Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: dupe #229011:
Normálne si z toho urobil vednú disciplínu 😅 Pritom však treba priznať, že rozdielne jazdné vlastnosti Škodovky, ktorá má dosť nešťastnú koncepciu pevných a otočných krajných podvozkov, neberú do úvahy ani predpisy. Napríklad v ostrých oblúkoch, kde je 15, je optimálna rýchlosť Škodovky medzi 10 až 11 km/h – pre ilustráciu, niektorí nemajú problém ísť 25 km/h.
Reply on: Solider #229009:
Dalo by sa aj na styl Pendolina, kde sa podla senzorov cela jednotka / jednotlive vozne naklanaju.

V cele Skodovky by mohol byt senzor polohy kolajnic voci celu jednotky (na styl sledovania jazdnych pruhov v aute) a podla toho aky je obluk prudky by plynulo elektricku spomalil. Kym by sa problematicky druhy podvozok dostal do obluku, rychlost by bola napriklad o 5 km/h mensia, co by mohlo stacit na pohodlnejsi prejazd oblukom.

Samozrejme by sa to dalo riesit aj senzormi magnetizmu kolajnic, alebo sledovanim uhla natocenia predneho podvozku (mozno tam take cidlo dokonca aj je).

Totiz neriesime tu rychlostny rozdiel pri prejazde oblukom 60 km/h vs 5 km/h ale mozno len 20 km/h vs 10 km/h. A na tento rozdiel by nejakych 8m (celo vs 2. podvozok) mohlo stacit.

Riziko samozrejme je ze vodici si na system zvyknu a budu jazdit "s pakou vpredu", lebo ved to automaticky spomali...
Reply on: ceres #229006:
naco som potom kopiroval jeho prispevok? citaj, citaj.
Reply on: ceres #228978:
Tam pomôže iba softvér, ktorý bude mať cez GPS nahranú trasu s maximálnymi povolenými rýchlosťami, niečo podobné, ako sa v Prahe skúša na linke 9 (EMA).
Reply on: ceres #229006:
Rozdiel je v tom, že CAF má každý druhý článok nesený a v tých je úplne voľný priestor bez podest, zatiaľ čo Combino Supra / Avenio má podvozok a tým aj podesty v každom článku.
Reply on: ceres #228993:
100% NP s klasickými otočnými podvozkami s priebežnými nápravami - samozrejme za cenu podest a veľmi úzkych uličiek, podobne ako TWT "EVO" alebo Pesa Twist.
Reply on: omg123 #229005:
Nikde netvrdil, že sú rovnaké, a nemýli sa. Budapeštiansky CAF má nad podvozkom 7 sedadiel: 4 "obyčajné" a 3 "nadrozmerné" (+ vyhýbaco-opierací výklenok).
Reply on: ceres #229002:
ale on tvrdil ze rovnake su aj CAFy:
" V CAF-och a Combinách je na rovnakom mieste - pri rovnakej šírke (či "úžke") uličky 7 resp. 9 sedadiel. Sedadlá sú ďaleko od okna a v Combinách musí mať sediaci človek ešte vykrútené nohy smerom do uličky."
v prispevku #228995 som dokazal ze sa myli a su velke rozdiely medzi CAF a Combinami.
Reply on: Mhr1 #229003:
Nejde len o to, že budapeštianske Combino Supra je "na meter dĺžky" o čosi ľahšie než bratislavské škodovky. Ono nemá nesené články: pod každým článkom je práve jeden podvozok, takže má na tých 6 článkov 12 náprav. A tie podvozky nie sú úplne pevné. Ono to totižto "nie je" (klasické) Combino (Multigelenk od Duewagu), ale pokračovateľ GTxN (Kurzgelenk od ADtranzu). Preto vravím, že podľa mňa porovnávaš so škodovkami klasické Combino, alebo práve ten "obyčajný" CAF Urbos, nie Avenio/Combino Supra z Budapešti. Štvorčlánkové Avenio by na cca 36 m dĺžky malo 4 podvozky - podobne ako naše 32,5m škodovky - ale bez nesených článkov.
Reply on: ceres #229002:
Vďaka, už som aj zabudol, že som to na imhd kedysi dával. S tými nápravovými tlakmi som to myslel všeobecne, ale samozrejme, že presne to platí len pre rovnaké električky, ak je električka celkovo ľahšia, nevadí samozrejme ani tých 6 náprav. Zle to vyzerá pre Škodu 14T, tam sú tie nápravové tlaky zlé najmä na strednom podvozku.
Interiér električky CAF je tu:
https://imhd.sk/transport/galeria-media/858/elektricky/186323/Pohlad-na-riesenie-interieru-nad-podvozkami-v-dlhsej-verzii-elektricky-CAF-Urbos-100
Rovnako majú interiér riešený aj CAF-y na metrovom rozchode vo Valencii (povozil som sa tam po celej sieti, takže tiež neteoretizujem).
Reply on: omg123 #228999:
Netreba ani googliť, nafotené je to aj priamo tu, a pravdu má v prípade tých Siemensov a usporiadania interiéru nad podvozkami Mhr1.
https://imhd.sk/transport/galeria-media/858/elektricky/186325/Pohlad-na-riesenie-interieru-nad-podvozkami-v-elektricke-Siemens-Combino-Plus-NF12
Reply on: Mhr1 #228996:
Asi reaguješ na omg, nie na mňa, veď som ešte zdôraznil, že nehovorím o interiéri, a reagoval som na Tvoje tvrdenia o nápravových tlakoch/usporiadaní podvozkov, ktoré na budapeštianske Combino Supra jednoducho nesedia...
Reply on: omg123 #228995:
Myslíš si, že som padlý na hlavu? Píšem o tom, čo som videl, previezol sa, nafotil. Nie som teoretik. A obrázky na odkaze dokazujú presne to, o čom píšem - že nad podvozkom sú jedno-sedadlá a že nie sú hneď pri okne, ale odsunuté a že ich je málo, avšak priestor na státie sa tam - teda nad podvozkom - naviac nezískal.
Reply on: Ričard #228994:
vs 54 m combino za 2,78 M .😨
Reply on: ceres #228990:
Písal som o budapeštianskom Combine. Mám tie interiéry aj nafotené.
Reply on: Mhr1 #228991:
odsunute? jedno sedadlo?
https://bkk.hu/2015/02/elkeszult-budapest-elso-caf-villamosa/
vidim ze tu elektricku si este ani na fotke nevidel, nie ze cestoval s nou.a so siemensom ma spolocnu iba farbu.
Reply on: S499.1023 #228987:
2,62 mil. € je odpoveď na otázku pýtajúcu sa na električku Škoda 30T pre Bratislavu, nie pre Belehrad.
A keď už riešime CAFy... Neviete niekto, prosím, aká je presne koncepcia stockholmských a tallinnských Urbos AXL? Nedarí sa mi v jazykoch, ktorými vládnem, nič presnejšie nájsť. CAF len píše o železničných dvojkolesiach, ale už nie to, či a ktoré podvozky sú otočné. Je to rovnaké ako pri našich Škodovkách?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.