Reply on: MatejBA #252551:
Toto bude s prehľadom najväčšia momotina akú toto fórum kedy videlo a to už je čo povedať
Za toto by ťa cestujúci defenestrovali.Počet zón v IDS BK je naozaj nezmyselne veľký ale zas drbnúť polovicu okresu do jednej zóny je tiež sranda (btw, ľudia necestujú len z/do BA). Ono to ide keď máš nízke cestovné (ako v Luxembursku pred bezplatnou dopravou, kde mali lístky na buď 2 hod alebo 24 hod s rozdielom 2€ vs 4€), ale nie tak že tuto zvýšim cenu z 2.50€ na 4.00€ (+60%) "ale bude to výrazne prehľadnejšie".
Inak oceňujem že si vymyslel systém s 12 zónami ale trojcifernými číslami zón
Čo nás privádza k blbému riešeniu IDS BK kde niekomu nestačilo 700 čísel zón v rozsahu 300-999 a just tam bolo treba použiť aj tú dvestovku v mene nejakého systému o ktorom nikdy žiaden cestujúci nebude chyrovať.
Spomínam to preto, lebo sa pamätám, ako vodiči častokrát ohlasovali zastávky podľa vlastnej predstavivosti - a tak bola "Beseda", "Malinovského - pri YMCA" (vyslovené ako "...pri Imke") atď.
. Este ze Bratislavu nerozdelili na 50 pasiem.
MatejBA
Okresne mesta (pre MHD) vlastna rada = jednotna tarifa v mestach.
A nastavilo by sa co zona to €1 (plus cas, ale nechce sa mi to teraz vymyslat a ratat) mimo 100+101 ako dnes.
Bratislava: €1,50 (lacnejsie ako hodinovy, drahsi ako polhodinovy, "polovicny" priplatok za 101), hore z €1,10 resp. dole z €1,60
Malacky, Senec, Pezinok: €1
Bratislava - Malacky: €5, hore z €3,60
Bratislava - Pezinok: €4, hore z €2,50
Bratislava - Senec: €4, hore z €3
Vseobecne by jednorazove listky boli drahsie, ale bolo by to aj vyrazne prehladnejsie, a som si isty, ze niektore trasy by naopak zlacneli. Ale plnu analyzu v pondelok podvecer sa mi nechce robit