Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #240574:
Lenže ak nasadíš mestské autobusy, potrebuješ ich viac ak chceš dosiahnuť štandard sediaceho cestujúceho. Vo všeobecnosti by ambícia mala byť aby ľudia v medzimestskej doprave nestáli - ak už pre nič iné, tak kvôli bezpečnosti.

Samozrejme rozumiem aj tvojmu pohľadu optikou toho ako NAD u ZSSK vyzerá dnes. Ale stále sa mi úzke dvere a úzka ulička zdajú byť lepšie ako nutnosť za jazdy stáť.

V ideálnom svete by ZSSK, alebo nejaký jej partner mal flotilu kĺbových LE autobusov na účely výluk na tratiach s vysokým dopytom (či už je to hradenie regiovlakov okolo BA, alebo rýchlikov na južnom ťahu).
Reply on: 810zssk #240565:
NAD je planovana v tejto prvej faze medzi Malackami a Zohorom za osobaky ktore maju od noveho GVD zacinat/koncit v Malackach.
(co je btw tiez riadna kravina, lebo pol hodinu po nich ma ist osobak po Kuty a cele to saskovanie s autobusmi a zachadzkou do Plav.Stvrtka velmi menej ako za pol hodinu nestihnu)
Reply on: 810zssk #240571:
Rozumiem argumentom a sú logické. Len z praxe, keď si predstavím svoju poslednú NAD z dôvodu podbíjania trate medzi Ličartovcami a Drieňovskou Novou Vsou, tak teda mestský kĺbak by asi svoju prácu spravil lepšie ako Karosa LC 936. Jedna vec je vysokopodlažný nástup, druhá vec sú úzke dvere, ďalšia vec úzka ulička (nikdy som nevidel vodiča otvárať batožinové podpalubie), takže s kufrom na kolečkách je to radosť, buď zavadzia v uličke, alebo na sedadle. Cez úzke dvere sa pomaly nastupuje, takže celý výstupno-nástupný a nástupno-výstupný tetris trvá viac ako samotná jazda (v tomto prípade).

Nehovoriac o tom, že medzi Ličartovcami a Drienovskou Novou Vsou je to 4,9 km, čo je pre mestský autobus znesiteľné. Priznám sa, že som nepochopil, prečo tú NAD nepotiahli až do Prešova, čo by bolo 13,2 km, čím by väčšine osadenstva vlaku, ktorej destinácia bola Prešov, ušetrili nemálo času. Lebo celé rošády trvali celkovo 41 minút.

Mám interné presvedčenie, že keby tam namiesto troch Karos zastavili dva kĺbaky a potiahli sa do Prešova, že by to bolo oveľa znesiteľnejšie. Čím menej vozidiel, tým lepšie, už som zažil čakanie na "stratený" posledný autobus. O fuckerovi cyklistom nehovorím.
Reply on: Ma178rek #240569:
Ani virtuálna tabuľa mi neukazuje krasňanské voze momentálne.
Reply on: Trammat #240567:
Už niekoľkokrát z KE po Krompachy, SNV išla súprava 460 namiesto pendolina.
Reply on: Ike #240568:
Málo sedačiek a všeobecne nevhodné usporiadanie pre medzimestskú prepravu. Je dôvod prečo sa to volá mestský autobus 🙂
Reply on: Trammat #240567:
Doplatok do prvej triedy je možné si dať vrátiť, aj za časť úseku, ak v ňom nebola radená. Už som to v minulosti robil. Je to byrokratický proces nehodný tej sumy čo som potom dostal, ale išlo mi o princíp.
Všetky tabule na KVD radiále neukazujú vysokopodlažné spoje .. predpokladám že obdobný problém je aj v meste...
Reply on: 810zssk #240565:
V čom vidíš pri mestských problém?
Reply on: S499.1023 #240563:
Tak neviem, ako by sa kompetentné inštitúcie tvárili na dlhodobú neochotu vracať časť cestovného za odrieknuté medzištátne vlaky. A neviem, ako to je v prípade zníženej kvality, ale keď raz namiesto pendolina v úseku Košice - Kráľova Lehota - Košice išla 861, tak ani cestujúcim v prvej triede s lístkom zakúpeným u zssk nič nebolo vrátené.
Reply on: 810zssk #240565:
Je vlastne na Slovensku aspoň nejaký LE kĺbový voz alebo vôbec žiadny?
Reply on: Ike #240557:
Ak si dobre pamätám, 120 zvládli bez NADiek, tak verím že to podobne bude aj tu.

Čo sa týka vhodných vozidiel, na hradenie vlakov na nosných linkách by boli najlepšie kĺbové LE vozidlá, ale tie na Slovensku prakticky nie sú. Určite sa mi nepáči ani idea mať tam mestské vozidlá.
Reply on: 810zssk #240541:
Zmluvy.
Reply on: Trammat #240538:
Čo to znamená "sa z toho ani nedostane"?
Reply on: Ike #240537:
No veď "meniť" znamená aj "zmenšovať" a hlási sa to práve preto, aby tí, čo si odskočili na čapované, nemohli potom vŕzgať.
Reply on: Joyki #240523:
Ak to Čeklísanom nevadí...
Reply on: N/A #240521:
Keď Landererová, tak aj Čulenová.
Reply on: Peon #240535:
Pravdepodobne sa buď ukázalo, že z toho prípojného vlaku nikto neprestupuje, alebo sa meškanie zväčšilo tak, že čakanie už nemalo cenu. Ono ťažko niečo konkrétne odpovedať, keď nepovieš dátum, čas, číslo vlaku.
Inak podľa intenzity reklamy mám pocit, že vlajkovou loďou ZSSK je autovlak do Chorvátska 😂
Reply on: 810zssk #240553:
Ak to bude business as usual, tak mám vážne obavy, že okrem čakania na prednosť iným vlakom hrozí aj NAD v podobe vysokopodlažných diaľkových zájazdových autobusov. Lebo, však čo iné potrebuje priemerný komjuter. Chápem, že zohnať mestský autobus so záznamovým zariadením asi nie je úplne ľahké (ale ani nie nemožné) a že takéto vozidlo má nižší komfort jazdy, ale zase je to vykompenzované vyšším komfortom nástupu/výstupu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.