Reply on: Papyr #24562:
nestvi ma, vo vysokoskolskych chemickych skriptach sa vsade zasadne pouzivaju "exotermicke" a "endotermicke" reakcie a pod.
a slovo endergonicky a exergonicky vyjadruje privod, resp. vystup energie, zatial co endotermicky resp. exotermicky vyjadruje privod resp. vystup tepla. Preto som si dovolil pouzit vseobecnejsi termin :)))
Myslím, že keby vybudovali trať tak v konečnom dôsledku ich to výjde lacnejšie ako hentaké busy. Ale je predpoklad, že pri veľkých dodávkach po celej Európe cena takéhoto vozidla klesne. Možno raz keď budú tieto technológie lacnejšie trolejbusom a autobusom v dnešnom ponímaní odzvoní a nahradia ich busy s akumulátromi, či práve s palivovými článkami. Spojí sa tak výhoda nezávislosti busov a čistoty trolembusov 

Vyber si.
Andy
Re #24424 J: Marianum, rovnako ako OLO ako mestska organizacia mala prebytok penazi, tak objednali zastavku, a tym sa peniaze trochu premiestnili do DPB. Dokonca OLO okrem OLO Bazova tusim zaplatilo aj za OLO Ivanska cesta, ale ta zastavka tusim bola hned zrusena, ak vobec bola.
Re #24437 fobust: Vrazdil by som
- nikde sa nehlasia priebezne zastavky, ani vonku ani vnutri, iba nasledujuca. Ale kedysi boli aj priebezne
- v akej aspon jednej elektricke je funkcne hlasenie zastavok? Raz som isiel nejakou 7112 tusim a hlasilo to jedinu vec, na L. Stura ked nastupili ludia, tak sa ozvalo "Konecna zastavka, prosim vystupte" To bolo vsetko.
- aby dojazdy brali cestujucich je rovnako mozne dat plastovu tabulu (No ano, zas by som bol napomenuty, ze to ide iba do zotmenia... Ako keby tie tabule neboli podsvietene...)
- Do vozovne neberu ludi vsetky 201, lebo posledna nie, pretoze "vodic nestiha vzdy sluzobak"