Určite by sa netvárili nadšene a určite by to pre ZSSK znamenalo nejaké sankcie. Len som chcel vedieť, čo si predstavuješ pod výrazom "by sa z toho len tak nedostali".
Pokojne by tie busy mohli mať pri svojom rozsahu aj ZSSK. Lebo tieto ich výluky z dôvodu podbíjania trasy sú ultimátny anti-zákaznícky element. Po všetkých stránkach.
Teraz ma napadlo, ako som raz išiel na trati BA-BB do reštauráku kdesi za Kozárovcami. Reštaurák prázdny, objednané jedlo. A keď som mal skonzumovanú asi 1/4, tak prišla sprievodkyňa a vraví "o 6 minút prestupujeme na náhradnú dopravu, viete o tom?" "mm, nie".
Vďaka. Predpokladám že pri takomto riešení si väčšina ľudí zvolí tie priame vlaky, nie tie s NAD. Hoci všeobecne preferujem lepší takt pred málo vlakmi vysokej kapacity, v tomto prípade by asi bolo lepšie zdvojit kapacitu vlaku čo ide až do Kútov.
Lenže ak nasadíš mestské autobusy, potrebuješ ich viac ak chceš dosiahnuť štandard sediaceho cestujúceho. Vo všeobecnosti by ambícia mala byť aby ľudia v medzimestskej doprave nestáli - ak už pre nič iné, tak kvôli bezpečnosti.
Samozrejme rozumiem aj tvojmu pohľadu optikou toho ako NAD u ZSSK vyzerá dnes. Ale stále sa mi úzke dvere a úzka ulička zdajú byť lepšie ako nutnosť za jazdy stáť.
V ideálnom svete by ZSSK, alebo nejaký jej partner mal flotilu kĺbových LE autobusov na účely výluk na tratiach s vysokým dopytom (či už je to hradenie regiovlakov okolo BA, alebo rýchlikov na južnom ťahu).
NAD je planovana v tejto prvej faze medzi Malackami a Zohorom za osobaky ktore maju od noveho GVD zacinat/koncit v Malackach.
(co je btw tiez riadna kravina, lebo pol hodinu po nich ma ist osobak po Kuty a cele to saskovanie s autobusmi a zachadzkou do Plav.Stvrtka velmi menej ako za pol hodinu nestihnu)
Rozumiem argumentom a sú logické. Len z praxe, keď si predstavím svoju poslednú NAD z dôvodu podbíjania trate medzi Ličartovcami a Drieňovskou Novou Vsou, tak teda mestský kĺbak by asi svoju prácu spravil lepšie ako Karosa LC 936. Jedna vec je vysokopodlažný nástup, druhá vec sú úzke dvere, ďalšia vec úzka ulička (nikdy som nevidel vodiča otvárať batožinové podpalubie), takže s kufrom na kolečkách je to radosť, buď zavadzia v uličke, alebo na sedadle. Cez úzke dvere sa pomaly nastupuje, takže celý výstupno-nástupný a nástupno-výstupný tetris trvá viac ako samotná jazda (v tomto prípade).
Nehovoriac o tom, že medzi Ličartovcami a Drienovskou Novou Vsou je to 4,9 km, čo je pre mestský autobus znesiteľné. Priznám sa, že som nepochopil, prečo tú NAD nepotiahli až do Prešova, čo by bolo 13,2 km, čím by väčšine osadenstva vlaku, ktorej destinácia bola Prešov, ušetrili nemálo času. Lebo celé rošády trvali celkovo 41 minút.
Mám interné presvedčenie, že keby tam namiesto troch Karos zastavili dva kĺbaky a potiahli sa do Prešova, že by to bolo oveľa znesiteľnejšie. Čím menej vozidiel, tým lepšie, už som zažil čakanie na "stratený" posledný autobus. O fuckerovi cyklistom nehovorím.
Doplatok do prvej triedy je možné si dať vrátiť, aj za časť úseku, ak v ňom nebola radená. Už som to v minulosti robil. Je to byrokratický proces nehodný tej sumy čo som potom dostal, ale išlo mi o princíp.
Tak neviem, ako by sa kompetentné inštitúcie tvárili na dlhodobú neochotu vracať časť cestovného za odrieknuté medzištátne vlaky. A neviem, ako to je v prípade zníženej kvality, ale keď raz namiesto pendolina v úseku Košice - Kráľova Lehota - Košice išla 861, tak ani cestujúcim v prvej triede s lístkom zakúpeným u zssk nič nebolo vrátené.
Ak si dobre pamätám, 120 zvládli bez NADiek, tak verím že to podobne bude aj tu.
Čo sa týka vhodných vozidiel, na hradenie vlakov na nosných linkách by boli najlepšie kĺbové LE vozidlá, ale tie na Slovensku prakticky nie sú. Určite sa mi nepáči ani idea mať tam mestské vozidlá.
S499.1023