Reply on: 810zssk #228828:
Alebo na tej linke 901 by sa to dalo urobiť tak, že na rakúdkom úseku by normálne platila tarifa VOR, na slovenskom IDS BK. Ale by sa predávali špeciálne turistické lístky s platnostou buď celý den, alebo aj len pol dňa, prípadne niekolko hodín, ktoré by platili aj na iných linkách VOR i IDS BK. Takto funguje u nás ten lístok Labe - Elbe za 270 korún, čo ale zahrnuje platnost vo väčšine liniek Ústeckého kraja a v celom systéme VVO. Samozrejme ceny lístka len pre MHD v Bratislave a rakúske príhraničie, teda Hainburg/Donau a okolie by mali byť samozrejme nižšie. Pre zajímavost: https://www.vvo-online.de/cs/tarify-a-jizdenky/jizdenky/elbe-labe-129.cshtml
810zssk
- Cestujuci ktory prechadza statnu hranicu moze pouzit bud tarifu IDS BK, alebo VOR podla vlastnej volby (napr. cestujuci Bratislava - Hainburg pouzije tarifu IDS BK, ale cestujuci Bratislava - Maria Ellend pojde na tarifu VOR lebo by zrejme vysia lacnejsie ako delit listky).
- Cestujuci ktory ide v ramci jedneho statu pouzije prislusnu tarifu, t.j. vnutrobratislavske cesty na tarifu IDS BK, vnutrorakuske cesty na tarifu VOR.
Zostava otazka ako doriesit vyrazne nizsiu cenu listka Wolfsthal - Hainburg podla tarify IDS BK v porovnani s tarifou VOR. V smere jazdy do Rakuska je to jednoduche: vodic listky IDS BK za hranicou uz nebude predavat a oznacenie listka nebude povolene. V smere na Slovensko je to tazsie - slo by sice stanovit pravidlo ze cestujuci iduci v Rakusku na tarifu IDS BK musi mat listok ktory plati minimalne do Bratislavy, ale to mi stale vychadza z Hainburgu na 1,80€, zatial co VOR listok vychadza na 2,30€. Cize ak si cestujuci kupi listok do BA a vystupi v Hainburgu, usetri 50 centov.