8Wu9
https://maps.app.goo.gl/UYTxcb9hyM7VQiU76
Malorka
https://maps.app.goo.gl/ZiJvFajb4WhTd7g18 nejak takto sa mohli inšpirovať nábrežím s cyklotrasou
https://maps.app.goo.gl/qyvrYAuVDL8cJbw77
Viedeň - nech sa nemusí ďaleko cestovať
https://maps.app.goo.gl/Cs37VQXh2WyXZuKV6 - ako môžu žiť bez obrubníkov medzi autami a cyklistami?
https://maps.app.goo.gl/RaQPxJCBfVaWPUyy9

Žijeme vo svete, kde to už vymysleli, otestovali a funguje to. To len na Slovensku sa vymýšľa koleso a tvrdí sa, že sa to tak robí aj v zahraničí, pritom sa to tak nerobí, ale keďže že vraj 80% Slovákov nikdy nevycestovalo za hranice, ako sa môžu presvedčiť, že či to je, alebo nie je pravda?
triskaidekafobia

triskaidekafobia

Ahoj, keď sa rekonštruovali zastávky na Račianskej, nehovorilo sa, že pribudnú aj elektronické tabule? Čo s tým je?
Reply on: Mikimaus #252768:
Zaujímavé, že na takéto blbosti sa peniaze nájdu. Čo bolo zlé na pôvodnom riešení tej ulice? Stačilo obnoviť stredovú čiaru a hotovo. Naozaj je tam až taká hustá premávka, že je potrebné kvôli bezpečnosti vyznačovať pruh pre cyklistov? Veď cyklista môže ísť aj po ceste, na ktorej cyklopruh vyznačený nie je a mne osobne pôvodná verzia prišla bezpečnejšia ako tento skvost, kde mám ísť na bicykli medzi dvoma jazdnými pruhmi (aj keď ten pravý je len "napájač parkoviska").
Reply on: bobitwo #252788:
Myslím, že sa po novom používa toto
https://maps.app.goo.gl/5pYuSYjSjGW99gTN7?g_st=ac

Samozrejme umiestnený na ostrovčeku. Ale zamestnanci chránenej dielne vedia o dopravných zariadeniach iba toľko, čo majú napozerané z cestičkového koberca vo svojej detskej izbe.

V civilizovanej Viedni napríklad by bola pri odbočke na parkovisko použitá prerušovaná čiara, aby vozidlá nebúrali do ostrovčeku na konci odbočky.
https://maps.app.goo.gl/7xNhVL58mMDLgDXR8?g_st=ac

Tu teda prerušovaná čiara je, ale smeruje rovno do toho stĺpika. Vo Valloslave už čiary nie sú vôbec, alebo sú namaľované obrubníky na bielo ako v sovietskom zväze, alebo sú čiary na jednej osi s obrubníkmi.

Neviem kde zobral Vallo týchto postihnutých plánovačov. Je to fascinujúce. . Ale oni majú ešte gule tie svoje postihnuté výtvory na Vazovovej a inde prezentovať ako úspechy dokonca aj v zahraničí, za potlesku sympatizantov sekty.
Reply on: bobitwo #252780:
Takýto žltý pás sa má používať len pri dočasnej úprave premávky (to napokon vyplýva aj z jeho farby, keďže žltá farba sa používa na dočasné vodorovné značenie, nie trvalé)
Reply on: Klepeto #252783:
Tak tam dáš 2 značky jedna odkazuje na jednu stranu, druhá na druhú. Kedysi existovala aj rozvetvená značka.

V každom prípade, zase to vyzerá, že zase niekto odflákol návrh a tu vidno výsledok. Cyklopruh máme, čo tam po zvyšku. Samozrejme, je aj možnosť, že šofér, čo to spôsobil sa mohol vyhýbať zrážke s iným vozidlom
Reply on: Klepeto #252786:
Ok, sorry, na ten link som fakt neklikol. Beriem späť.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.