práve som mal debatu s kamošom a len by som chcel či niekto náhodou nevie, ktoré SOR NB18ky majú displeje inštalované len na tie Red Bull reklamy. Je možné že to tak fičí aj v iných vozidlách ale zatiaľ som to postrehol len vo veľmi malej skupine NB18 a chcel by som vedieť nejaký presný počet. Ďakujem
Takže budeme mať dunivú pomalodráhu, kde sa MOŽNO bude jazdiť 40 km/h, ale iba chvíľku, keď sa vodič "zabudne", ináč to bude 35 km/h. Dôvod pre pomalú jazdu? Sťažnosti na hluk a dunenie. Hygienik to zariadi. Mesto? To trať preberie v akomkoľvek stave a bude jazdiť aj bez kolaudácie. Skúsenosť s tým už má.
A tieto ceny čo tu náhodne strielaš si aj prepočítal že čo by spravili s tržbami, aký by mali dopad na cestujúcich a podobne?
Lebo jasné, každý vieme nakresliť akýkoľvek ľúbivý model (ja navrhujem len jednu zónu a nech to stojí 4€, bum!), ale podstatou existencie tarifného systému je vybrať peniaze na prevádzku verejnej dopravy. Z druhej strany si potom zas limitovaný nejakou maximálnou výškou cestovného ktorá je akceptovateľná.
Predmetom mojej kritiky teda nie je jedna konkrétna cena z tvojho návrhu, ale celý prístup náhodne generovaných čísel bez chápania súvislostí. Ak zväčšíš zóny tak tí ľudia dnes platiaci rôzne sumy budú dnes zrazu platiť rovnakú sumu. Čo s tým môžeš spraviť je:
a) Novú cenu nastaviť niekde v strede, teda niekto platí viac, niekto menej.
b) Novú cenu nastaviť na spodnej hranici = tržby budú nižšie, ale potreba dotácie vyššia.
c) Novú cestu nastaviť na hornej hranici = tržby budú vyššie, ale niektorým cestujúcim výrazne cestu predražíš.
Vo všetkých troch prípadoch platí že spomínané efekty budú o to väčšie o koľko viac si zóny zväčšil. Napr. ak by sme sa bavili o znížení počtu zón o polovicu, tak ten rozptyl cenových pásiem ktoré zlučuješ bude niekde okolo 30-50 centov (dnešný rozdiel v cene jednej zóny navyše). Ak buldozérom zrušíme všetky zóny a necháme len jednu, zrazu je rozptyl s ktorým sa musíme vyrovnať 3.80€ (rozdiel medzi sieťovým a dvojzónovým CL).
Moja kritika je v tom že tak ako BID pôvodne zóny nakreslila príliš malé (čo už asi aj oni chápu, keďže v neexistujúcej tarifnej reforme spustenej pred dvomi rokmi sa so zväčšením zón rátalo), tak tvoj návrh letí do druhého extrému kde by tie dopady boli príliš veľké.
A kolko razy v zivote tade pojde viac ako 60 v oblukoch ? Neverim ze obluk bude mat povolenu viac ako 50tku - hlavne ten pri Zrk.haji z centra. Otazne je naco potom davali maximalku ci len pre papiere a publikum ?
Z toho videa mám pocit, že električka vôbec nie je v oblúku naklopená a pri rýchlostných jazdách (asi 80 km/h) to vyzerá, aj keď je to slabo vidno, že tam nie sú ani prechodnice! To vážne?! Hlavne, že je to celé zaliate v betóne a dali tam žliabkové koľajncie. Ale nejaká geometria pre pohodlnú a plynulú jazdu vyššou rýchlosťou tam veruže asi nie je.
Ak to tam naozaj bude bez prechodníc a prevýšenia, tak si to iné, než vulgarizmy, nezaslúži.
Cisla som pouzil aby to sedelo pre predstav/porovnanie, ako to je teraz + ak by sa eventualne pripojil TTSK. Ak si chces zvysovat zlc niecim, co som zbuchal za 2 minuty vo Photoshope, nech sa paci, branit ti nebudem
Co sa tyka cien je to dvojsecna zbran. Priklady, co som dal (z najvacsich miest do inych) su vyssie, to ano, preto som ich aj napisal. Zaroven by sa tym dalo dobre zakryt potrebne navysenie cien.
Ale zase mnohym ludom by aj klesla cena, kedze v ramci Velkej Zony by si platil iba €1, kde ine trasy mozu byt od €1,1 do €3 (od 2 do 6 zon, co som nasiel).
Zaroven by si mohol motivovat ludi napriklad pouzivat aplikaciu (kde by si mohol dat trebars aj 20% dole [Bratislava - Malacky: €4 vs €3,60, Bratislava - Pezinok: €3,20 vs €2,50, Bratislava - Senec: €3,20 vs €3) a kupit PCL, ktory by naopak nemusel ist hore, resp. zredukovanie zon by sa dalo nastavit tak, aby neboli v priemere drahsie.
Toto bude s prehľadom najväčšia momotina akú toto fórum kedy videlo a to už je čo povedať Za toto by ťa cestujúci defenestrovali.
Počet zón v IDS BK je naozaj nezmyselne veľký ale zas drbnúť polovicu okresu do jednej zóny je tiež sranda (btw, ľudia necestujú len z/do BA). Ono to ide keď máš nízke cestovné (ako v Luxembursku pred bezplatnou dopravou, kde mali lístky na buď 2 hod alebo 24 hod s rozdielom 2€ vs 4€), ale nie tak že tuto zvýšim cenu z 2.50€ na 4.00€ (+60%) "ale bude to výrazne prehľadnejšie".
Inak oceňujem že si vymyslel systém s 12 zónami ale trojcifernými číslami zón Čo nás privádza k blbému riešeniu IDS BK kde niekomu nestačilo 700 čísel zón v rozsahu 300-999 a just tam bolo treba použiť aj tú dvestovku v mene nejakého systému o ktorom nikdy žiaden cestujúci nebude chyrovať.
Ursinyho -> Beseda
Išiel som pred rokom a pol okolo a Beseda bola evidentne vyprázdnená, takže môžu po nej pomenovať zastávku. Spomínam to preto, lebo sa pamätám, ako vodiči častokrát ohlasovali zastávky podľa vlastnej predstavivosti - a tak bola "Beseda", "Malinovského - pri YMCA" (vyslovené ako "...pri Imke") atď.
Mozno by bolo fajn to spravit nejak takto (schvalne som nedal 800 a 900 pre Rakusko/Madarsko, aby ostalo co najviac stoviek pre Slovensko).
Okresne mesta (pre MHD) vlastna rada = jednotna tarifa v mestach.
A nastavilo by sa co zona to €1 (plus cas, ale nechce sa mi to teraz vymyslat a ratat) mimo 100+101 ako dnes.
Bratislava: €1,50 (lacnejsie ako hodinovy, drahsi ako polhodinovy, "polovicny" priplatok za 101), hore z €1,10 resp. dole z €1,60
Malacky, Senec, Pezinok: €1
Bratislava - Malacky: €5, hore z €3,60
Bratislava - Pezinok: €4, hore z €2,50
Bratislava - Senec: €4, hore z €3
Vseobecne by jednorazove listky boli drahsie, ale bolo by to aj vyrazne prehladnejsie, a som si isty, ze niektore trasy by naopak zlacneli. Ale plnu analyzu v pondelok podvecer sa mi nechce robit
Číslovanie sa hlavne nemalo meniť. Aj tvoje rodné číslo, alebo orientačné číslo trvalého pobytu nemusí dávať zmysel a systém a napriek tomu ho máš celý život.
Presne. Tie pasma to je parodia na IDS . Este ze Bratislavu nerozdelili na 50 pasiem.
Ked pozeram tu mapu IDS BSK.
Nestacilo by rozdelit nejak takto ?
pasmo 201 - obce od BA po Malacky alebo Kuchynu
pasmo 202 - obce od Malaciek/ Kuchyne na sever
pasmo 501 - vsetky 5xx pasma
pasmo 601 - vsetky 6xx pasma
pasmo 701 - vsetky 7xx pasma
pasmo 801 - Rajka
pasmov 901 - Hainburg
Cancer