To som mal práve na mysli. Nerozumiem, prečo však KDI častokrát tvrdí, že nejaké riešenie zhorší plynulosť cestnej premávky a preto je nežiadúce. To mi príde ako celkom zastaralý a nie vždy správny názor, keďže niekedy je práve žiadúce, aby sa plynulosť premávky znížila (napr. v centre, pri školách, niektorých prechodoch pre chodcov,...). Napr. na tej Búdkovej by to mohlo podľa mňa zvýšiť bezpečnosť chodcov, keďže by tam autá jazdili pomalšie a navyše by nemuseli cestujúci vystupovať v oblúku.
Zaujímavé, že hoci cestujem pravidelne, nestáva sa mi to. Keď niekto stojí na zastávke, autobus zastaví. Keď dá znamenie, zastaví. Nezastavovanie druhého voza je problém, v tom by mali byť vodiči jasne vyškolení, že keď už tam niekto stojí, MUSÍ zastaviť aj druhý voz (lebo napr. prestup).
Problém s nezastavovaním je na zastávkach, kde zastavuje viacero rôznych liniek, takže ak by si jeden voz (linku) zrušil, tak by niekde potom chýbala obsluha. Takisto keby si zrušil dojazdy, tak by sa niekomu zbytočne skomplikovala cesta a vozidlo by išlo do depa zbytočne prázdne.
Tak zase je treba povedať, že ukrajinskí vodiči majú častokrát problém s porozumením jazyka a niekedy nepoznajú tunajšie "zvyklosti." Ako ich najväčší "problém" vnímam ich komunikáciu, kedy častokrát vôbec nevedia poradiť cestujúcim s nejakou zložitejšou otázkou. Slovenskí vodiči, aj keď niektorí neradi, vedia aspoň ako-tak poradiť, prípadne jasne informovať o odklone, zatiaľ čo ukrajinskí vodiči s tým mávajú problém, čo je, samozrejme, spôsobené aj tým, že sa v Bratislave tak dobre nevyznajú. Z toho vyplýva aj to, že niekedy napr. nevyčkajú na prípoj tam, kde majú, alebo zablúdia počas nejakého odklonu (to sa ale stáva aj ostatným vodičom). Každopádne je dobré, že aspoň trochu pomáhajú pokryť nedostatok vodičov MHD.
Ja mám pocit, že odkedy sú všetky zastávky na znamenie, tak sa problém s nezastavovaním druhého voza na zastávkach výrazne zhoršil. Pred zavedením všetkých zastávok na znamenie som sa s tým osobne stretol hlavne pri jazde nočných liniek smerom na Hl. st. alebo dojazdových spojov idúcich po rovnakej trase do vozovne (napr. 68 a 93 na Ľubovnianskej), kde to v oboch prípadoch nevadí, lebo spoje idú aj tak rovnakým smerom. Mne to príde, akoby si vodiči "zvykli," že nemusia zastaviť vždy a tak niekedy jednoducho nezastavia, keď vidia, že v zastávke stojí druhé vozidlo, obzvlášť keď im už končí služba ako v prípade tej 192.
Problém s chronickým nezastavovaním ako druhý voz bol aj v časoch, keď ich prepracovanosť bola menej vypuklá. To nie je o únave, to je v hlavách. Obzvlášť potešujúce to bolo pri večerných spojoch, keď to už jazdí redšie.
Mávanie na zastávkach na znamenie je zrušené už pár desaťročí, ten problém sa vyskytuje dlhodobo. Nikto netvrdí že vodič nepochybil, samozrejme že zastaviť mal a je v poriadku byť s tým nespokojný. Žiaľ sympatie ostatných si stratil vo chvíli keď si problém začal zhadzovať na Ukrajincov, pôvodcov každého zla na planéte.
akurát rozdiel odvtedy je v tom, že vtedy zastávka na znamenie - človek musel stopovať , zastávka na znamenie dnes - všetky sú na znamenie, akurát s tým rozdielom, že pokiaľ sa ide vystupovať z vozidla, stlačí sa tlačítko, ak stojí človek na zastávke, vozidlo má zastaviť, čiže človek nemusí mávať, tak neviem, niekto tomu nechce rozumieť ? veď je to tu jasne popisované - https://imhd.sk/ba/doc/sk/10006/Zastavky-na-znamenie
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
ján jánošík